ik heb examenstress...

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

ik heb examenstress...

Ongelezen bericht door molletje »

a.s. zondag is weer examendag...
Vesta de GG1 van de FHN, Koda de GGB...
Over Vesta maak ik me niet zo'n zorgen, hij is stabiel en gewillig, heeft alle club-examens tot en met de GG3 gedaan, dat komt wel goed.
Maar Koda... hij ging zó lekker dat ik het examen wel aandurfde. Maar nu??? De afgelopen 2 weken gaat het bagger slecht, en het is gewoon mijn eigen schuld. Ik wil te goed doen, leg te veel druk, en hij is nog zo jong. Nog lang niet stabiel, en ineens alles vergeten wat hij zó goed kon...
Ik heb mezelf vanavond eens even streng toe gesproken, en besloten dat ik gewoon mee doe voor de ervaring van Koda, niks verwachten en blij zijn met wat ik krijg. Maar o, ik baal van mezelf! :evil:
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Waar gaat het nou om??? Om al die tijd die je lekker met je hond hebt doorgebracht , alle dagen dat je heerlijk hebt getraind?? Of om die ene dag waarop je dan moet laten zien wat je hond kan. Hij kan het toch? Je hebt toch de cursus gedaan? Je hebt er toch samen plezier aan beleefd? En is dat niet waar het uiteindelijk om draait? Van mij mogen ze de examens afschaffen, het is een moment opname en vaak zijn de bazen zenuwachtig wat meteen op de hond overslaat.
Doe alsof het een cursus dag is, geniet gewoon van de dag en van je hond.
So what als je niet slaagt, jullie weten van elkaar dat jullie kanjers zijn.
Er zijn zoveel mensen die nooit iets met hun hond doen.
Dus wat dat betreft heb je al een medaille verdient.
Maar evengoed: Heel veel succes samen. Maak er een mooie dag van , een dag van baas en hond. :klasse:
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

:knuffel:
dat had ik nou net ff nodig...
je hebt het grootste gelijk van de wereld!
ben gewoon een stresskip die altijd alles zo nodig goed moet doen :( en dat slaat gewoon helemaal nergens op!
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Alvast veel succes gewenst!!
hier zegt iedereen altijd (met alles)
't komt goed
maarja.. dat geloof ik zelf ook altijd pas achteraf, dus ik weet niet of het je helpt!

iig veel plezier gewenst!
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Juno
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Juno »

Ik herken het helemaal hoor: juist omdat het op de training altijd zo goed gaat wil je op het examen "schitteren". Voor wie?? Je trainer en je groep weten toch wel dat jullie het kunnen en de keurmeester weet vast ook wel hoe het zit hoor.
Dus net wat Dorette zegt: doe maar gewoon of het een trainingsdag is en heb lol samen!! Veel plezier en succes.
Groetjes, Milou
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Is zo'n examen dan zo belangrijk?
Gewoon genieten van het samenzijn, en veel plezier!
:zwartpootje: Bubbles (Real Mystery of the Dutch Highlands)
5-11-2001 overleden 26-1-2016
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

bubbles schreef:Is zo'n examen dan zo belangrijk?
Gewoon genieten van het samenzijn, en veel plezier!
nee, is niet belangrijk. Uitkomst kan me eigenlijk ook helemaal niet boeien, maar ja... ik ben een perfectionist en een contrôle-freak, dat kan ik niet "uit" zetten, en dus... heb ik examenstress wat ik dan weer af reageer door op Koda druk te zetten. Niet goed, ik weet het.

Inmiddels is Koda geveld door een stevige maag-darm ontsteking en kan - mag niet mee doen met het examen :( , zelfs niet voor de ervaring.

Dus ga ik alleen met Vesta, en gek hè, van hem weet ik wat ik kan verwachten, en bij hem heb ik dus vrijwel geen spanning.
Jullie horen wel van de klap :)
Mousy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

examen

Ongelezen bericht door Mousy »

Jullie doen beiden je best :) meer kun je niet doen.En als je zakt,echt geloof me :D ook dan gaat het leven gewoon door.Relax :wink: Mousy
thijs en annemieke

Ongelezen bericht door thijs en annemieke »

Een examen is natuurlijk altijd spannend, en het is toch ook weer vertederend om zo'n lieverd toch wel z'n best te zien doen. Ook al voldoet het niet altijd aan onze eigen eisen...niet geschoten is altijd mis.
En slechte generale goede uitvoering toch!!
Plaats reactie