Hoe leuk is een labrador pup?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Aliki

Ongelezen bericht door Aliki »

Ik had de "pech" om een pup te hebben gehad die geen flikker uitvrat, zindelijk was vanaf dat ik hem kreeg, vanaf 1e nacht doorgeslapen en totaal geen streken... Geen puberteit gekend en vooral op mij gericht en dat is nog steeds zo.
Wel erg vrolijk en hij was en is de komediant van de familie :D :D
Met recht een echte clown en kroelbeer :verliefd1:
Kortom, weinig verschil met toen en nu, allebei de perioden met veel plezier beleeft en nog :wink:
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Wat een hoop verschillende reacties! Dank jullie wel. Zo zie je maar weer. Iedere mens is anders, maar zeker ook iedere pup.
Misschien hebben pup bezitters/kopers nog iets aan dit topic (gehad) om te lezen dat het hebben van een pup best een beetje tegen kan vallen, en dat er aan de andere kant ook super pups bestaan. Je kunt het van te voren alleen niet inschatten. :D :D

Uiteindelijk worden al die pups :verliefd1: toch de grootste liefde die je maar kunt bedenken. :verliefd1:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik heb twee totaal verschillende labjes.

Mexxje een ontzettende lieverd, niet erg zeker van zichzelf en erg enthousiast. Een lieve en makkelijke pup een verschrikkelijke puber en nu een lieve volwassen vent :verliefd1: , maar wel met een behoorlijk eigen karakter. Maar daarom wel een heel speciaal ventje voor mij :verliefd1:

Dan mijn Bearke een super lief en rustig mannetje vanaf het eerste moment. Niet slopen, meteen zindelijk, niet bijten, niet springen, goed luisterend en ondertussen echt mijn mannetje. Ik heb in bijna 1jaar tijd, een super goede band met hem opgebouwd :verliefd1: . Nog geen puber-acties.
Ik zou zo weer een pup nemen :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Ja Pups zijn leuk,lief en schattig....
Inderdaad Storm was als pup leuk om te zien ik geef het gelijk toe :D
Hij luisterde buiten perfect, binnen was het een slooper van bank tot behang alles wat meneer tegen kwam ging in dat bekkie en kwam er anders gevormt uit dan dat het erin ging :? Hij was snel zindelijk en sliep snel de nacht door ideaal! Toen kwam de pupertijd en meneer was ineens allles vergeten wat hij in zijn puppytijd had geleerd,dus daar gingen we weer van stap 1 naar 2 enz. Gelukkig pakt Storm alles snel op dus waren we redelijk snel weer bij :) en toen kwamen zijn hormonen maar daar was na een jaar het implantaat en ja mensen ik heb nu mijn top hond weer terug :D

Ik snap je helemaal hoor Erica als je een oudere hond gewent bent gaat alles vanzelf en dan komt er zo een kleine verleidelijk lab en dan wordt het niet meer zo vanzelf. Maar vergeet niet de tijd en energie die je erin stopt krijg je dubbel en dwars terug en soms wel meer......

Groetjes Riwka en Storm
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
Mila01

Ongelezen bericht door Mila01 »

oeee wat ben ik blij met dit topic! Alle reacties verwoorden mijn gedachtes! Ben zoooooooooo gek met mijn Keetje maar kan ook soms jaloers kijken naar de hond van de overburen die al zo groot is!
Een pup kost heel veel tijd en energie. Maar vooral ook veel zorgen! Het is echt hetzelfde als dat je een kind erbij krijgt! Die zorgen, doe onzkerheid, van 'doe ik het wel goed...?"
Maar zoals ik zie wordt dat steeds beter naarmate ze ouder wordt....nog eventjes geduld maar dan en genieten van de leuke dingen , want ze is oh zo schattig!
ryan

Ongelezen bericht door ryan »

oja ik kan me helemaal vinden in je verhaal echt helemaal.
en daarbij vond ik komen ook nog de angsten van hij zal toch ed of hd hebben terwijl er absoluut geen reden voor was.
Mijn hele huis ligt vol met tapijten ze vragen ons of we een nieuwe hobby gevonden hebben in tapijt verzameling.Ik ben zo blij dat de meeste behalve die ik standaard heb liggen eruit kunnen binnenkort.
Want het is wel op eieren lopen geweest mensen die riepen laar die pup toch lekker mee rennen op een veld met bv 10 volwassen honden euh nee bedankt en dan de wetenschap dat je toch niet alles kunt uitsluiten ook al doe je zo voorzichtig jaa vooral daarom ben ik blij dat die tijd bijna voorbij is.ik bedoel dan de tijd van extra voorzichtigheid .
maar hij is een lieverd hoor wel een met de allergrootste bananen in z'n oren maar goed ik zet door .
de jachttraining is nog steeds m'n favoriet ook hij vind het helemaal geweldig alhoewel het leuker is om met de dummy uit te dagen dan rechtstreeks naar het vrouwtje te brengen.
Ach het komt allemaal goed toch......
kris

Ongelezen bericht door kris »

Ik moet zeggen dat ik een puppy tot nu toe nog heel erg leuk vind. Maar dan moet ik ook eerlijk zeggen dat wij geen slapeloze nachten hebben gehad. Sem heeft alleen de eerste nacht niet geslapen en daarna sliep hij al meteen door. Verder sloopt hij niets in huis en luistert hij de meeste tijd erg goed. Kortom we kunnen heerlijk genieten van onze lieverd :verliefd1:
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Daarom hebben wij ook gekozen voor een iets oudere pup. Diezel was 4 maanden toen we hem kregen en was zindelijk. De rest moest ie allemaal wel leren, maar ik/wij zijn behoorlijk makkelijk. Misschien wel te makkelijk en niet altijd consequent. Dat ga ik nu wel merken nu Diezel bijna anderhalf is en een echte macho begint te worden. Maar elke leeftijd heeft zijn charmes.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Heel leuk, maar ook zeer vermoeiend. :wink:
marjolein

Ongelezen bericht door marjolein »

Leuk omschreven, jou puBert is ong even oud als de mijne..
Ik vond haar als pup heel lief en schattig.. heb haar ook onwijs onder het duimpje moeten houden! constand in de gaten houden het was idd wel een pittige tijd met slaap te kort ;)
Maar iedere tijd die ik met haar mee maak is leuk en heeft zijn mooie momenten.. maar het is zoveel meer gegroeit dacht ik dat ik meteen heel erg verliefd was op mijn lieve pupseltje ben ik nu stapel verliefd op mijn pubertje! Ze gaat steeds wat beter luisteren, ze is onwijs knap en doet haar best! we kunnen wat langer gaan wandelen nu.. allemaal ook leuke dingen!
Denk dat een pup vergelijkbaar is als een peuter van ong. 2/3 jaar is als ik kijk naar mijn werk in de kinderopvang ;) hihi..
EricaM
Speurneus
Speurneus

Gelukkig geniet ik ook dagelijks van Bram. En iedere dag is weer een feestje op zich. Alleen soms met wat mindere momenten. :)
Afgelopen week was hij een beetje ziekjes. Dat lijkt gelukkig nu weer redelijk over, maar ook toen was hij om op te vreten. Zo verleidelijk als hij kon kijken :verliefd1: Van oh, ik ben zielig :cry: Geef me aandacht.... :D Aan aandacht dus niets tekort. En we blijven genieten van alle fases naar het ouder worden... 8)
marjolein

Ongelezen bericht door marjolein »

Ben het helemaal met je eens erica 8)
james

Ongelezen bericht door james »

Zo herkenbaar!!!! :D :D Ook wij hadden besloten om nadat we James op bijna 12 jarige leeftijd te laten inslapen weer aan een pup te beginnen en dan weet je dus waar je aan begint. Maar wat waren we ook veel vergeten..............daarom hou ik nu een dagboek bij voor een eventuele volgende, dan kun je altijd nog even teruglezen en weet je dat het wel goed komt. :wink:
Dean was snel zindelijk, maar wel enorm bijterig en zo erg dat konden we ons niet herinneren. Dat bijten is goed gekomen en verder is hij ook al zo over-enthousiast, maar dat is natuurlijk lab-eigen.
Het is een superlieverd en hij heeft ook zoveel leuke dingen dat ik het echt niet had willen missen en alles (ja, zelfs de periode dat we met waterschoentjes in huis zaten omdat we anders niet veilig waren :lol: ) zou ik zo weer over doen.

We zijn er zeker nog niet, maar dat houdt het spannend!!!
EricaM
Speurneus
Speurneus

james schreef:Zo herkenbaar!!!! :D :D Ook wij hadden besloten om nadat we James op bijna 12 jarige leeftijd te laten inslapen weer aan een pup te beginnen en dan weet je dus waar je aan begint. Maar wat waren we ook veel vergeten..............daarom hou ik nu een dagboek bij voor een eventuele volgende, dan kun je altijd nog even teruglezen en weet je dat het wel goed komt. :wink:
Dean was snel zindelijk, maar wel enorm bijterig en zo erg dat konden we ons niet herinneren. Dat bijten is goed gekomen en verder is hij ook al zo over-enthousiast, maar dat is natuurlijk lab-eigen.
Het is een superlieverd en hij heeft ook zoveel leuke dingen dat ik het echt niet had willen missen en alles (ja, zelfs de periode dat we met waterschoentjes in huis zaten omdat we anders niet veilig waren :lol: ) zou ik zo weer over doen.

We zijn er zeker nog niet, maar dat houdt het spannend!!!

Precies Bram :D :D En die schoentjes... Bij ons kwam ook niemand meer met teenslippers of open schoenen op visite :D . Dat lijkt nu wel redelijk over, maar ja... Het is ook nog geen zomer. :D
Ik hou van Bram ook een soort van dagboekje bij. Eigenlijk meer een periode boekje, want ik gebruik bijvoorbeeld de topics over Bram als basis. Kan ik alles ook nog eens teruglezen...
james

Ongelezen bericht door james »

Aan het eind van de zomer was het redelijk goed te doen, maar hij was dan ook 6 weken ouder........
Volgens mij is hij het inmiddels helemaal vergeten en als hij het alleen bij de visite doet, daar kan ik best mee leven.... :twisted:

Ik vind het leuk om alles terug te lezen en dan zie je ook hoe hard het is gegaan en dat het nu zoveel beter gaat. :)
Plaats reactie