... een vrijwilligershond voor het Sofia Snuffelcollege.

Regelmatig berichten we hier over een dag uit het leven van een Labrador.
Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

... een vrijwilligershond voor het Sofia Snuffelcollege.

Ongelezen berichtdoor Desiree » 09/03/10 20:57

Ik ben Pandora en sinds kort zijn wij, mijn vrouwtje en ik, vrijwilligers voor het Snuffelcollege van de Sofia Vereeniging voor bescherming van dieren. Wij proberen met het Snuffelcollege de kinderen te leren hoe ze met honden moeten omgaan zodat er minder kinderen gebeten worden omdat ze bang zijn of overmoedig.

Vorig jaar moesten we een keertje naar Amsterdam komen omdat andere mensen ook moesten zien hoe braaf ik kan zijn :engel:
Een gedragstest noemden ze dat, afgenomen door een echte gedragsdeskundige.
Dat was best een beetje gek. Ik moest naar een kantine die rook naar een heleboel hondjes maar er waren geen andere hondjes, alleen een paar mensen. Die mensen gingen allemaal dingen doen, normale dingen, leuke dingen, gekke dingen en dan zaten er twee mensen alleen maar te kijken naar wat ik dan deed en alles op te schrijven en te filmen :confused: ... ik deed eigenlijk helemaal niks maar dat vonden ze dan juist weer heel knap van mij :verbaasd:
Als het heel gek was keek ik even naar mijn vrouwtje wat zij er van vond maar die vond het allemaal heel normaal dus dan vond ik het ook wel goed. Ik kreeg ook nog koekjes dus dat was wel leuk en die mensen waren ook best aardig, er waren ook een paar kinderen bij die mij heel lief vonden :)
Na die dag kreeg ik een echte diploma met mijn naam erop waarop stond dat ik zo braaf was dat ik mee mocht naar het Snuffelcollege :braaf:
Ik ben ook wel eens heel ondeugend en dan wappert mijn vrouwtje met dat diploma onder mijn neus en dreigt mijn diploma terug te sturen naar de gedragsdeskundige :regels: :evil:

Een paar weken geleden mocht ik met het vrouwtje mee om te gaan kennismaken op een school. Het rook daar naar kindjes maar die waren al naar huis. Er was wel een hele aardige juf die mij heel mooi, heel lief en heel braaf vond :verliefd1:
Vrouwtje heeft een tijdje met haar gekletst en ik heb naast de stoel liggen suffen tot de dames uitgebabbeld waren en we weer naar huis gingen. Het was nogal saai :moe:

De eerste keer dat het Snuffelcollege was pakte mijn vrouwtje allerlei dingen bij elkaar: kleedje, etensbakken, brokken, halsband en riem, poepzakjes en nog een aantal andere dingen die minder interessant waren. Ik stond al bij de deur te drentelen want meestal betekent dit dat we ergens naartoe gaan waar het heel leuk is en vaak is mijn broer daar dan ook :eausadance:
Ik had er dus helemaal zin in, Ramses ook, maar we mochten helaas niet mee :( Wel, Snuffel, die maffe knuffelhond met zijn misvormde voorpoten :confused:

De tweede keer dat het Snuffelcollege was kreeg ik mijn snoezigste halsband om, een mooie roze :koningin: , en toen mocht ik wel mee.
We gingen naar die school waar ik al eens was geweest dus ik wist de weg nog naar de voordeur en naar de klas. Nu waren er wel kindjes, heel veel, maar die waren heel stil toen ik binnenkwam :eusashhh: Sommige kindjes waren een beetje bang voor mij maar de meeste vonden het heel leuk dat ik er was.
Vrouwtje ging praten met de kindjes en ze moesten dingen oefenen met Snuffel. Ik hoefde eerst alleen maar te kijken maar ik zat heel goed op te letten en daar moesten de kindjes om lachen omdat ik met mijn koppie helemaal scheef zat mee te luisteren :tranenlach:
Daarna mocht ik ook meedoen. Er ging een kindje als een boom in de kring staan en daar liepen wij dan langs :wandelen: Ik rook in het voorbijgaan even aan haar handje maar bomen vind ik verder niet zo interessant.
Daarna kwamen er kindjes om de beurt even kennismaken en als ik ze aardig vond gingen ze mij aaien. Nou ja, ik vond al die kindjes eigenlijk wel aardig. Vrouwtje had gezegd dat ze mij niet op mijn kop mochten aaien omdat hondjes dat niet zo leuk vonden dus als er een kindje was die dat toch probeerde :braaf: trok ik snel mijn kop weg en dan aaiden ze me in mijn hals en dat vind ik wel heel fijn :)
Ik mocht ook nog kunstjes doen en dat vonden de kindjes heel leuk en heel knap van mij, ze gingen zelfs voor me klappen :applaus:
We gingen een hondenspelletje doen, daar ben ik toevallig de beste in :spierbal: , en ik mocht ook nog mijn dummy zoeken in de klas. Het was allemaal super makkelijk maar ik kreeg wel stukjes worst omdat ik zo braaf was dus ik deed erg mijn best :hahaha:
Daarna was het al weer klaar en gingen we weer naar huis. Naast de deur van de klas stond een tafel met allemaal lekkere dingetjes maar daar mocht ik niks even snel vanaf grissen om mee te nemen, echt flauw :nietcool:

De derde Snuffelcollege mocht ik ook weer mee.
Ik had maar een heel klein beetje eten gehad voor we gingen want het vrouwtje zei dat ze me anders 's middags weer naar huis kon rollen en ik moet een beetje op mijn figuur letten :confused: Moet zij nodig zeggen, ik heb een beter figuur dan zij :twisted:
We gingen weer naar de school. De deur was deze keer dicht dus ik ging met mijn voorpoten tegen de deur staan "Hallooooo, is daar iemand?" :wohoo: en ze kwamen de deur voor ons open maken. Ik wilde wel weer naar die leuke kindjes, gezellig! :D
De kindjes gingen nu nog een beetje met me oefenen hoe ze me moeten aaien en ze wisten het nog hoor! Ze wisten ook de antwoorden op alle moeilijke vragen die mijn vrouwtje ze stelde dus het waren hele knappe kinderen en daarom kregen ze allemaal een diploma! :applaus:
Daarna liep ik met mijn vrouwtje nog een rondje langs alle kindjes zodat ze me nog even konden aaien en iedereen die dit wilde en durfde mocht mij dan een brokje geven. Bijna alle kindjes durfden dit, er was bijna niemand meer bang voor mij, dus ik kreeg lekker veel brokjes! :D
En daarna kregen we allemaal kadootjes: kluifjes voor mij en Ramses en een heleboel mooie tekeningen die de kinderen voor mij en mijn vrouwtje hadden gemaakt. "Voor boven mijn mand", zei het vrouwtje :D en toen werden we uitgezwaaid door iedereen.
Ik was zo populair dat het vrouwtje voor mij artiestenfoto's met pootafdruk gaat maken :puh:

Ik de auto strekte ik me lekker uit op de achterbank en thuis heb ik ook nog even een schoonheidsslaapje gedaan want ik was er al met al best moe van geworden :slapen:
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

Juno
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2074
Lid geworden op: 14/08/07 22:06
Locatie: Velserbroek

Ongelezen berichtdoor Juno » 09/03/10 21:06

Wat een leuk verhaal Pandora!!
Artiestenfoto's met pootafdruk :hahaha:
Groetjes, Milou

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 10/03/10 08:47

wat een leuk verhaal brigitte :klasse: ik heb het met plezier gelezen.
zet het goede werk voort :D want dat het belangrijk is moge duidelijk zijn dacht ik zo :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 10/03/10 09:22

Geweldig verhaal Brigitte! Ga je die artiestenfoto's met pootafdruk ook verkopen? :D :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 10/03/10 09:25

Leuk omschreven en goed werk!

swieppie

Ongelezen berichtdoor swieppie » 10/03/10 10:37

Een heel leuk verhaal.
We krijgen een goed beeld van hoe het aan toe gaat.
Goede aktie. :klasse:

swieppie

Ongelezen berichtdoor swieppie » 10/03/10 10:40

swieppie schreef:Een heel leuk verhaal.
We krijgen een goed beeld van hoe het gaat.
Goede aktie. :klasse:

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 10/03/10 10:55

Het is vooral erg leuk om te doen en gelukkig heeft Pandora er ook plezier in :)
Ze is er ook echt geknipt voor: ze is rustig, vindt het allemaal wel best en is heel vriendelijk naar kinderen.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Zootje

Ongelezen berichtdoor Zootje » 10/03/10 11:11

Ontzettend leuk om te lezen zeg :D :applaus:

Jitske-Esther

Ongelezen berichtdoor Jitske-Esther » 10/03/10 11:41

moet echt zalig zijn om zo met honden én kinderen te kunnen werken ...

james

Ongelezen berichtdoor james » 10/03/10 12:57

Geweldig om te lezen, en wat fijn dat je dit belangrijke werk met Pandora kan doen! :applaus: :klasse: :applaus:

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 10/03/10 13:04

Wat leuk beschreven! :D En het is zulk belangrijk werk. Er zijn veel te veel kinderen die zonder hond in hun omgeving opgroeien en dus niet weten hoe er mee om te gaan. :(

En dan zijn deze snuffelcollege lessen echt helemaal top! :klasse:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Dees en Floor
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2896
Lid geworden op: 02/02/07 19:40

Ongelezen berichtdoor Dees en Floor » 10/03/10 13:17

Wat een enig verhaal :D en wat heb je het knap gedaan, Pandora :klasse:
Afbeelding

:zwartpootje: Floortje 25-04-2006

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 10/03/10 16:20

Hartstikke leuk geschreven , heerlijk om te lezen.
Kanjers zijn jullie alletwee :klasse:

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 11/03/10 00:39

Jitske-Esther schreef:moet echt zalig zijn om zo met honden én kinderen te kunnen werken ...
Dat heb jij heel goed begrepen :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!


Terug naar “Een dag uit het leven van...”