Fietsen met de Doggy spinner
-
thijs en annemieke
Fietsen met de Doggy spinner
We zijn vandaag met z'n 3tjes weeste fietsen, voor het eerst!
Ik ben zelf eigenlijk geen held op de fiets maar wou het voor Tjeu toch graag gaan proberen.
Heb vaak gehoord dat het goed is om te zwemmen en te fietsen om de spieren wat steviger te maken.
Dus vandaag eerst een stukje gewandeld met de fiets aan de hand en Tjeu al aan de fiets, dat was natuurlijk reuze interessant.
Op een rustig weggetje zijn we begonnen en wonder boven wonder het ging perfect, in het begin leek hij wel een kangoeroe (maar dat is voor ons niets nieuws) zoals hij naast de fiets zijn vreugde sprongetjes deed.
En even later liep hij prima mee zelfs toen we andere mensen in moesten halen en we gepasseerd werden, bleef hij netjes bij. (zijn we niet van hem gewend) Ik was apentrots op hem en we hebben en alle 3 een nieuwe hobby bij...een echte aanrader!!
Ik ben zelf eigenlijk geen held op de fiets maar wou het voor Tjeu toch graag gaan proberen.
Heb vaak gehoord dat het goed is om te zwemmen en te fietsen om de spieren wat steviger te maken.
Dus vandaag eerst een stukje gewandeld met de fiets aan de hand en Tjeu al aan de fiets, dat was natuurlijk reuze interessant.
Op een rustig weggetje zijn we begonnen en wonder boven wonder het ging perfect, in het begin leek hij wel een kangoeroe (maar dat is voor ons niets nieuws) zoals hij naast de fiets zijn vreugde sprongetjes deed.
En even later liep hij prima mee zelfs toen we andere mensen in moesten halen en we gepasseerd werden, bleef hij netjes bij. (zijn we niet van hem gewend) Ik was apentrots op hem en we hebben en alle 3 een nieuwe hobby bij...een echte aanrader!!
-
laika
- Speurneus

hij mag pas vanaf 8mnd beginnen met de opbouw
http://www.delmontagnaoro.nl/fietsschem ... schema.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.delmontagnaoro.nl/fietsschem ... schema.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
thijs en annemieke
-
laika
- Speurneus

ik schrok ook al maar dan gaat het goedthijs en annemieke schreef:Bedankt voor het schema, zie nu dat er bij tjeu een verkeerd jaar stond.
Onze vent is afgelopen december 1 geworden.
Dan hebben we het toch nog niet zo verkeerd gedaan.
Ik zal nu eens op het schema gaan letten en er eventueel een zoeken voor honden van 15 maanden.
-
thijs en annemieke
ik ben nu aan het kijken op het internet naar verschillende schema's en ga nu een schema maken naar aanleiding van die schema's.
zie inderdaad dat we het rustig aan op moeten bouwen, en dat gaan we dan ook zeker doen. Ik ben al heel blij dat hij goed luisterd (beter als bij het wandelen) en dat we het allemaal leuk vinden.
wel even een vraagje: ik ben nu net bezig om op dinsdagavond zo'n 5km te gaan wandelen met Tjeu, kan ik dat wel gewoon doen tijdens het schema of is het verstandig mijn schema daarop aan te passen?
Graag hoor ik daar wat meer over van jullie (als jullie het weten)
zie inderdaad dat we het rustig aan op moeten bouwen, en dat gaan we dan ook zeker doen. Ik ben al heel blij dat hij goed luisterd (beter als bij het wandelen) en dat we het allemaal leuk vinden.
wel even een vraagje: ik ben nu net bezig om op dinsdagavond zo'n 5km te gaan wandelen met Tjeu, kan ik dat wel gewoon doen tijdens het schema of is het verstandig mijn schema daarop aan te passen?
Graag hoor ik daar wat meer over van jullie (als jullie het weten)
-
thijs en annemieke
Daar hebben we al een tijdje over gedaan om daar te komen. En we wandelen op ons gemak (tempo van het baasje). Maar wandelen doen we 1 x in de week 5 km en voor de rest gewoon uitlaten.donna schreef:Bouw je de 5 km wandelen ook op? Dat kun je rustig doen, dan pas je het fietsschema toch aan?
Ik heb Tjeu deze week wat rust gegunt en wil het vanaf volgende week allemaal rust op gaan bouwen, het beste voor ons allebei. Bedankt voor de tip.
-
Joni
-
liesjeb
- Hele grote hondenneus

-
thijs en annemieke
volgens mij staat dat ook bij die schema's op internet hoe dat precies moet. Maar in ieder geval niet te snel.liesjeb schreef:Ik fiets sinds kort ook met Dizzy. Volg nu nog een schema om het op te bouwen.
Wat me opvalt bij andere mensen die fietsen met de hond is dat ze de hond laten galoperen, maar dit is toch juist niet goed?!
-
roef
- Speurneus