Fietsen met de Doggy spinner

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
thijs en annemieke

Fietsen met de Doggy spinner

Ongelezen bericht door thijs en annemieke »

We zijn vandaag met z'n 3tjes weeste fietsen, voor het eerst!
Ik ben zelf eigenlijk geen held op de fiets maar wou het voor Tjeu toch graag gaan proberen.
Heb vaak gehoord dat het goed is om te zwemmen en te fietsen om de spieren wat steviger te maken.
Dus vandaag eerst een stukje gewandeld met de fiets aan de hand en Tjeu al aan de fiets, dat was natuurlijk reuze interessant.
Op een rustig weggetje zijn we begonnen en wonder boven wonder het ging perfect, in het begin leek hij wel een kangoeroe (maar dat is voor ons niets nieuws) zoals hij naast de fiets zijn vreugde sprongetjes deed.
En even later liep hij prima mee zelfs toen we andere mensen in moesten halen en we gepasseerd werden, bleef hij netjes bij. (zijn we niet van hem gewend) Ik was apentrots op hem en we hebben en alle 3 een nieuwe hobby bij...een echte aanrader!!
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

hij mag pas vanaf 8mnd beginnen met de opbouw
http://www.delmontagnaoro.nl/fietsschem ... schema.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
thijs en annemieke

Bedankt voor het schema, zie nu dat er bij tjeu een verkeerd jaar stond.
Onze vent is afgelopen december 1 geworden.
Dan hebben we het toch nog niet zo verkeerd gedaan.
Ik zal nu eens op het schema gaan letten en er eventueel een zoeken voor honden van 15 maanden.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat leuk zeg! Vergeet niet om het rustig om te bouwen :) Veel plezier!
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

thijs en annemieke schreef:Bedankt voor het schema, zie nu dat er bij tjeu een verkeerd jaar stond.
Onze vent is afgelopen december 1 geworden.
Dan hebben we het toch nog niet zo verkeerd gedaan.
Ik zal nu eens op het schema gaan letten en er eventueel een zoeken voor honden van 15 maanden.
ik schrok ook al maar dan gaat het goed :klasse: ik dacht al een pup van 3mnd mag nog niet maar dan is dat goed
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
thijs en annemieke

ik ben nu aan het kijken op het internet naar verschillende schema's en ga nu een schema maken naar aanleiding van die schema's.
zie inderdaad dat we het rustig aan op moeten bouwen, en dat gaan we dan ook zeker doen. Ik ben al heel blij dat hij goed luisterd (beter als bij het wandelen) en dat we het allemaal leuk vinden.

wel even een vraagje: ik ben nu net bezig om op dinsdagavond zo'n 5km te gaan wandelen met Tjeu, kan ik dat wel gewoon doen tijdens het schema of is het verstandig mijn schema daarop aan te passen?

Graag hoor ik daar wat meer over van jullie (als jullie het weten)
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

Bouw je de 5 km wandelen ook op? Dat kun je rustig doen, dan pas je het fietsschema toch aan?
thijs en annemieke

donna schreef:Bouw je de 5 km wandelen ook op? Dat kun je rustig doen, dan pas je het fietsschema toch aan?
Daar hebben we al een tijdje over gedaan om daar te komen. En we wandelen op ons gemak (tempo van het baasje). Maar wandelen doen we 1 x in de week 5 km en voor de rest gewoon uitlaten.
Ik heb Tjeu deze week wat rust gegunt en wil het vanaf volgende week allemaal rust op gaan bouwen, het beste voor ons allebei. Bedankt voor de tip.
Joni

Ongelezen bericht door Joni »

Wat super dta het zo goed gaat!
Wij zijn met Sem ook aan het fietsen nu.
Ook dat gaat super goed!
hij vind het prachtig.
Als we met zn drieen gaan kijkt ie soms wel om waar ik blijf.
Hahahaha
de groep moet wel compleet!
Jron

Ongelezen bericht door Jron »

Pas op voor lantaarnpalen. Yana neemt af en toe de verkeerde kant.
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Ik fiets sinds kort ook met Dizzy. Volg nu nog een schema om het op te bouwen.
Wat me opvalt bij andere mensen die fietsen met de hond is dat ze de hond laten galoperen, maar dit is toch juist niet goed?!
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
thijs en annemieke

liesjeb schreef:Ik fiets sinds kort ook met Dizzy. Volg nu nog een schema om het op te bouwen.
Wat me opvalt bij andere mensen die fietsen met de hond is dat ze de hond laten galoperen, maar dit is toch juist niet goed?!
volgens mij staat dat ook bij die schema's op internet hoe dat precies moet. Maar in ieder geval niet te snel.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

galoperen is ontzettend slecht voor de gewrichten,nooit doen!!!
je moet je hond rustig naast je laten draven om zo de gewrichten te ontzien en voor een goede spieropbouw.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Ja, dat dacht ik dus ook! Doe ik het dus allemaal goed :)
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
Plaats reactie