ligt het nou aan mij????

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

ik zou ook niet terug lopen hoor.
Als zij haar eigen honden niet vertrouwd dan moet ze zelf maar terug lopen
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Nou ja zeg het moet ook niet gekker worden loop lekker zelf terug zou ik zeggen :mad:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Nou groot gelijk hoor, belachelijke beredenering van dat mens :?
Jiska

Ongelezen bericht door Jiska »

Aan ons werd ook een keer gevraagd of we een eind rond wilden lopen, toen we onze overburen met Deense Dog naderden. Ik had toen ook zoiets van: Shanty kan perfect langs een andere hond, als zij hun hond niet vertrouwden, moesten ze zelf maar rond.
Maar die mensen weigerden dat dus... Helaas, want de hond raakte los (werd losgelaten omdat ze hem zogezegd niet konden houden) en vloog recht op Shanty.

Daarna precies hetzelfde: WIJ moesten rond terwijl het probleem duidelijk bij hen lag. Maar goed, dan neem je uiteraard geen risico en loop je inderdaad rond. En wat denk je... ook die tweede keer (terwijl we deden wat ze vroegen) laten ze dat beest los...

Gevolg was een aantal bijtwonden die ook nog serieus ontstoken raakten.

Ik vind het niet juist om zelf rond/terug te moeten lopen als het probleem bij een ander ligt (en dat heb ik ook hen toen duidelijk gemaakt). Maar eerlijk... ik doe het nu dus echt wel. Neem er toch maar geen risico meer mee...
thijs en annemieke

Ongelezen bericht door thijs en annemieke »

Tja sommige mensen, ik denk dat ik om was gedraaid maar gewoon omdat ik niet zou weten wat ik moest doen. (gewoon een snelle reactie)
Maar ik weet zeker dat ik er daarna spijt van zou hebben gehad. Ik vind het dus ook erg goed dat jij het niet hebt gedaan!
Sommige mensen moeten leren om na te denken voor ze iets zeggen.

groetjes annemieke
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Jiska schreef:Aan ons werd ook een keer gevraagd of we een eind rond wilden lopen, toen we onze overburen met Deense Dog naderden. Ik had toen ook zoiets van: Shanty kan perfect langs een andere hond, als zij hun hond niet vertrouwden, moesten ze zelf maar rond.
Maar die mensen weigerden dat dus... Helaas, want de hond raakte los (werd losgelaten omdat ze hem zogezegd niet konden houden) en vloog recht op Shanty.

Daarna precies hetzelfde: WIJ moesten rond terwijl het probleem duidelijk bij hen lag. Maar goed, dan neem je uiteraard geen risico en loop je inderdaad rond. En wat denk je... ook die tweede keer (terwijl we deden wat ze vroegen) laten ze dat beest los...

Ik vind het niet juist om zelf rond/terug te moeten lopen als het probleem bij een ander ligt (en dat heb ik ook hen toen duidelijk gemaakt). Maar eerlijk... ik doe het nu dus echt wel. Neem er toch maar geen risico meer mee...
Je hebt ze toch wel voor de schade aansprakelijk gesteld he? En melding gedaan bij de politie? Want een Deens Dog die vals is???? Daar moeten dan wel rare dingen mee gedaan zijn. Dat zijn over het algemeen juist hele rustige, vriendelijke dieren. :roll:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Rocco

Ongelezen bericht door Rocco »

Saskia.Bernadette schreef:
Jiska schreef:Aan ons werd ook een keer gevraagd of we een eind rond wilden lopen, toen we onze overburen met Deense Dog naderden. Ik had toen ook zoiets van: Shanty kan perfect langs een andere hond, als zij hun hond niet vertrouwden, moesten ze zelf maar rond.

Je hebt ze toch wel voor de schade aansprakelijk gesteld he? En melding gedaan bij de politie? Want een Deens Dog die vals is???? Daar moeten dan wel rare dingen mee gedaan zijn. Dat zijn over het algemeen juist hele rustige, vriendelijke dieren. :roll:
Nou idd..de doggen die ik ken zijn vaak de rust zelve..heel beheerst..en als je zo'n enorm beest vals hebt en er gebeurt wat!! :shock: levensgevaarlijk... mag aannemen dat zij een leuke da rekening gehad hebben?!
Jiska

Ongelezen bericht door Jiska »

Rocco schreef:
Saskia.Bernadette schreef:

Nou idd..de doggen die ik ken zijn vaak de rust zelve..heel beheerst..en als je zo'n enorm beest vals hebt en er gebeurt wat!! :shock: levensgevaarlijk... mag aannemen dat zij een leuke da rekening gehad hebben?!
De DA rekening is uiteraard hun richting uit gegaan. Samen met het kaartje van een gedragstherapeut. Het proberen waard... De fout lag bij de baasjes hoor, die duidelijk geen idee hebben hoe ze met het beestje om moeten gaan (was overigens precies hetzelfde met hun vorige hond, een sint-bernard)...
Rocco

Jiska schreef:
Rocco schreef:
Saskia.Bernadette schreef:Je hebt ze toch wel voor de schade aansprakelijk gesteld he? En melding gedaan bij de politie? Want een Deens Dog die vals is???? Daar moeten dan wel rare dingen mee gedaan zijn. Dat zijn over het algemeen juist hele rustige, vriendelijke dieren. :roll:
De DA rekening is uiteraard hun richting uit gegaan. Samen met het kaartje van een gedragstherapeut. Het proberen waard... De fout lag bij de baasjes hoor, die duidelijk geen idee hebben hoe ze met het beestje om moeten gaan (was overigens precies hetzelfde met hun vorige hond, een sint-bernard)...
haha, dat kaartje was een goede hint ja...tjee een sint bernard en een deense dog vals maken. Ik mag hopen dat deze mensen nooit bedenken dat een stafford of een rottweiler de volgende keer wel leuk is!!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Rocco schreef:
Jiska schreef:
Rocco schreef: Nou idd..de doggen die ik ken zijn vaak de rust zelve..heel beheerst..en als je zo'n enorm beest vals hebt en er gebeurt wat!! :shock: levensgevaarlijk... mag aannemen dat zij een leuke da rekening gehad hebben?!
haha, dat kaartje was een goede hint ja...tjee een sint bernard en een deense dog vals maken. Ik mag hopen dat deze mensen nooit bedenken dat een stafford of een rottweiler de volgende keer wel leuk is!!
:roll: Beter gaan ze over op het houden van een pluchen hondje............... :eusashhh:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Belachelijk dat sommige mensen denken dat de wereld om hen draait :S Als zij dr honden idd niet kan houden hoort ze zelf maar om te draaien :S Bah..

Jiska die situatie van jou is wel heel erg :S alsof ze die hond vervolgens expres los laten omdat ze weten dat die hond wat zou doen...
Is Shanty er niet te veel van geschrokken toen en er angsten aan over gehouden?
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

Had dit topic toevallig vorige week gelezen. Ook wij wonen in Charlois dus weet alles van de soms hele rare reacties die je kunt krijgen.

Maar wat wil nou gister het geval..ik denk dat wij 'jouw' vreemde vrouw ook hebben ontmoet :mad: .
We lopen met Storm rustig op het stukje losloop gebied in t zuiderpark, begint er ineens een vrouw met 3 herders (2 vast) vanachter het riet tegen ons te gillen..hou je hond bij je..hou die hond bij je..
Storm was nog niet echt in de buurt, wel los..tuurlijk we hebben al zo weinig losloopgebied dus als t mag gaat ie gelijk lekker los.
Van schrik gelijk Storm bij ons geroepen en maar wachten tot mevrouwtje haar weg vervolgde. Maar wat doet ze..ze loopt lekker te treuzelen en maakt zich dus niet uit de voeten met haar, denk ik niet zo sociale herders.
Na een tijdje werd het m'n vriendin te gortig en riep naar haar 'nou schiet op dan, loop dan ook door!!' Uiteindelijk sjokte ze verder met haar 3-tal.

Ik moest gelijk aan dit verhaal hier op het forum denken..is toch raar dit. Zeg het ten 1e gewoon netjes als je honden niet te vertrouwen zijn, ten 2e kan je verwachten dat er loslopende honden lopen op dat stukje en ten 3e maak je dan uit de voeten maar blijf niet hangen!!

pfffff frustrerend hoor :?

[img][img]http://i757.photobucket.com/albums/xx220/lechsh1970/storm/deStormlook-4.jpg[/img][/img]
Rocco

haha..nou das ook toevallig..dat moet dezelfde geweest zijn.. dan is het vanaf nu 'onze' vreemde vrouw.. en we zijn vast niet de enigen! :roll:
Ik was blij dat ik Rocco vast had want in dat stukje losloopgebied, als ie los is, dan GAAT ie ook LOS :D :? En is ie Oost Indisch doof... er is al zo weinig waar ze (officieel :wink: ) los mogen..(gelukkig wel een extra stuk nu bijgekomen, want eerst was het helemaal om te huilen) ga dan ergen anders lopen als je honden niet bij andere honden kunnen, denk ik dan.. Maar ja..wie ben ik
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

Ja dat dachten wij dus ook..een heel park om te lopen, gaat ze precies op dat stukkie lopen!! Wij zijn idd ook erg blij dat er sinds Januari weer een klein stukje bij is gekomen. Al moet ik eerlijk toegeven dat we zodra de avond valt..lekker de andere kant van het park (andere kant v/h fietspad) er lekker bij pakken. :applaus:
Wie heeft er in hemelsnaam nou last van dat ie daar lekker losloopt. Kijk dat ie niet overal mag poepen ok..maar loslopen wat is nou het probleem.

[img][img]http://i757.photobucket.com/albums/xx220/lechsh1970/storm/deStormlook-4.jpg[/img][/img]
Plaats reactie