Wandelen op de Veluwe

Plaats hier leuke wandelplekken.
kris

Wandelen op de Veluwe

Ongelezen bericht door kris »

Wij gaan met pasen een weekendje weg naar de Veluwe en natuurlijk mag Sem dan mee. Nu las ik op internet dat we Sem dan aan moeten lijnen in het park hoge veluwe. Heeft er iemand tips waar we hem ook los kunnen laten lopen in die omgeving? We zitten in droompark hoge veluwe. Alvast bedankt
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Wij wandel(d)en vaak op de Veluwe, maar ik moet eerlijk zeggen dat we hem altijd los laten. :oops: Alleen letten we dan wel erg goed op dat er gaan andere mensen zijn die last van hem kunnen hebben. Dus dan doen we gewoon even de riem om. Meestal kom je weinig mensen tegen, dus dat scheelt.

Veel plezier alvast, want de Veluwe is heerlijk!!!!!!
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
kris

Ik moet zeggen dat we hem hier ook meesal los laten lopen als het niet mag, nog nooit iets over controles gehoord! Maar ja dat weet je ergens anders natuurlijk niet. Maar dan kunnen we dat doen en dan goed opletten.
mariska1972

Ongelezen bericht door mariska1972 »

je kunt bij de vvv kaarten halen van losloopgebieden en die zijn er zoveel dat op een gewoon gebied het niet echt nodig is ze daar los te laten

ik laat ze hier ook altijd los op de gebieden omdat we niet echt losloopgebieden hebben maar als we op vakantie zijn op de veluwe gaan we echt met de honden naar de daarvoor bestemde gebieden

gr mariska
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Hier waar ik woon vlakbij de Veluwe (Dieren) zijn wel genoeg losloopplekken. Zoals de rozendaalse hei en het losloopbos in Dieren zelf. Bij Apeldoorn heb je ook een paar plekken en bij Zwolle ook.
Dus misschien moet je er even voor rijden.
Je hond loslaten in gebieden waar dat niet mag zou ik NIET doen. Dit ivm het wild dat er heel veel zit.
IK heb het ook wel eens gedaan, tot Sara een keer iets achterna heeft gezeten en ik dacht dat ik haar nooit meer terug zag. Dan schrik je wel even en besef je gelijk waarom de regels zo zijn.
kris

Waar we Sem hier loslaten langs de maas zit gelukkig geen wild dus kan hij ook nergens achteraan. Alleen de eenden dan maar hij gaat het water nog niet in dus das een beetje lastig dan om bij die eenden te komen. Dan zal ik hem op de Veluwe inderdaad maar niet loslaten. En om een stukje te rijden is ook geen probleem want dat doen we hier ook weleens als we zelf ergens anders willen wandelen. In elk geval bedankt voor de tips.
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Ik moet ook zeggen dat onze Max nooit ergens achteraan ging. Al stond er een hertje voor z'n neus :D . Hier in Almere stikt het namelijk van de loslopende hertjes, dus dat was hij wel gewend.

Met Bram zou ik ook wel iets voorzichtiger zijn. Die zie ik er namelijk wel voor aan om achter wild aan te gaan. En met bram hebben we ook nog niet echt op de Veluwe gewandeld. Maar ik moet zeggen op de Veluwe zag ik op onze wandelingen nooit wild, en zoals ik al zei hier in Almere bijna dagelijks...

Sem is natuurlijk ook nog erg jong, dus zeker even afwachten hoe hij met wild omgaat.Het is niet fijn als hij achter het wild aangaat en jij of je hond kwijtbent, of hij komt terug met een stuk wild in de bek..

Geniet in ieder geval maar lekker van jullie vakantie. Niets leuker dan met de hond op vakantie gaan. :D
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
relaxrex
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door relaxrex »

:D gelijk links en achter het park heb je zat plaatsen waar je de hond los kan laten :wink: het is een heerlijk gebied dus geniet maar lekker!
groetjes corrie en lebber van rex.
Afbeelding
het mooiste wat je kan zijn is jezelf.
ARIE

Ongelezen bericht door ARIE »

Hallo,
We gaan vaak op vakantie naar de veluwe met het gezin en Arie.
Dan ga ik elke dag wel met Arie een kilometer of 15 wandelen in de bossen.
Wat ik dan altijd doe is Arie zijn werktuig om doen en een 20 meterlijn.
Arie loopt nooit ver vooruit en als hij wat ruikt of ziet neemt hij ook niet de pleitvaart.
De 20 meterlijn sleept over de grond en als ik wat ziet dan kan ik altijd met mijn voet de rem erop zetten het gebeurt nooit ,want als ik Arie roept dan komt hij gelijk naar mijn toe,sterker nog als Arie wat merkt of ziet dan loopt hij automatisch gelijk naar mijn toe en gaat naast mijn lopen.
Zo doe ik het altijd Arie is los maar ook aangelijnd,misschien heb je er wat aan. :wink:
Plaats reactie