Trainen voor Nordic Walking

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Marianna

Trainen voor Nordic Walking

Ongelezen bericht door Marianna »

Wie van jullie heeft ervaring met trainen van je hond voor Nordic Walking? Ik wil langzamerhand beginnen met Flopke aan te leren om recht vooruit tussen de stokken te lopen. Ze kan nu met 13 maanden een flink stuk lopen (meer als haar vrouwtje), dus leek het me leuk om samen met haar dit te gaan oefenen. Alle tips zijn welkom! Groetjes, Marianna
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Geen ervaring helaas, maar volgens mij wel super om te doen!!
Laat me even weten hoe het gaat....
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Helaas, ik heb er zelfs nog nooit van gehoord. Zal vast leuk zijn.

Krijgt Flopke dan haar eigen stokken. In iedere voorpoot een stok :lol:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Marianna

Hihi, nee dat niet Erica! Ze bijt er voorlopig alleen nog maar in! Nee, het is de bedoeling dat ze leert om recht vooruit tussen de stokken te lopen. Dus als ik mijn stokken beweeg, om en om, moet zij daartussen blijven, maar wel ver genoeg vooruit dat ik genoeg loop ruimte heb. Het probleem is nu eigenlijk dat ik niet goed weet hoe ik haar kan belonen tijdens het trainen om recht vooruit te lopen. Als ik haar beloon roep ik haar nl eerst bij mij en beloon dan dus eigenlijk dat bij mij komen ipv het recht vooruit lopen. En vlka voor haar neus gooien igaat denk ik ook niet altijd goed. Pieker dus nog even verder hoe ik dit kan aanpakken! Groetjes, Marianna
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Marianna schreef:Hihi, nee dat niet Erica! Ze bijt er voorlopig alleen nog maar in! Nee, het is de bedoeling dat ze leert om recht vooruit tussen de stokken te lopen. Dus als ik mijn stokken beweeg, om en om, moet zij daartussen blijven, maar wel ver genoeg vooruit dat ik genoeg loop ruimte heb. Het probleem is nu eigenlijk dat ik niet goed weet hoe ik haar kan belonen tijdens het trainen om recht vooruit te lopen. Als ik haar beloon roep ik haar nl eerst bij mij en beloon dan dus eigenlijk dat bij mij komen ipv het recht vooruit lopen. En vlka voor haar neus gooien igaat denk ik ook niet altijd goed. Pieker dus nog even verder hoe ik dit kan aanpakken! Groetjes, Marianna
Klinkt inderdaad best lastig. Veel succes alvast. En ik krijg het resultaat vast wel een keer te zien :D
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

het klinkt lastig idd, maar ik begrijp ook niet goed waarom ze precies tussen die stokken moet lopen :D Lijkt me onnodig moeilijk... waarom niet gewoon naast je, dus buiten de stokken?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Marianna

Ze moet niet precies tussen de stokken lopen, maar wel recht voor mij uit, zodat ik mijn stokken ook recht vooruit kan plaatsen. Ze zit vast met haar riem aan een band om mijn buik, zodat ik mijn handen vrij heb. Als ze opzij zou lopen zou de lijn mijn stokken blokkeren. Vandaar. Groetjes, Marianna
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ollie »

Misschien is dit gemakkelijk met een klicker aan te leren, dan kan je je moment van belonen beter timen. Dus klikken als ze voor je loopt en daarna haar de beloning geven.
Ik weet niet of je werkt met een clicker?
Groetjes Saskia & Ollie
Afbeelding
Een Monika orginal!!
Marianna

Heb het gedaan en de laatste maanden weer niet, maar ben net deze week weer begonnen om haar het commando "staan" aan te leren met de clikcer. Was ook zo'n moeilijker commando om als gedrag te isoleren en gaat inderdaad makkelijker met een clicker. Ze reageert er goed op. Goede tip! Had ik nog niet aan gedacht! Bedankt! Ga het van de week eens uit proberen! Groetjes, Marianna
Plaats reactie