Wanneer is het genoeg?
Wanneer is het genoeg?
Max loopt op zijn laatste pootjes.
Hij slaapt het meeste van de dag.
Wandelen gaat ook steeds moeizamer. Tot op de hoek van de straat en terug, daar doen we 15 min. over.
als we ergens te lang blijven staan, zakt hij door zijn achterhand.
Met eten moet ik hem helpen, uit mijn hand eet hij wel, maar uit zijn bak niet meer.
Mijn man wil hem graag al laten inslapen, hij vind het niet meer hondwaardig. Maar als ik Max in zijn ogen kijk staat er nog leven in. Daarom vind ik het zo moeilijk om DE beslissing te nemen.
Mijn verstand zegt me ja en mijn hart zegt me nee. En het is o zo moeilijk om mijn verstand te volgen.
Ik heb niet de indruk dat Max pijn heeft, maar hij is bijna op.
Hoe ver moet je gaan?
Hij slaapt het meeste van de dag.
Wandelen gaat ook steeds moeizamer. Tot op de hoek van de straat en terug, daar doen we 15 min. over.
als we ergens te lang blijven staan, zakt hij door zijn achterhand.
Met eten moet ik hem helpen, uit mijn hand eet hij wel, maar uit zijn bak niet meer.
Mijn man wil hem graag al laten inslapen, hij vind het niet meer hondwaardig. Maar als ik Max in zijn ogen kijk staat er nog leven in. Daarom vind ik het zo moeilijk om DE beslissing te nemen.
Mijn verstand zegt me ja en mijn hart zegt me nee. En het is o zo moeilijk om mijn verstand te volgen.
Ik heb niet de indruk dat Max pijn heeft, maar hij is bijna op.
Hoe ver moet je gaan?
-
- Speurneus
Ik heb het nou pas geleden twee keer mee gemaakt met vrienden van mij die hun hond in hebben laten slapen.
Hun ervaring was, er komt een moment dat je weet vandaag is het zover.
Je ziet het aan de blik in de ogen en/of nog meer een verslechtering van de gezondheid.
Heel veel sterkte, dit zijn de mindere dingen in het leven die er ook bij horen.
Hun ervaring was, er komt een moment dat je weet vandaag is het zover.
Je ziet het aan de blik in de ogen en/of nog meer een verslechtering van de gezondheid.
Heel veel sterkte, dit zijn de mindere dingen in het leven die er ook bij horen.
-
- Speurneus
- Contacteer:
ik weet wat je doormaakt! Ik heb heel lang met deze dilemma rond gelopen. Voor ons was het ook heel moeilijk om te zeggen van wanneer is het genoeg? Op het laatst kon hij nog maar alleen ff poepen en plassen en dan weer naar binnen.
Het moeilijkste was dat Buddy altijd, hoe dan ook vrolijk bleef!! Hij had altijd van ja dit moet maar, ik accepteer het, ik draai me knop om en maar vrolijk blijven!
Als Buddy stil bleef staan zakte hij direct door de achterpoten. Dan moest hij vlug weer wat bewegen om omhoog te kunnen blijven.
Tot dat hij de eerste spuit kreeg (narcose) bleef hij vrolijk en speels. In zijn koppie nog o zo jong maar het lichaam is op.. Buddy bleef vechten. Daarom o zo moeilijk!!
Mijn hart zei nee en mijn verstand zei ja. We hebben uiteindelijk samen in overleg met de dierenarts hem laten inslapen.
Buddy begroette de dierenarts zo vrolijk, met speeltje in zijn mond. De dierenarts heeft hem geobserveerd. Budje liep slecht, kwam moeilijk uit de mand enz enz. De dierenarts zei heel voorzichtig dat inslapen het beste was voor hem. We konden nog wel wachten, maar we zouden hem anders vandaag of morgen zien liggen en hij kan niet meer omhoog komen... Dat wilden we ook niet, dan zijn we er te laat bij vind ik.
Ik zou zeggen, laat de dierenarts bij jullie thuis komen. Vertel hem dat jullie twijfelen en vraag om zijn mening. Echt als de dierenarts zegt dat het zijn tijd is dan kan je op hem vertrouwen dat het ook echt zo is.
Keuze maken tussen leven en dood is vreselijk, maar ik weet wel dat ik achteraf gezien vrede had dat ik heb besloten om hem te laten gaan. Want op een of andere manier zie je aan je hond wanneer het genoeg is. Je kent max het beste en kijk goed naar zijn ogen. Kijkt hij gelukkig? Of kijkt hij juist ongelukkig?
We kunnen niet voor je beslissen of het genoeg is geweest. Dit moeten jullie onder elkaar echt erover praten. Buitenstaanders kunnen zeggen wat ze willen maar jullie kennen Max het beste. Ik wil wel 1 ding zeggen; Laat hem niet langer sukkelen dan het nodig is.
Heel veel sterkte met je beslissing.
Hier wordt aan je gedacht!!!
Het moeilijkste was dat Buddy altijd, hoe dan ook vrolijk bleef!! Hij had altijd van ja dit moet maar, ik accepteer het, ik draai me knop om en maar vrolijk blijven!
Als Buddy stil bleef staan zakte hij direct door de achterpoten. Dan moest hij vlug weer wat bewegen om omhoog te kunnen blijven.
Tot dat hij de eerste spuit kreeg (narcose) bleef hij vrolijk en speels. In zijn koppie nog o zo jong maar het lichaam is op.. Buddy bleef vechten. Daarom o zo moeilijk!!
Mijn hart zei nee en mijn verstand zei ja. We hebben uiteindelijk samen in overleg met de dierenarts hem laten inslapen.
Buddy begroette de dierenarts zo vrolijk, met speeltje in zijn mond. De dierenarts heeft hem geobserveerd. Budje liep slecht, kwam moeilijk uit de mand enz enz. De dierenarts zei heel voorzichtig dat inslapen het beste was voor hem. We konden nog wel wachten, maar we zouden hem anders vandaag of morgen zien liggen en hij kan niet meer omhoog komen... Dat wilden we ook niet, dan zijn we er te laat bij vind ik.
Ik zou zeggen, laat de dierenarts bij jullie thuis komen. Vertel hem dat jullie twijfelen en vraag om zijn mening. Echt als de dierenarts zegt dat het zijn tijd is dan kan je op hem vertrouwen dat het ook echt zo is.
Keuze maken tussen leven en dood is vreselijk, maar ik weet wel dat ik achteraf gezien vrede had dat ik heb besloten om hem te laten gaan. Want op een of andere manier zie je aan je hond wanneer het genoeg is. Je kent max het beste en kijk goed naar zijn ogen. Kijkt hij gelukkig? Of kijkt hij juist ongelukkig?
We kunnen niet voor je beslissen of het genoeg is geweest. Dit moeten jullie onder elkaar echt erover praten. Buitenstaanders kunnen zeggen wat ze willen maar jullie kennen Max het beste. Ik wil wel 1 ding zeggen; Laat hem niet langer sukkelen dan het nodig is.
Heel veel sterkte met je beslissing.
Hier wordt aan je gedacht!!!

Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
-
- Speurneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Hele grote hondenneus
Moeilijk hoor! Voor een buitenstaander lijkt het altijd gemakkelijk, maar als je er zelf voor staat ...
Ze zeggen wel eens dat een hond het aangeeft als het genoeg is geweest, maar waar de grens voor jullie ligt, dat zullen jullie zelf moeten bepalen. Ik ben blij dat ik niet in jullie schoenen sta
Veel sterkte met wat je ook beslist
Ze zeggen wel eens dat een hond het aangeeft als het genoeg is geweest, maar waar de grens voor jullie ligt, dat zullen jullie zelf moeten bepalen. Ik ben blij dat ik niet in jullie schoenen sta

Veel sterkte met wat je ook beslist
Groetjes, Tanja
Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
-
- Middelgrote hondenneus
Wij hebben onze vorige hond Max
op 29 januari laten inslapen. Hij was
ruim 13 en echt helemaal op. Hij
gedroeg zich ook precies zoals jij beschrijft
en ook wij durfden geen beslissing te nemen.
Ik denk dat Max dat voelde want vanaf
de een op andere dag stond hij niet meer op.
Hij gaf echt aan van nu is het mooi geweest.
Wij hebben die ochtend gelijk de dierenarts
gebeld en die kwam 's middags langs om
hem in te laten slapen. Veel sterkte ermee
op 29 januari laten inslapen. Hij was
ruim 13 en echt helemaal op. Hij
gedroeg zich ook precies zoals jij beschrijft
en ook wij durfden geen beslissing te nemen.
Ik denk dat Max dat voelde want vanaf
de een op andere dag stond hij niet meer op.
Hij gaf echt aan van nu is het mooi geweest.
Wij hebben die ochtend gelijk de dierenarts
gebeld en die kwam 's middags langs om
hem in te laten slapen. Veel sterkte ermee
Ik had altijd gedacht dat ik de nuchtere van ons 2-en was, maar dat blijkt nu van niet.
Ik denk idd dat wat Aileen zegt het beste is.
We hebben al met de DA afgesproken dat hij bij ons thuis komt als het zover is. En als hij het nog geen tijd vind zet hij ook geen spuitje. Maar ik denk niet dat hij dat zegt. Daarom ben ik ook zo bang om hem te bellen.
Ik wil gewoon mijn Maxie niet kwijt, maar ik weet dat het niet anders kan.....
We hebben al met de DA afgesproken dat hij bij ons thuis komt als het zover is. En als hij het nog geen tijd vind zet hij ook geen spuitje. Maar ik denk niet dat hij dat zegt. Daarom ben ik ook zo bang om hem te bellen.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Weet je... het afscheid komt altijd te vroeg.
Je houdt véél van Max en soms is houden van ook loslaten.
Maar.. maakt het er gemakkelijker op dit te weten?
Néén... helaas niet!
Maar toch denk ik, als de tijd er is, en je neemt de beslissing voor
jullie beste maatje, met de volle overtuiging dat het het beste is voor hem..
dat je er met de tijd vrede kan mee nemen.
Ik wens jullie in elk geval sterkte toe!
Je houdt véél van Max en soms is houden van ook loslaten.
Maar.. maakt het er gemakkelijker op dit te weten?
Néén... helaas niet!

Maar toch denk ik, als de tijd er is, en je neemt de beslissing voor
jullie beste maatje, met de volle overtuiging dat het het beste is voor hem..
dat je er met de tijd vrede kan mee nemen.
Ik wens jullie in elk geval sterkte toe!

-
- Hele grote hondenneus
Lieve schat, je gaat straks een beslissing nemen die je uit liefde voor Max maakt en ik denk dat Max jullie laat merken dat het voor hem niet meer leuk is. Ik heb Youri ruim 14 jaar bij me mogen hebben, vrijdags wist ik niet dat hij er zondags morgens niet meer zou zijn, want het kan soms ook héél snel gaan. Zowel Youri als wij hebben er alles uit gehaald. We hebben hem geholpen met opstaan, zijn eten bracht ik naar hem toe. Mijn man droeg hem naar het dakterras boven waar hij dan heerlijk in het zonnetje lag te slapen. Waarom... omdat je zoveel van hem houdt en ziet dat hij nog steeds gelukkig is. En dat is het allerbelangrijkste! In de nacht van zaterdag op zondag liet Youri ons merken dat het voor hem niet meer leuk was, de benauwdheid werd niet meer minder. Voor ons was dat het moment dat we hem moesten verlossen en we hebben ook geen dag meer gewacht. Als die benauwdheid niet steeds erger werd dan hadden we hem nu nog geholpen met alles en nog wat. Je zal zien hij geeft het wel aan, je ziet het aan zijn ogen. Geniet van hem net zolang tot hij het aangeeft. Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal! En een extra dikke voor die lieve, oude man.
Liefs van Alice.
Liefs van Alice.

-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik weet dat een afspraak maken met de dierenarts ook erg moeilijk is. Dan komt alles opeens zoo dichtbij. We hebben ook niet direct gebeld. Daar ging ook wel dagen overheen. Toen we belden lieten we de dierenarts een paar dagen later komen. Meteen laten komen ging mij wat te snel.gitte schreef:Ik had altijd gedacht dat ik de nuchtere van ons 2-en was, maar dat blijkt nu van niet.
Toen hij er was en advies gaf om hem te laten gaan heb ik hem niet direct laten inslapen, want het overrompelde mij heel wat. Ik heb hem toen gevraagd of hij een paar uur later terug kon komen want ik wilde nog even tijd met Buddy doorbrengen. Onze laatste uurtjes samen. In die tijd heb ik hem heel erg verwend met allemaal lekkernij.
Zelfs als de dierenarts zegt dat het beter is om Max te laten gaan wilt niet zeggen dat je hem ook meteen moet laten inslapen. Doe alles op jouw manier. Doe het pas als je er achter staat. Je zult nooit 100% achter de beslissing staan. Dat heeft niemand denk ik.
Tuurlijk wil je Max niet kwijt, maar als je weet dat het beter is dan denk ik dat je achteraf gezien toch vrede zult hebben met je beslissing. Ik hield en hou nog steeds vast aan de gedachte dat Buddy helemaal pijnvrij is en gelukkig is waar hij ook is. En ik weet, als Budje zo kon denken als een mens dat hij zou zeggen dat hij weet dat wij het beste voor hem hadden en dat wij een goede beslissing hebben gemaakt voor hem en dat ik verder moet gaan met mijn leven.
Denk er maar goed over na en je weet het, het hoeft niet meteen nu.

Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
-
- Grote hondenneus
Laten gaan is het moeilijkste om te doen
Laten gaan is ook het eerlijkste om te doen
Daarom is laten gaan een gevoel van diepe liefde,
voor degene waarvan je houd.
En je niet wil missen voor geen goud.
Laten gaan is zo moeilijk,je liefde is zo groot en oprecht.
Gevlochten in een dikke vlecht.
Laten gaan is ook het eerlijkste om te doen.
Heel veel sterkte met de beslissing die je gaat nemen.
Laten gaan is ook het eerlijkste om te doen
Daarom is laten gaan een gevoel van diepe liefde,
voor degene waarvan je houd.
En je niet wil missen voor geen goud.
Laten gaan is zo moeilijk,je liefde is zo groot en oprecht.
Gevlochten in een dikke vlecht.
Laten gaan is ook het eerlijkste om te doen.
Heel veel sterkte met de beslissing die je gaat nemen.