Wanneer is het genoeg?

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Ik kan me goed voorstellen dat dit een verschrikkelijk moeilijke keuze is en wil je heel veel sterkte wensen.
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

marina schreef:Laten gaan is het moeilijkste om te doen
Laten gaan is ook het eerlijkste om te doen
Daarom is laten gaan een gevoel van diepe liefde,
voor degene waarvan je houd.
En je niet wil missen voor geen goud.
Laten gaan is zo moeilijk,je liefde is zo groot en oprecht.
Gevlochten in een dikke vlecht.
Laten gaan is het moeilijkste om te doen
Laten gaan is ook het eerlijkste om te doen.

Heel veel sterkte met de beslissing die je gaat nemen.
dit is prachtig en helemaal waar... :(
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Laten gaan is ook het eerlijkste om te doen
Daarom is laten gaan een gevoel van diepe liefde,
voor degene waarvan je houd.
En je niet wil missen voor geen goud.
Laten gaan is zo moeilijk,je liefde is zo groot en oprecht.
Gevlochten in een dikke vlecht.
Laten gaan is ook het eerlijkste om te doen.

Heel veel sterkte met de beslissing die je gaat nemen.

een heel mooi gedicht en o zo waar.

Bedankt voor alle lieve reacties. Het gaat een moeilijke tijd worden.
Onyx

Ongelezen bericht door Onyx »

Moeilijk hoor. Ik heb mijn vriendinnetje in januari dit jaar moeten laten gaan. Ze zou in mei 14 jaar worden. Altijd kern gezond geweest tot afgelopen zomer, toen kreeg ze een tia. Daarna knapte ze wel wat op, maar was ineens wel een oude hond. Kon moeilijk lopen, leek dement. Toch heeft ze dus nog ruim een half jaar zo geleefd. Puur omdat ze nog zo blij was! Ze genoot nog van de aandacht, van d'r eten, van het even buiten zijn.

In januari kreeg ze een tweede tia. Ze kon niet meer lopen zonder ondersteund te worden. Ik heb meteen de da gebeld en die is een paar uur later gekomen. Ze is in mijn armen ingeslapen.

Ik heb geen spijt van mijn beslissing, alleen ontzettend veel verdriet.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Dit is een beslissing die eigenlijk niet te nemen is. Ik heb hem zelf helaas nog niet zo lang geleden moeten maken.
Maar ik vind het wel ernstig als ik lees dat hij zelf niet meer wil eten, dat zou voor mij een duidelijk teken zijn dat het genoeg is geweest.

Heel veel sterkte de komende tijd.
Onyx

Ongelezen bericht door Onyx »

Niet eten is geen goed teken. Helemaal niet voor een Labrador. Om een voorbeeld te geven: Onyx at d'r bak met voer nog leeg voordat ze insliep. Ze moest ondersteund worden en kon zelf de brokken al niet meer vinden. Maar ze had er zin in, dus ik heb ze één voor één nog opgevoerd.
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Alice van Ginkel »

Ik denk dat Gitte bedoeld dat Max zelf niet meer uit zijn bak eet, maar dat wanneer zij hem eten geeft hij het wel op eet. Youri kon op het laatst ook moeilijk uit zijn bak eten. We hebben toen eerst zijn bak ingekort en daarna gaf ik hem ook gewoon zijn eten op de bank en dat smikkelde hij dan lekker op. Ik denk dat het door de zwakte in de achterhand komt dat het eten uit de bak wat lastiger wordt.
Afbeelding
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ohhh wat moeilijk voor je. :roll: Als het zover is zul je het weten hoor...... sterkte met de beslissing, want het is zoooo moeilijk om los te laten :verdriet:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
gitte

Max eet idd wel uit mijn hand en dan eet hij alles op.

( Max is qua eten nooit een lab geweest, hij at altijd heel rustig en soms at hij ook niet)

Vandaag heeft hij een redelijk goede dag. we hebben net een rondje met hem gelopen dat heeft hij prima gedaan. ( op ieder hoekie krijgt Max een koekie) en dan komt hij smekkend zijn koekje halen. Het is gewoon komisch om te zien.
Hij heeft duidelijk een betere dag dan de afgelopen dagen. Dus nu ben ik wel blij dat hij er nog is.
We hebben de afgelopen maanden al vaker gedacht: nu is het afgelopen nu gaan we de DA bellen maar op de een of andere manier kreeg Max dan weer een opleving.
Nu doet hij het weer. Zo lijkt het.
Het houd de gemoederen wel heel erg bezig.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ja, je gaat ook zitten observeren en wachten op de dag dat je het niet meer aan kunt zien he? :) Maar zolang Max geen pijn heeft, nog eet en met plezier meegaat op zijn ommetje (met koekjes onderweg :lol: ) dan kan ik me voorstellen dat je de beslissing voor je uitschuift hoor. :wink: Per dag bekijken gewoon. :)
Esther,Luca & Bess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther,Luca & Bess »

Geniet van deze momenten !!

veel sterkte de komende tijd .
gitte

Ja, je gaat ook zitten observeren en wachten op de dag dat je het niet meer aan kunt zien he?

Ja iedere dag weer.
Ook iedere ochtend als ik beneden kom ( hij hoort me niet meer) kijk ik eerst of hij nog leeft. Meestal wordt hij wakker gemaakt door Maggie, maar soms ook niet. En dan houd ik altijd even mijn adem in. Tot ik hem heb aangeraakt en zijn hart voel.

Toen ik hem vandaag door het veld zag struinen dacht ik: Vandaag is het zijn dag. Morgen zien we wel weer.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

gitte schreef:
Ja, je gaat ook zitten observeren en wachten op de dag dat je het niet meer aan kunt zien he?

Ja iedere dag weer.
Ook iedere ochtend als ik beneden kom ( hij hoort me niet meer) kijk ik eerst of hij nog leeft. Meestal wordt hij wakker gemaakt door Maggie, maar soms ook niet. En dan houd ik altijd even mijn adem in. Tot ik hem heb aangeraakt en zijn hart voel.

Toen ik hem vandaag door het veld zag struinen dacht ik: Vandaag is het zijn dag. Morgen zien we wel weer.
:groteknuffel:
ansj

Ongelezen bericht door ansj »

Wat moeilijk!
De dag dat wij Spiky in zouden laten slapen,had zij ook een opleving.
Ze ging mee wandelen,at weer,was best allert.
Toen sloeg de twijfel toe:ging het toch weer beter?ze was dement,als ik haar zei de keuken in te gaan of te gaan zitten,liep ze alle kanten op om te zoeken wat ze moest doen,wist ze gewoon niet meer.
Ik heb de afspraak voor die dag afgezegd.
De volgende ochtend kwam ik onder,de hele keuken en gang lagen onder de ontlasting,urine met heel veel bloed erin,er was geen beginnen aan.
Spiky keek me met een hele lege blik aan,toen wist ik dat het goed was zo.
Ze was altijd een hond geweest die graag werkte voor ons,dit vond ik niet goed meer voelen.
Die dag hebben we haar weggebracht.

Volg je gevoel,dan komt het goed!moeilijk blijft het toch,heb me daarna ook nog wel schuldig gevoeld,je beslist toch over leven of dood.
Wens je een hoop sterkte en wijsheid!
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Wat moeilijk ! Een beslissing die hier hopelijk nog lang niet genomen hoeft te worden. Ik wens je wijsheid en sterkte :groteknuffel:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Plaats reactie