kreeft
-
sam
- Middelgrote hondenneus

kreeft
Vanmorgen ging ik Sam uitlaten, beweegt er iets in het gras een kreeft van ong 25cm. Precies daar waar Sam meestal het water ingaat. Ik heb hem maar snel bij de halsband (had hij toevallig om) gegrepen en r langs geloodst. Hij wilde er net aan gaan snuffelen. Moet er niet aan denken dat er zo'n ding aan zijn neus hangt. Sommige mensen kieperen maar alles overal neer
-
speurneus carola
- Speurneus

haha was ie rood bruin van kleur? dan was het een amerikaanse rivierkreeft, is inderdaad ooit losgelaten door een aquariumhouder, maar ze leven in nederland nu overal in het wild. de nederlandse rivierkreeft is door deze bijna uitgestorven, de amerikaanse is namelijk resistent tegen de kreeftenpest en de nederlandse niet.
maar je kan ze gewoon vangen en koken hoor zijn lekker, en schadelijk voor milieu dus niet beschermt, de nederlandse is wel beschermt maar die komt nog maar in een paar voor publiek niet toegangelijke vennetjes voor
maar je kan ze gewoon vangen en koken hoor zijn lekker, en schadelijk voor milieu dus niet beschermt, de nederlandse is wel beschermt maar die komt nog maar in een paar voor publiek niet toegangelijke vennetjes voor
al me kinders uitgevlogen
-
kirsten&cacao
-
speurneus carola
- Speurneus

ha en jij woont in den haag moet je de slootjes eens bekijken bij het laantje van poot, weet je wel, de weg naar de houtrust/scheveningen, daar zitten er 100en langs de weg loopt wandelpad met daartussen stukken sloot, ga daar maar eens wandelen, al zie je ze niet op het pad, kijk eens bij de kanten, daar zie je kleine ronde gaatjes met een diameter van de ei zeg maar, dat zijn de holletjes van de kreeft.
al me kinders uitgevlogen
-
kirsten&cacao
*iiieeeeuwwwwwww*speurneus carola schreef:ha en jij woont in den haag moet je de slootjes eens bekijken bij het laantje van poot, weet je wel, de weg naar de houtrust/scheveningen, daar zitten er 100en langs de weg loopt wandelpad met daartussen stukken sloot, ga daar maar eens wandelen, al zie je ze niet op het pad, kijk eens bij de kanten, daar zie je kleine ronde gaatjes met een diameter van de ei zeg maar, dat zijn de holletjes van de kreeft.
ik hou niet van 'beestjes'
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
mullermariska
- Speurneus

kirsten&cacao schreef:*iiieeeeuwwwwwww*speurneus carola schreef:ha en jij woont in den haag moet je de slootjes eens bekijken bij het laantje van poot, weet je wel, de weg naar de houtrust/scheveningen, daar zitten er 100en langs de weg loopt wandelpad met daartussen stukken sloot, ga daar maar eens wandelen, al zie je ze niet op het pad, kijk eens bij de kanten, daar zie je kleine ronde gaatjes met een diameter van de ei zeg maar, dat zijn de holletjes van de kreeft.
ik hou niet van 'beestjes'
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva
Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
-
pat
Waar ik woon in Den Haag komen ze heel veel voor, ga maar eens van Ypenburg naar Pijnacker op het fietspad langs de Dobbeplas, daar moet je slalommen om die enge beesten heen, en groot dat ze kunnen zijn
Ik heb laatst gezien op de TV hoe een restaurant hier in de buurt ze vangt en klaar maakt als specialiteit op de kaart
Ik heb laatst gezien op de TV hoe een restaurant hier in de buurt ze vangt en klaar maakt als specialiteit op de kaart
-
Desiree
- Erelid