Gebruik Furminator
-
silver
Gebruik Furminator
Hoe dikwijls mag je zo een furminator gebruiken of wordt deze enkel gebruikt tijdens de rui?
Staat er ook een leeftijd op je hond wanneer je deze mag gebruiken want ik zit nl nog met een pup van 3 maanden.
grtjs Alain
Staat er ook een leeftijd op je hond wanneer je deze mag gebruiken want ik zit nl nog met een pup van 3 maanden.
grtjs Alain
-
Zootje
Dat vroeg ik me ook al af.... Wij hebben hem sinds gisteren en ik heb gisteren heel even en vandaag heel even geborsteld.. Maar we willen wel dat Ziva ook wat vacht over houdt natuurlijk...
Maar met een pup van 3 maanden zou ik hem persoonlijk niet gebruiken... Pups moet je eigenlijk nog niet echt borstelen alleen laten wennen aan het gevoel met bijv. rubberen borstel... Geloof ik tenminste..
Maar met een pup van 3 maanden zou ik hem persoonlijk niet gebruiken... Pups moet je eigenlijk nog niet echt borstelen alleen laten wennen aan het gevoel met bijv. rubberen borstel... Geloof ik tenminste..
-
mullermariska
- Speurneus

Ik heb Iz vandaag en vorige week met de furminator geborsteld. Maar ga het deze week nog wel een keer doen. Komt zoveel uit!!
Maar ze was het zat... Dus vrijdag nog maar ff een kleine borstelbeurt.
Volgens mij kan het geen kwaad om in de ruiperiode iedere week te borstelen met de furminator.
Volgens mij kan het geen kwaad om in de ruiperiode iedere week te borstelen met de furminator.
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva
Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
-
chantal-77
-
*linda*
Mij is ooit door een dierenarts verteld dat hoe vaker je een hond borsteld, des te meer/makkelijker deze gaat ruien.
Ik borstel Timber echt alleen maar als ik zie dat ie echt in een rui periode zit, maar dit is meestal maar 2 keer per jaar.
Als ik dan zie dat sommige om de 2 dagen borstelen vraag ik me af wat nou wijsheid is?
Een lab verliesd naar mijn ervaring continu genoeg haren zodat elke dag de stofzuiger tevoorschijn moet komen

Ik borstel Timber echt alleen maar als ik zie dat ie echt in een rui periode zit, maar dit is meestal maar 2 keer per jaar.
Als ik dan zie dat sommige om de 2 dagen borstelen vraag ik me af wat nou wijsheid is?
Een lab verliesd naar mijn ervaring continu genoeg haren zodat elke dag de stofzuiger tevoorschijn moet komen
-
chantal-77
Dat is mij inderdaad ook verteld. Ik heb ook eigenlijk wel gelukkig, want Dana haart zeer weinig. Als ze in de rui is borstel ik haar ongeveer eens per week, maar ook dan niet omdat de haren me om de oren vliegen hoor, dat valt reuze mee.*linda* schreef:Mij is ooit door een dierenarts verteld dat hoe vaker je een hond borsteld, des te meer/makkelijker deze gaat ruien.
Een lab verliesd naar mijn ervaring continu genoeg haren zodat elke dag de stofzuiger tevoorschijn moet komen![]()
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
Ik borstel Olly een keer of 4 per jaar met een shredder; in de rui borstel ik haar 1x goed, en dan is ze ook meteen van het verharen vanaf. Ik heb wat dat betreft een heel makkelijke hond. Ik ga met m'n voorgangers mee dat veel borstelen vraagt om veel haarverlies!
-
marjolein
Luna heb ik tot ze bijna een jaar was nooit geborsteld, om de haar groei juist niet te stimuleren.
Heb nu thuis een firminator om de onderwol eruit te kammen, werkt super er komt een hoop uit en denk wel 75% minder haar in huis!!
De firminator maar 1x in de 2 weken gebruiken!! andersw stimuleer je de haar groei alleen maar meer. Bij niet ruien 1x in de maand.
Luna is trouwens vanaf januari heel erg in de rui, zeker 3x daags stofzuigen.. echt een haar kleedje over de vloer! Dit is echt een uitkomst maar ik heb wel echt gewacht tot ze wat ouder was!
Het eerste jaar ruien ze het meeste heb ik laatst gehoord omdat ze dan hun puppenvacht geheel wisselen met een volwassen vacht.
Heb nu thuis een firminator om de onderwol eruit te kammen, werkt super er komt een hoop uit en denk wel 75% minder haar in huis!!
De firminator maar 1x in de 2 weken gebruiken!! andersw stimuleer je de haar groei alleen maar meer. Bij niet ruien 1x in de maand.
Luna is trouwens vanaf januari heel erg in de rui, zeker 3x daags stofzuigen.. echt een haar kleedje over de vloer! Dit is echt een uitkomst maar ik heb wel echt gewacht tot ze wat ouder was!
Het eerste jaar ruien ze het meeste heb ik laatst gehoord omdat ze dan hun puppenvacht geheel wisselen met een volwassen vacht.
-
royenmarjolein
- Hele grote hondenneus