Fokker van een volgende hond

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Zou je als er in de toekomst nog een hond komt, voor dezelfde fokker kiezen als bij je huidige hond(en)?

Ja, want ik ben er heel tevreden over
53
51%
Nee, want
31
30%
Anders, namelijk ...
20
19%
 
Totaal aantal stemmen: 104

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Fokker van een volgende hond

Ongelezen berichtdoor Desiree » 24/06/10 21:29

Zou je als er in de toekomst nog een hond komt, voor dezelfde fokker kiezen als bij je huidige hond(en)? En waarom?
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Ongelezen berichtdoor Desiree » 24/06/10 21:33

Bij een volgende hond zou ik niet voor dezelfde fokker kiezen.

Belle en Gringo zijn herplaatsers. Zij kwamen op mijn pad, zonder dat ik wist wie de fokker was.

Lara heb ik wel bij een fokker gekocht. In die tijd had ik nog geen internet en wist ik weinig van fokkers af. Dacht dat ik het goed deed, toen ik voor een hond met een stamboom ging. Later bleek dat deze fokker niet zo goed was, dus zou ik daar met de kennis van nu nooit meer een hond kopen. Qua karakter, bouw, alles eigenlijk, is Lara wel de ideale hond voor mij. Dus ik zeker voor een soortgelijke hond gaan.
Groetjes,

Désirée



Afbeelding

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 24/06/10 21:34

Ja, direct!! :klasse:

oh de waarom nog hahaha
Nou, De manier van fokken: weinig nesten per teefje, weinig nesten in de afgelopen 10 jaar, maar een schat aan kennis waar veel en effectief gebruik van wordt gemaakt. Fijne werkhonden, met een mooi uiterlijk en een heerlijk karakter!!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Jo-Ann

Ongelezen berichtdoor Jo-Ann » 24/06/10 22:54

Ik heb ten eerste nee gestemd... maar dat gaat nog over Zarah.
Met Zarah was alles gelukkig prima in orde en met stamboom en geteste ouders etc. etc. wat dat betreft was het dik in orde. Maar.... De fokker had wel heel veel honden.... ze hadden maar 5 labradors en wel een stuk of 40 engelse bullen waar ze ook mee fokten. (Het waren er echt 40, ik overdrijf niet!!)
De honden zaten in kennels en waren dagdelen buiten, volgens mij niet heel veel contact met mensen.
Ze haalden het maximale uit de hond. Voor de labradors 5 nestjes, en voor de bullen (die altijd bevallen via een keizersnede) 3 nestjes (wel volgens de regels, maar toch. 3 keizersnedes bij 1 hond, vind ik toch niet kunnen)
Achteraf gelul, we wisten het toen niet, maar zou het niet weer doen.

Waar Kyra nu vandaan komt (Wel door dezelfde fokker gefokt als waar zaar weg kwam, maar later naar een andere fokker herplaatst, snappie het nog? :-) )
Daar zal ik zeker wel weer een hondje weghalen, zij heeft het prima voor elkaar. Honden gewoon in huis.

Gebruikersavatar
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2880
Lid geworden op: 28/10/06 15:05
Locatie: Hengelo Ov

Ongelezen berichtdoor ElisabethErnstDave » 24/06/10 23:05

Ik heb de middelste gekozen nee,want het was niet van een erkende fokker wel alles volgens de regels van het NLV met stamboom en alle goedkeuringen van de moederhond zelf (afkomstig van de Kruisvliethoeve) en de vader is van de lijst van dekreuen van de NLV.
Onze meiden zelf zijn twee schatten die we never nooit niet meer kwijt willen dus we hebben het gelukkig goed getroffen :verliefd1:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 25/06/10 09:27

Ik heb ja gestemd. Ik zou zeker weer een Trackerdogje willen als het er ooit -nu dus nog niet, al zit er weer een prachtnest- nog van komt.
Voorlopig vind ik drie honden wel even genoeg. 8)

JoeBatt'sArm bestaat niet meer en maakt nu andere keuzes in hun lijnen, dus of ik naar de opvolger van deze kennel zou gaan.......... ik vermoed het niet. Al hebben ze ook mooie honden hoor. :)

Als ik mezelf ooit te oud vind om een pup op te voeden zou ik een herplaatser een warm mandje gaan bieden denk ik. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

ester

Ongelezen berichtdoor ester » 25/06/10 09:29

Ik heb anders gestemd.
De plannen zijn hier over een jaartje of twee. En tegen die tijd ga ik weer goed rond kijken. Het zou zo maar kunnen bij de zelfde fokker van Tako(Van Bandiet is met pensioen)
Maar het zou ook een andere kunnen zijn. Wat wel zeker is, hij/zij moet uit een goede werklijn komen. Uiterlijk is voor mij minder belangrijk.

kirsten&cacao

Ongelezen berichtdoor kirsten&cacao » 25/06/10 09:35

Onze hondjes komen bij Lien (hier ook op het forum) vandaan. Met Cacao liepen we eigen per ongeluk tegen haar aan, een fokker in de buurt, een schat van een moederhond (Ruby) en een pupje over. Met Cacao hebben we qua opvoeding aardig wat te stellen gehad, maar het is een hele fijne en lieve hond.

Daarom was de keus voor onze Cashew ook snel gemaakt. Lien heeft zulke leuke en lieve honden. Aangezien wij verder (nog) geen ambities hebben wat betreft show/fokken/whatsoever, gaat het bij ons om het positieve karakter van honden.

Fijn is natuurlijk dat Lien heel dicht bij ons in de buurt woont, maar ook altijd bereikbaar is voor advies en goede raad. Na een situatie met het nest waaruit Cacao komt, weten wij in ieder geval zeker dat zij haar hondenhart op de juiste plek heeft zitten!

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 25/06/10 10:24

Bij de fokker van Mexx zou ik geen hond meer kopen.

Bij de fokker van Bear zeker wel, geweldige honden, prachtige lijnen en veel informatie en advies en alles netjes volgens de regels.
En Bear is een geweldige hond, super karakter en ook nog een heel mooi uiterlijk.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

SE-Labradors
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 346
Lid geworden op: 11/02/09 14:43
Locatie: Kerkrade (Zuid-Limburg)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor SE-Labradors » 25/06/10 11:43

Ja en neen, dus ik heb anders namelijk want... gekozen.

Waar ik empress gekocht heb zou ik niet meer terug gaan als ik het opnieuw had moeten doen, al zou ik empress voor geen goud willen missen.

kiss zou ik zo opnieuw kopen bij France van Blacksugar, geweldige persoon, altijd veel interesse in alles, en heb er een top meisje aan overgehouden :D .

Blade die ik uit engeland heb bij Sretlaw zou ik ook weer zo terug gaan, was een super ervaring en een hele lieve mooie gezonde reu aan overgehouden :D .

Dan heb je Bliss, daar zou ik ook zo weer terug gaan, gewoon super.

voor de rest heb ik geen verder gekochte honden, alles eigen fok, waar ik meer dan blij mee ben. :D
Afbeelding
AfbeeldingEmpress Of Brownbank Cottage - Kruimel/Empie
AfbeeldingSmallville's Empress Can It Be Love - Chayenne

Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 992
Lid geworden op: 22/09/08 09:36
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Annamaria » 25/06/10 11:50

Ik heb ja gestemd. Want ik ben heel tevreden over de fokker van Pippi en Zelda. Ze hebben mooie, sociale honden. Alles zag er daar super uit. En we kunnen altijd met vragen bij ze terecht.
Maar mijn grootste wens is om een pupje te houden uit een zelf gefokt nestje. Volgend jaar willen we een nestje van Zelda, maar ik weet niet of ik mijn man om kan praten er zelf 1 te houden.
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016

momo

Ongelezen berichtdoor momo » 25/06/10 11:57

Ja gestemd, we zijn erg tevreden. Net begonnen :D Dus wie weet over 2 jaar. :wink: Eerst deze puppietijd door. :?

Gebruikersavatar
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12363
Lid geworden op: 12/12/02 19:41
Locatie: Heers, Belgisch Limburg
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Yoran99 » 25/06/10 12:05

Waar Yoran, Bruce en Denzell vandaan komen zou ik zo teruggaan, maar zij zijn helaas gestopt met fokken, maar we hebben erwel super vrienden aan overgehouden

Figaro zou ik ook weer zo overdoen, geweldige mensen

Tyson heb ik net dezelfde mening als Diaan met Bliss, zou ik meteen weer teruggaan, het is echt super bij Tanja

Bij Diaan en Ramses waar Djedda vandaan komt zou ik zeker teruggaan, ze doen het super met de hondjes en zijn super vrienden geworden, waar ik in de toekomst nog heelveel ga aan hebben

Ik ben over al de fokkers van mijn honden dus heel tevreden :klasse:
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015

luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1258
Lid geworden op: 05/12/09 11:17
Locatie: best
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor luckylabrador » 25/06/10 13:00

Zeker bij van Weert in st. Oedenrode (Olland) schitterende lieve volgens de labradorvereniging gefokte rashondjes.
Met liefde en alle aandacht verzorgt.
Een aanrader!! :applaus: :klasse: 8)

ine-m

Ongelezen berichtdoor ine-m » 25/06/10 13:50

ik heb een broodfok hond daar zou ik dus nooit meer intrappen,dus daar koop ik ook nooit geen hond meer..alhoevel ik shadow echt voor geen goud wil missen

een fokker daar neem ik geen hond meer van ,en de rest van de fokkers zou ik wel weer een hond nemen

gr ineke


Terug naar “Polls”