wormen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Rare vraag misschien, maar hebben puppies altijd wormen? Ik heb ze tot nu toe nog nooit bij don gezien, zelfs niet toen ze een puppy was.
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Ik heb het ook nooit gezien bij Ziva inderdaad... ? Of misschien niet altijd goed genoeg gekeken :oops:
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Volgens mij hebben puppy's niet standaard wormen. Misschien heeft de warmte ermee te maken? In de vorm van vliegen die eitjes overbrengen op het eten en speelgoed van je pup??
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Ik meende dat ze die als pup zijnde van de moeder mee kregen toch? Maar ik weet er als nog helemaal niks van hoor dus ga niet af op mijn gedachte :D!

(ziva: wat een mooie banner)
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Linnie schreef:
kirsten&cacao schreef:
laika schreef: nou die kronkelen echt wel hoor en als het spoelwormen zijn hebben ze die lengte tis net spaghetti
Ja maar dan zouden ze toch wel dood moeten zijn door het ontwormingsmiddel?
In totaal kwamen er gisteren drie uit. De eerste twee leefden, de derde was net een elastiekje om te zien en bewoog ook niet (wat een vieze praat :kots: ) Heb ook mijn eigen fokster gister nog even gesproken en ze zegt eigenlijk precies hetzelfde als speurneus Carola en Laika, over 2 weekjes nog eventjes een ontwormingskuur, ook voor m'n katten, en dan ist goed. Was zelf ook geschrokken en wilde de DA bellen, maar dacht.. voordat ik ga panieken, eerst even hier bij de ervaringsdeskundigen vragen en mn fokster contacten :)
Maar vergeet niet dat als je vandaag ontwormd hebt, morgen alweer een besmetting kan plaatsvinden, dus ontwormen doe je echt voor dát moment. Het is niet zo dat ze dan de komende weken of maanden gegarandeerd wormen vrij zijn....
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

hier zijn na haar ontwormingspilletje gaan wormpjes gezien :)
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Hier ook nog niet!

Hoe is het nu met Guus?
Nog steeds spaghettipoep?
Linnie

Nee hoor :) Gelukkig niet ;)
Alleen de ochtend dat ik dit topic opende had hij twee spagettislierten, maar daarna niets meer. Aanstaande zaterdag wordt hij weer ontwormd en mijn katten ook en dan over twee maanden weer. We hebben van de fokster een schema meegekregen, het eerste jaar om de twee maanden ontwormen met Milbemax.

Niet echt passend hier misschien; maar wat gebruiken jullie preventief tegen vlooien en teken? Ik geef hem een knoflookcapsule dagelijks, maar vraag me af of ik er toch iets van frontline bij moet gebruiken?
Jo-Ann

Ongelezen bericht door Jo-Ann »

Kun je doen,maar Pulvex werkt beter, ook tegen teken. Weet alleen niet vanaf welke leeftijd je dat mag geven....

Niet iedere pup heeft wormen.
Toen Zarah bij ons kwam heeft ze het ook gehad, dat kwam weer door de "stress" van het nest verlaten. Wel 10 of 20 van die slierten in 1 drol.
Jak
momo

Ongelezen bericht door momo »

Hai, ook Ben heeft een spoelworm. :( morgen krijgt ie zijn wormenkuur. Kon niet eerder omdat ie een goedje gekregen heeft voor vlooien en teken. Heeft ie ook nog een oortje ontstoken. :? Arm beestje. Verder is ie erg lief :verliefd1: De happeriode hopenlijk voorbij. :D . Morgen op vakantie daarna zal ik eindelijk eens weer eens foto's plaatsen. :wink: Groetjes Monique
Linnie

Jo-Ann 10 tot 20 wormen in één drol?? :shock: :kots:

Heb net een middeltje tegen vlooien en teken in zijn nek gedrupt, tis van Virbac Effipro. Ken het niet, maar het de DA gevraagd een goed middel voor een pup van 13 kilo te geven. Overmorgen krijgt hij weer Milbemax ontworming.

Ahh die Ben ook een wurmpie :( Maar no worries hoor, ze zijn ook zo weer weg ;) Zou ff aan je fokster of DA vragen of hij niet over 2 weken nog een kuurtje moet hebben dan. En zn oortje :( Hoe komt dat?

Fijne vakantie :)!!! :orange9:
momo

Ongelezen bericht door momo »

Hij is tot 2 keer toe in het IJselmeer gaan zwemmen en 2 keer in de visvijver van mijn zus geplonst. :D Een hele echte waterrat. We wonen ook nog tegenover een water. We proberen dat hij daar NIET mag zwemmen. Zie het al voor me wanneer ik naar t werk moet Ben ontsnapt en plonst zo het water in. Krijg hem dan er maar eens uit. :lol:
Bomirma

Ongelezen bericht door Bomirma »

Ja ieuw, Tessa vandaag ook, vanmorgen een ontwormingsmiddel gegeven.
Vanmiddag kwam me er toch een lading uit :shock: . Wist niet dat er zoveel in zo'n klein beestje zat. :kots:
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Iemand vroeg hier of puppy´s altijd wormen hebben?
Als ze geboren worden, zijn ze vrijwel altijd besmet met spoelwormlarven. Dat komt omdat vrijwel alle volwassen honden ingekapselde larven hebben. Bij een drachtige teef komen die, door de hormonen, weer los en gaan zich weer vermenigvuldigen. Via de placenta komen er zo eitjes en larven in de pups terecht. Als de pups geboren zijn, ontwikkelen de larven zich in een dag of 10 tot volwassen wormen. Vandaar dat pupjes in het nest verschillende keren ontwormd moeten worden, meestal met 2, 4, 6 en eventueel 8 weken. De moederhond moet dan ook mee ontwormd worden, want anders is het dweilen met de kraan open. Anders worden de pups meteen weer besmet via de moedermelk. Als je de pup thuis hebt, moet je nog een tijdje doorgaan met regelmatig ontwormen. Bijvoorbeeld met 8, 10 en 12 weken en daarna iedere 3 maanden tot een jaar. Daarna 2x per jaar of teven na iedere loopsheid. Maar een ander schema kan ook.

Enne... wie één drol met spoelwormen al te vies voor woorden vindt, moet maar nooit gaan fokken :D Wat denk je wat je aantreft als je een nest van 8 of 10 pups hebt ontwormd en er komen flink spoelwormen uit :lol: Helemaal leuk als je dan ´s morgens bij het nest komt en ze hebben er ook nog allemaal doorheen gelopen of in gelegen :kots: Leuk joh, puppy´s :lol:

Hanneke
barbera

spoelworm maar ook geent

Ongelezen bericht door barbera »

Hoi,

We maken wat mee met Quispel in zo'n korte tijd. Vrijdag heeft ze haar 9 weken enting gehad. Ik had met 8 weken niet ontwormd en vanochtend kwam er 1 spoelworm uit bij de ontlasting. De DA gaf aan dat ik een week na de enting niet mocht ontwormen (ik heb de pasta van Exil in huis), maar dat was dus voordat er een worm uitkwam.
Wat kan ik nu het beste doen? Afwachten tot vrijdag en dan alsnog ontwormen of toch beter nu al iets ondernemen (ontwormen/huismiddeltjes etc.).

Alvast bedankt!
Gr, Barbera
Plaats reactie