Ik ben met Olly nochtans al in Antwerpen en Olmen in de dierentuin geweest; dat was heel leuk en er was niemand die er wat van zei (in Olmen mogen zelfs alle huishonden binnen). In België mogen we onze geleidewoef wel overal mee binnen/naartoe nemen.Els schreef:In de meeste dierentuinen geld: Geen honden en ook geen blindegeleidehonden/ hulphonden.
Kennel bij de Efteling??
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
-
dinodap
- Middelgrote hondenneus

Moet toegeven dat ik het wel een uitkomst zal vinden een kennel daarbij. Want wij hebben nooit oppas en een pension zit in de zomervakantie helemaal vol, daarbij kun je een hond in een pension pas om 10u brengen (hier in de buurt) dus moeten we hem een dag eerder al brengen.
Vorige week hebben we Joep meegenomen naar dierentuin in Amersfoort waar hij mee naar binnen mocht (speciaal dus voor die dierentuin gekozen daardoor).
En we zijn eens in bataviastad geweest waar ze benches verhuren wat wij een uitkomst vonden. Zo kun je steeds bij je eigen hond en toch lekker rustig winkelen zonder je onrustig te voelen over je hond. Want de reistijd moet je toch ook bijtellen bij de tijd die je hond anders alleen thuis zou zijn en dat durf ik toch nog niet langer dan 4 uur aan met Joep.
Vorige week hebben we Joep meegenomen naar dierentuin in Amersfoort waar hij mee naar binnen mocht (speciaal dus voor die dierentuin gekozen daardoor).
En we zijn eens in bataviastad geweest waar ze benches verhuren wat wij een uitkomst vonden. Zo kun je steeds bij je eigen hond en toch lekker rustig winkelen zonder je onrustig te voelen over je hond. Want de reistijd moet je toch ook bijtellen bij de tijd die je hond anders alleen thuis zou zijn en dat durf ik toch nog niet langer dan 4 uur aan met Joep.
-
dinodap
- Middelgrote hondenneus

P.S. van die benches in Bataviastad krijg je na een borg dus een eigen slot met sleutel.dinodap schreef:Moet toegeven dat ik het wel een uitkomst zal vinden een kennel daarbij. Want wij hebben nooit oppas en een pension zit in de zomervakantie helemaal vol, daarbij kun je een hond in een pension pas om 10u brengen (hier in de buurt) dus moeten we hem een dag eerder al brengen.
-
Els
- Speurneus

Ik bedoelde de Nederlandse tuinen Kim. Geen idee hoe dat in België is geregeld.Miske schreef:Ik ben met Olly nochtans al in Antwerpen en Olmen in de dierentuin geweest; dat was heel leuk en er was niemand die er wat van zei (in Olmen mogen zelfs alle huishonden binnen). In België mogen we onze geleidewoef wel overal mee binnen/naartoe nemen.Els schreef:In de meeste dierentuinen geld: Geen honden en ook geen blindegeleidehonden/ hulphonden.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
nou ja, misschien, ik weet het nietester en max schreef:nou ik denk dat het met Cooper ook zou gebeuren hoor, die vind het soms al moeilijk om alleen in zijn eigen huis alleen te blijven laat staan dat ik hem zomaar in een kennel drop met vreemdensbientje schreef:waarom denk je dat?Rocco schreef:met uitzondering van een geleide-/hulphond heeft een hond niks te zoeken in zo'n park. In uiterste nood kan ie in zo'n kennel...zo vreselijk als het op mij overkwam blijkt het dus niet te zijn, al zou ik mijn hond er nooooit in doen. die komt er gegarandeerd met een trauma uit!
-
sandraske
Het is maar net wat de hond gewend is, denk ik.. Tara is gewend aan het hondenpension, alleen thuis zijn en een bench/ren..sbientje schreef:nou ja, misschien, ik weet het nietester en max schreef:nou ik denk dat het met Cooper ook zou gebeuren hoor, die vind het soms al moeilijk om alleen in zijn eigen huis alleen te blijven laat staan dat ik hem zomaar in een kennel drop met vreemdensbientje schreef:waarom denk je dat?ik denk hoogstens dat ie het niet naar zijn zin heeft, maar met een trauma eruit.. dat lijkt me gewoon wel sterk. Het kan hoor, maar daarom vroeg ik dus: waarom denk je dat? Als ie nou idd panisch is om alleen te zijn of de boel afbreekt als ie wordt opgesloten, kan ik het me nog voorstellen
Vorige week heeft ze nog bij mijn oom in het hok gezeten van zijn hond, hele middag niet gehoord en was toch een vreemde omgeving...
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Ik zou het persoonlijk niet doen ondanks dat mijn honden een benche gewend zijn
Ik heb het idee, wij een leuke dag... de honden ook een leuke dag bij een leuke oppas en niet de hele dag in een kennel omdat wij zonodig een dagje pretpak willen doen
Ik heb het idee, wij een leuke dag... de honden ook een leuke dag bij een leuke oppas en niet de hele dag in een kennel omdat wij zonodig een dagje pretpak willen doen
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
ester01
toch weet ik het zo zeker niet... na de stress van vorige week tijdens het vuurwerk toen ik er niet was en de reactie die ik nu zie erna bij Coop weet ik zo net nog niet of het perse een trauma is, maar wel dat hij er zeer waarschijnlijk behoorlijk gestresst/ongelukkig uitkomt...sbientje schreef:nou ja, misschien, ik weet het nietester en max schreef:nou ik denk dat het met Cooper ook zou gebeuren hoor, die vind het soms al moeilijk om alleen in zijn eigen huis alleen te blijven laat staan dat ik hem zomaar in een kennel drop met vreemdensbientje schreef:waarom denk je dat?ik denk hoogstens dat ie het niet naar zijn zin heeft, maar met een trauma eruit.. dat lijkt me gewoon wel sterk. Het kan hoor, maar daarom vroeg ik dus: waarom denk je dat? Als ie nou idd panisch is om alleen te zijn of de boel afbreekt als ie wordt opgesloten, kan ik het me nog voorstellen
@ ik hetzelfde hoor Mo: ik zorg dan liever voor een fijn adresje anders heb ik zelf ook geen fijne dag
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
maar niet iedereen heeft een oppas toch, waar ie zijn hond graag een dagje zou laten?Kay schreef:Ik zou het persoonlijk niet doen ondanks dat mijn honden een benche gewend zijn
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Daarom zei ik ook persoonlijksbientje schreef:maar niet iedereen heeft een oppas toch, waar ie zijn hond graag een dagje zou laten?Kay schreef:Ik zou het persoonlijk niet doen ondanks dat mijn honden een benche gewend zijn
Maar stel dat ik geen oppas zou hebben voor een dag dan zou ik niet gaan
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
Rocco
Ik denk dat omdat wij Rocco uit het asiel al met een trauma thuiskregen.. na 2 jaar keihard werken o.a. met een gt en stapje voor stapje de wereld verkennen zou ik dat niet op het spel zetten voor een dagje efteling...ester en max schreef:toch weet ik het zo zeker niet... na de stress van vorige week tijdens het vuurwerk toen ik er niet was en de reactie die ik nu zie erna bij Coop weet ik zo net nog niet of het perse een trauma is, maar wel dat hij er zeer waarschijnlijk behoorlijk gestresst/ongelukkig uitkomt...sbientje schreef:nou ja, misschien, ik weet het nietester en max schreef:nou ik denk dat het met Cooper ook zou gebeuren hoor, die vind het soms al moeilijk om alleen in zijn eigen huis alleen te blijven laat staan dat ik hem zomaar in een kennel drop met vreemdenik denk hoogstens dat ie het niet naar zijn zin heeft, maar met een trauma eruit.. dat lijkt me gewoon wel sterk. Het kan hoor, maar daarom vroeg ik dus: waarom denk je dat? Als ie nou idd panisch is om alleen te zijn of de boel afbreekt als ie wordt opgesloten, kan ik het me nog voorstellen
@ ik hetzelfde hoor Mo: ik zorg dan liever voor een fijn adresje anders heb ik zelf ook geen fijne dag
Was een gezellige dag vandaag en Rocco is stikverwend door mijn moeder (hij heeft veel meer snoepjes gekregen dan normaal en is wel 5 keer wezen wandelen!)
-
dinodap
- Middelgrote hondenneus

Zoals in mijn geval: nooit oppas en nog volop in de opvoeding, ben ik eigenlijk bijna ALTIJD thuis voor onze hond.Kay schreef:Daarom zei ik ook persoonlijksbientje schreef:maar niet iedereen heeft een oppas toch, waar ie zijn hond graag een dagje zou laten?Kay schreef:Ik zou het persoonlijk niet doen ondanks dat mijn honden een benche gewend zijn
Daarentegen heb ik nu in de 'vakantie' tijd wel een beetje het gevoel dat ik mijn kids van 4 en 5 jaar oud wel beperk in de dagjes uit, vandaar dat ik het wel een optie vind als er een goede opvang is bij bijv. een efteling.
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
ok dan begrijp ik hetRocco schreef:Ik denk dat omdat wij Rocco uit het asiel al met een trauma thuiskregen.. na 2 jaar keihard werken o.a. met een gt en stapje voor stapje de wereld verkennen zou ik dat niet op het spel zetten voor een dagje efteling...ester en max schreef:toch weet ik het zo zeker niet... na de stress van vorige week tijdens het vuurwerk toen ik er niet was en de reactie die ik nu zie erna bij Coop weet ik zo net nog niet of het perse een trauma is, maar wel dat hij er zeer waarschijnlijk behoorlijk gestresst/ongelukkig uitkomt...sbientje schreef:nou ja, misschien, ik weet het nietik denk hoogstens dat ie het niet naar zijn zin heeft, maar met een trauma eruit.. dat lijkt me gewoon wel sterk. Het kan hoor, maar daarom vroeg ik dus: waarom denk je dat? Als ie nou idd panisch is om alleen te zijn of de boel afbreekt als ie wordt opgesloten, kan ik het me nog voorstellen
Was een gezellige dag vandaag en Rocco is stikverwend door mijn moeder (hij heeft veel meer snoepjes gekregen dan normaal en is wel 5 keer wezen wandelen!)
-
roef
- Speurneus

als ik geen oppas zou kunnen regelen,zou ik het ook doen .dinodap schreef:Zoals in mijn geval: nooit oppas en nog volop in de opvoeding, ben ik eigenlijk bijna ALTIJD thuis voor onze hond.Kay schreef:Daarom zei ik ook persoonlijksbientje schreef:maar niet iedereen heeft een oppas toch, waar ie zijn hond graag een dagje zou laten?
Daarentegen heb ik nu in de 'vakantie' tijd wel een beetje het gevoel dat ik mijn kids van 4 en 5 jaar oud wel beperk in de dagjes uit, vandaar dat ik het wel een optie vind als er een goede opvang is bij bijv. een efteling.
ben alle dagen thuis met roef en regel een heleboel om hem heen,maar ik zou mijn kinderen geen dagje efteling misgunnen omdat ik geen oppas zou kunnen vinden.
voor een hond met een trauma zoals rocco is het natuurlijk een heel ander verhaal en met een pup zou ik het ook niet doen.
maar roef is de laatste maanden steeds rustiger en stabieler geworden,dat een dagje kennel met eigen spullen voor hem niet iets traumatisch zal zijn.