Noah krijgt een implantaat.

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Lunatic schreef:
sharon66057 schreef:
Nino&Toosje schreef:Misschien moet je gewoon ook nog even geduld hebben . Hij is net een jaar oud. Moet nog steeds veel leren. En ook rijden en afgesnauwd worden daardoor door andere honden, of weg gegehaald door de baas hoort daar wel een beetje bij. Nino is nu 3 en met hem zat ik ook met mijn handen in mijn haar. Bij loopse teven moet ik hem nog aanlijnen, maar hij loopt nu al weken los en weet precies te onderscheiden of een teef loops is. Hij snuffelt een keer en gaat gewoon weer zijn eigen gang. Terwijl hij , nog niet eens zo lang geleden overal achteraan stierde. Maar ik kan nu echt zeggen dat er rust in hem is gekomen en de balletjes hangen nog steeds. :)
Misschien heb ik het hierboven niet helemaal goed omschreven.
Want ik weet dat Noah nog jong is en veel moet leren, en dat ik hem daardoor wel eens aan moet lijnen omdat hij niet direct meekomt.
Maar bij Noah is het het geval dat hij dan zo verlieft (zo noem ik het maar even) is dat hij alleen maar wil rijden, een correctie of snauw van een andere hond (of mijzelf) werkt niet al word dat 100 keer gedaan hij duikt er zo weer bovenop.
Spelen kan hij niet want dan komen die hormonen weer opspelen.
Het is heel moeilijk uit te leggen, en het is echt niet dat ik teveel verwacht van hem want ik weet dat hij nog jong is en nog veel moet leren, maar dit is gewoon echt zielig voor hem.
En misschien gaat dit over een tijd wel gewoon over ik hoop het echt, dat is ook de reden dat ik hem niet wil laten castreren :)
Noah krijgt op dat moment een soort van tunnelvisie, zo noem ik het maar, er is op geen enkele wijze contact met hem te krijgen, behalve dan echt lichamelijk, als je hem aanraakt dan "schrikt hij wakker" en kijkt van hey was jij er ook nog :confused: Correcties respecteert hij wel, maar is hij binnen 5 min vergeten.

Hij is stapelgek op Max en als Noah hier is, hebben beide honden geen rust. Van de week ging Max in de gang liggen, dus ik dacht mooi, doe ik de tussendeur dicht, kunnen ze beiden een uurtje slapen. Nou mooi niet dus, Noah heeft alleen maar piepend en hijgend bij de deur gezeten, hij wilde alleen maar naar Max, zelfs een botje wilde hij niet.
Dat is de onrust die Sharon bedoeld, hij is hier op donderdag zo'n 8 uur en in die 8 uur rust hij geen minuut, zelfs niet in de bench, dit alles is gewoon enorm zielig voor Noah.

Ik hoop dat Noah snel wat rust in zijn koppie krijgt Sharon, het is zo'n schatje :verliefd1: en luisteren doet hij als hij niet "verliefd" is ook prima, dus aan training ligt het echt niet :wink:
het is al of je roef beschrijft lin. dit is ook een reden dat ik nooit mee ga met een forumwandeling,dan ben ik de hele tijd bezig hijgende harry bij me te houden :oops:

@ sharon,ik hoop dat noah door het implantaat rust in zijn koppie gaat krijgen. :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Bedankt voor de reactie's! het is fijn om andere ervaringen te lezen, ik hoop dat het bij Noah net zo goed werkt als dat het bij andere hondjes gedaan heeft :)
Maar we gaan het zien, morgen om 14.30 heb ik een afspraak bij de dierenarts en word het implantaat geplaatst.
Ik hoop echt dat Noah hier baad bij heeft, ik zal mijn ervaringen met het implantaat hier posten, voor degene die daarin geïnteresseerd zijn :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Succes zometeen. Ik ben benieuwd hoe dat plaatsen van het implantaat gaat en natuurlijk ook naar de effecten! :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Succes zo! Hopelijk krijgt Noah zijn rust in zn koppie weer terug! :)
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

Succes, ben erg benieuwd naar je ervaringen.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Dank jullie wel, ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen.
Het implantaat zit erin, het ging eigenlijk heel snel en simpel allemaal.
Het is wel een vervelende prik maar Noah gaf geen piep, hij zat me wel even strak aan te kijken maar na een koekje was hij alles weer vergeten :verliefd1:
Door middel van een holle naald word het implantaat ingebracht tussen de schouderbladen.
Nu afwachten wanneer het gaat werken, kan na twee weken al maar soms duurt het wel 6 weken :)
Afbeelding

Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Koekjes doen wonderen :verliefd1:

Ik hoop voor Noah (en voor jou ;)) dat het snel zn werk doet!
Dushi
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dushi »

Heel veel succes met het implantaat! Het heeft Rens heel veel rust gegeven. Ik hoop dat dat bij Noah ook het geval is!
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
jolex

Ongelezen bericht door jolex »

heb ff een vraagje over het implantaat, lenko heeft precies een week geleden ook een implantaat gehad, maar wat ik ben vergeten te vragen aan de dierenarts is of hij dan nog vruchtbaar is?
ik weet dat het implantaat hormonen afgeeft, maar is hij hiermee ook onvruchtbaar? vroeg het me zomaar af, is altijd handig om te weten vind ik.
voor jullie trouwens ook te hopen dat het implantaat weer wat rust geeft. het is echt zonde voor de hond als tie zo onrustig is en zoveel last ervan heeft!!!
Dushi
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dushi »

Het duurt ongeveer 6 weken voordat het implantaat werkt, maar daarna zijn ze niet meer vruchtbaar.
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Dushi schreef:Het duurt ongeveer 6 weken voordat het implantaat werkt, maar daarna zijn ze niet meer vruchtbaar.
Klopt dat is mij ook verteld :)
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

We zijn nu een week verder en ik merk bij Noah heel erg dat het implantaat eerst het gedrag verergerd.
Het snuffelen is veel erger geworden, met daarbij flink kwijlen.
Ik was hem net in het bos kwijt :(
Hij liep netjes bij me in de buurt en flink te snuffelen, en ineens liep hij snuffelend de bocht om, kom ik het bochtje om.... Noah weg!
Nergens te bekennen, hij was echt een aantal minuten pleite, ik roepen, zoeken maar geen Noah. (verder ook niets of niemand te bekennen)
Pff hij heeft me echt laten schrikken, meneer kwam pas tevoorschijn (paar honderd meter verder) toen er een leuk teefje langs kwam lopen :evil:
Maar goed we wisten van te voren dat het eerst erger zou kunnen worden, dus ik zal verder niet klagen :)
Ik hou jullie verder op de hoogte!
Afbeelding

roef
Speurneus
Speurneus

oeh idd schrikken! is een flexlijn nu even geen oplossing?
sharon66057
Speurneus
Speurneus

roef schreef:oeh idd schrikken! is een flexlijn nu even geen oplossing?
Dat is idd wel een goed idee, ik had echt zo iets van "jij komt nu even niet meer los" :evil:
Met een flexlijn heeft hij net even wat meer ruimte dan met zijn leren riem, dus morgen maar even een flexlijn aanschaffen.
Afbeelding

roef
Speurneus
Speurneus

sharon66057 schreef:
roef schreef:oeh idd schrikken! is een flexlijn nu even geen oplossing?
Dat is idd wel een goed idee, ik had echt zo iets van "jij komt nu even niet meer los" :evil:
Met een flexlijn heeft hij net even wat meer ruimte dan met zijn leren riem, dus morgen maar even een flexlijn aanschaffen.
roef heb ik nog regelmatig aan de flex,zeker als er veel loopse teefjes zijn :roll:
Plaats reactie