Cursus omgeving Breda

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
miran&joost
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door miran&joost »

liesjeb schreef:
miran&joost schreef:Net als Kristie deed, traint Miranda bij Marianne (http://www.cerbelgundogs.nl" onclick="window.open(this.href);return false;). Dit bevalt ontzettend goed. Informeer eens bij haar. Je kunt altijd een keer langs komen bij een training om te kijken of het iets voor je is.

groeten,

Joost
Hallo Joost,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de site bekeken, maar volgens mij richten ze zich (vooral) op jachttraining? Dizzy heeft dat niet echt in zich zal ik maar zeggen... Apporteren krijg ik haar ook niet geleerd (ik zal vast iets verkeerd doen hoor...). Jacht is denk ik sowieso ook uitgesloten ivm haar gezondheid (geopereerd aan -ED en daarnaast heeft zij ook -HD, gelukkig is daar geen operatie voor nodig).
Ik vind het vooral belangrijk dat ze gehoorzaam is... En daar wil ik ook op trainen dmv een cursus :)
OK, dat wist ik niet. Is inderdaad hofdzakelijk jachttraining, mar daar komt natuurlijk ook een hoop gehoorzaamheid bij kijken.

Veel succes met de zoektocht naar en passende cursus voor jullie !
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !
ine-m

Ongelezen bericht door ine-m »

wij zitten bij http://www.kcdebaronie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in breda wij zijn daar super over tevreden

gr ineke
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ine-m schreef:wij zitten bij http://www.kcdebaronie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in breda wij zijn daar super over tevreden

gr ineke
dat is daar aan het spoor toch? Ik kom daar vaak langs als ik naar het bos rijd :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
ine-m

Ongelezen bericht door ine-m »

sbientje schreef:
ine-m schreef:wij zitten bij http://www.kcdebaronie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in breda wij zijn daar super over tevreden

gr ineke
dat is daar aan het spoor toch? Ik kom daar vaak langs als ik naar het bos rijd :)
dat klopt :)
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Bas Fitz Verploegh schreef:Okidokie .. :) Ik zal goed opletten zondag. Ik hoor veel verschillende berichten. Ik laat het jullie nog weten ...

Groetjes,
Bas.
Ik hoop dat ik je geen naar gevoel heb bezorgd...? Ik heb dat zo ervaren, maar het kan zijn dat andere mensen het anders ervaren.
Je kunt natuurlijk ook altijd aangeven dat een harde aanpak je niet aanspreekt... (als het aan de orde komt, of er iets gebeurd)
Zoals ik al zei: de puppycursus vond ik prima, maar de vervolg wat minder...
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik heb besloten om morgen eens te gaan kijken bij een cursus van Ingrid Vrakking. Gezien het feit dat zij ook hulphonden opleidt, lijkt mij dit een goede keuze.
Ik hoop dat ik morgen ook wat vragen kan stellen, want ze moeten wel bereid zijn te accepteren dat Dizzy misschien niet altijd op haar best is en ze ook geen rare dingen van haar kunnen verlangen :) (gezien haar lichamelijke gezondheid)
Ben benieuwd!
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
Bas Fitz Verploegh

Ongelezen bericht door Bas Fitz Verploegh »

liesjeb schreef:
Bas Fitz Verploegh schreef:Okidokie .. :) Ik zal goed opletten zondag. Ik hoor veel verschillende berichten. Ik laat het jullie nog weten ...

Groetjes,
Bas.
Ik hoop dat ik je geen naar gevoel heb bezorgd...? Ik heb dat zo ervaren, maar het kan zijn dat andere mensen het anders ervaren.
Je kunt natuurlijk ook altijd aangeven dat een harde aanpak je niet aanspreekt... (als het aan de orde komt, of er iets gebeurd)
Hoi Liesje,
Nee hoor, ik heb er geen naar gevoel over .. :)
Het is toch altijd even afwachten, en iedereen ervaart het ene net weer wat anders dan de ander. Gaat best goed komen.
Ik vind het altijd wel fijn om te lezen wat andere mensen hebben ervaren bij verschillende scholen ..

Fijn weekend, en groetjes :)
Bas.
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Bas Fitz Verploegh schreef:
liesjeb schreef:

Groetjes,
Bas.
Hoi Liesje,
Nee hoor, ik heb er geen naar gevoel over .. :)
Het is toch altijd even afwachten, en iedereen ervaart het ene net weer wat anders dan de ander. Gaat best goed komen.
Ik vind het altijd wel fijn om te lezen wat andere mensen hebben ervaren bij verschillende scholen ..

Fijn weekend, en groetjes :)
Bas.
Gelukkig maar Bas!!
Je bent natuurlijk altijd nog zelf baas over welke aanpak je hanteert voor jouw hond!
Jij ook een fijn weekend!! :)
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

miran&joost schreef:
liesjeb schreef:
miran&joost schreef:Net als Kristie deed, traint Miranda bij Marianne (http://www.cerbelgundogs.nl" onclick="window.open(this.href);return false;). Dit bevalt ontzettend goed. Informeer eens bij haar. Je kunt altijd een keer langs komen bij een training om te kijken of het iets voor je is.

groeten,

Joost
Hallo Joost,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de site bekeken, maar volgens mij richten ze zich (vooral) op jachttraining? Dizzy heeft dat niet echt in zich zal ik maar zeggen... Apporteren krijg ik haar ook niet geleerd (ik zal vast iets verkeerd doen hoor...). Jacht is denk ik sowieso ook uitgesloten ivm haar gezondheid (geopereerd aan -ED en daarnaast heeft zij ook -HD, gelukkig is daar geen operatie voor nodig).
Ik vind het vooral belangrijk dat ze gehoorzaam is... En daar wil ik ook op trainen dmv een cursus :)
OK, dat wist ik niet. Is inderdaad hofdzakelijk jachttraining, mar daar komt natuurlijk ook een hoop gehoorzaamheid bij kijken.

Veel succes met de zoektocht naar en passende cursus voor jullie !
Ik train daar ook met Ramses.
Het is niet de bedoeling om jullie over te halen maar lichte gezondheidsproblemen hoeven geen belemmering te zijn voor jachttraining. Juist omdat er een heel groot stuk gehoorzaamheid en steadyness bij komt kijken leert de hond op een beheerste manier te apporteren (iets wat elke Labrador in zijn genen heeft zitten, hoe goed verstopt ook).
Ramses heeft schouderproblemen en vooral in het begin heb ik regelmatig aanpassingen aangebracht in de training in overleg met de trainster door bijvoorbeeld niet over een hekje of een sloot te laten springen of (later) maar 1 keer ipv 2 of 3 keer en dat was nooit een probleem.
Ik weet dat er meer honden jachttraining doen die ook gezondheidsproblemen hebben, aan ED zijn geopereerd bijvoorbeeld of HD hebben. Zolang je dit met beleid doet, de hond in goede conditie houdt (bespiering) en vooral in de winter een goede warming up doet kan het allemaal.
Maar als je liever iets anders doet... ook prima!
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Plaats reactie