We zijn een uurtje met hem bezig geweest en gelukkig is er niet zoveel mis met mijn hond
Blijkbaar is het toch mijn eigen onzekerheid waardoor ik dat denk en mezelf dingen aan laat praten (ook door teveel op de fora te lezen, ik ga dan altijd vergelijken).
Veel gedrag is gewoon nog te wijten aan zijn leeftijd. Verder vond ze het een heel oplettend mannetje die ontzettend snel leert.
Hij is alleen te hard in de bek, waar ik aan zal moeten gaan werken anders kan ik vele dummy's gaan vergoeden
Ze heeft ook een hondenpension en we zijn langs de kennels gelopen om te kijken hoe Keo zou reageren. Conclusie is dat hij wel degelijk een dominant mannetje is. Dat idee had ik al door altijd die hoge staart en houding.
Maar verder vond ze hem een hele leuke, mooie, lieve hond die met de juiste training ver kan komen (eens kijken of ik dat waar kan maken
Ik was bang voor een harde aanpak bij zo'n jachthondenschool, maar dat heb ik niet ervaren. Ze vertelde ook dat dat bij labradors ook niet wenselijk is, dus daar ben ik blij mee. Ik ben absoluut niet geschikt voor een harde aanpak.
En zodoende mogen we vanavond alweer terug komen voor de eerste training in een groep beginners. Ik moet zeggen dat ik er wel wat zenuwachtig voor ben. Heb nogal een beeld bij jachttraining van hoge verwachtingen en presteren. Maar ik ga het gewoon proberen en ervaren. Ik denk wel dat ik Keo er gelukkig mee zal maken, want hier ligt zeker zijn interesse!
En verder thuis aan de gang met oefenen met de dummy, aan de lijn. Oh... en hem niet meer overal zijn poot op laten tillen. Dat markeren moet ik ook gaan beperken. Komt goed.