Een nieuw soort snuffelhond in de VS

Vraag of vertel hier alles over de Labrador als assistentiehond.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Een nieuw soort snuffelhond in de VS

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 11/11/10 14:46

Dit kwam ik vandaag tegen op internet:
http://newyork.cbslocal.com/category/vi ... tnerclipid

Het is de bedoeling dat er véél meer van deze honden opgeleid gaan worden en gaan patrouilleren in de steden.

Hanneke

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 11/11/10 20:52

Ik blijf het knap vinden hoe ze die beestjes opleiden.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 11/11/10 23:41

het grootste deel van de politiehonden in amerika zijn dual, buiten dat ze op commando bijten, is het ook dat ze reageren op drugs en explo, dus bij elke inzet van deze honden geven ze gelijk aan of de persoon of de omgeving schoon is van drugs of explo.

dat er te weinig zijn is buiten kijf, hebben we hier in nl al eigenlijk.
al me kinders uitgevlogen

kiaora

Ongelezen berichtdoor kiaora » 11/11/10 23:47

Knap hoor! En zeker omdat ze dus eigenlijk molecule delen uit de lucht opsnuiven! Ze ruiken nog niets concreets...Alleen iets wat in de lucht dwarrelt...Super! Heel knap hoe ze dat aanleren...
Heb wel eens gelezen hoe ze een hond truffels leren zoeken en daar gaat een hele poos overheen. Ben benieuwd hoe lang dit duurt...

gitte

Ongelezen berichtdoor gitte » 12/11/10 09:47

Mooi om te zien. Wat zijn honden toch geweldige beesten.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 12/11/10 15:47

Een goede hondenneus in onverslaanbaar. :D Mooi filmpje ook. Meer dan 20.000 dollar per hond..........wauwwww.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

LoveLab

Ongelezen berichtdoor LoveLab » 12/11/10 16:20

Mooi he! Ik heb stage gelopen bij een kennel waar diensthonden getraind worden. Het grootste gros wat daar zat waren herders, maar ik heb jack russels, duitse staander ( werd een explo) en natuurlijk een aantal labradors..

De herders werden meestal op dual getraind, maar de labs waar ik mee gewerkt heb niet. De één hebben we op drugs getraind ( die was te onstuimig voor explo) en de ander op explo. Dit was zo geweldig om te doen!!! En dan in een aantal weken resultaat te zien, prachtig. De labjes zijn beide naar de verenigde emiraten gegaan... Scooby en Nero...

Ik vind dit altijd geweldig om te zien. Maar ook andere 'werk' honden, vind ik geweldig om naar te kijken. Hoe ze getraind zijn en wat je ze eigenlijk allemaal kan leren. Denk maar eens aan honden die kanker kunnen ruiken, dat vind ik helemaal iets ongelooflijks.. Of bedwantsen, was laatst op tv.

Het is en blijft toch bijzonder!


Terug naar “De Labrador als assistentiehond”