Uitlaten

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Hoe vaak laat jij de hond uit en hoe lang zijn de rondes?

4 x per dag 30 min
12
14%
4 x per dag 15 min
3
3%
3 x per dag 20 min
5
6%
Tijdsduur en frequentie afhankelijk van het weer
11
13%
Anders, namelijk?
55
64%
 
Totaal aantal stemmen: 86

Jose

Ongelezen berichtdoor Jose » 11/11/10 20:52

Ligt eraan hoe laat de eerste naar het werk/school moet, maar meestel tussen 6 en 8, behalve op zondag (uitslaap dag) de eerste ronde van ong. 20 minuten.

Rond 10-12 uur een ronde van 30 minuten

Rond 2-4 uur een ronde van 45-60 minuten

Rond 6 uur eventjes plassen (voor het eten), maar dit wordt ook wel eens geskipt. Ligt eraan hoe laat ze in de middag is geweest

Rond 10 uur een ronde van ongeveer 30 minuten (soms iets korter)

Voor het slapen gaan (tussen 11 en 01 uur) nog eventjes plassen. Dit weet Maggie maar al te goed. Ze sjeest naar het gras om te piesen en dan worden wij uitgelaten naar huis toe :D

Meestal dus 4 echte uitlaatrondes en 1-2 keer alleen plassen

Het verschilt echter wel hoor! Als het echt bagger weer is dan worden de rondes wel ietsje ingekort :oops:
Maar als het alleen maar een beetje regent, dan worden de rondes wel gelopen

doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1964
Lid geworden op: 22/11/06 17:12
Locatie: Wervershoof

Ongelezen berichtdoor doggie » 11/11/10 22:09

Poep en plas rondes doen we hier niet aan, als ze moet plassen gaat de deur open en kan ze de tuin in :D
Verder standaard twee keer op een dag een lekkere ronde, alleen kan dat ivm haar leeftijd nog niet zo lang natuurlijk. 's Avonds voor we naar bed gaan nog een rondje van 20 minuten maar het kan ook zijn dat die ingekort wordt naar 5 minuten, want soms plast en poept ze heel snel en wil ze naar bed :moe:
Het weer maakt me niet uit, ik ga altijd, regen, hagel of sneeuw maakt me niet uit, en bovendien is het IJsselmeer prachtig als het stormt!!

kiaora

Ongelezen berichtdoor kiaora » 11/11/10 23:41

Afhankelijk of ik moet werken of niet,loop ik 2-3 x een ronde aan de riem van ruim 30 minuten
Iedere dag zijn we in het bos te vinden voor een wandeling (los) van ongeveer een uur en dan de laatste ronde voor het slapen gaan van 15 min. Als het weer wat mee werkt en ik ben vrij,dan lopen we een extra ronde bos dus dan komen we aan de 3 uur op een ag en anders aan de ruim twee uur...

Guus

Ongelezen berichtdoor Guus » 12/11/10 08:25

om 7 uur gaan we ong. een half uurtje aan de wandel
rond 12 uur tussen de 30 a 45 minuten
en om 18 uur weer een rondje van een half uur

Als hij straks groter is ga ik langer met hem wandelen natuurlijk :wink:

sandraske

Ongelezen berichtdoor sandraske » 12/11/10 10:06

7 uur 30 minuten
12/13 uur 20 minuten
16/18 uur 30 minuten
22/23 uur 20 minuten

in het weekend maken we zoiezo grotere rondes van ongeveer anderhalf uur. Soms door de week ook maar alleen bij goed weer want dan kan mijn dochter mee.. Als het slecht weer is, ben ik gebonden aan het bereik van de babyfoon.. 8)

Oja en Tara gaat drie keer per week met mij hardlopen omdat ik 's avonds niet alleen over straat durf...

rvdhagen

Drie x

Ongelezen berichtdoor rvdhagen » 12/11/10 10:33

Smorgens p&p plm 20 min
Smiddags lange wandeling 1,5-2 uur
Avond 19.00-20.00 plasronde

That's it. Eerst gingen we om 23.00 nog een keer maar ze wilde niet meer mee en geplast werd er ook niet.

Oja, weer of geen weer, wij lopen altijd

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 12/11/10 11:48

Ik heb voor 4x 30 minuten gekozen, omdat ik Keo minimaal 2 uur per dag uitlaat.

Dit is echter meestal verdeeld over 3 wandelingen. Als ik heel vroeg uit bed ben of 's avonds heel laat naar bed ga, dan krijgt hij 4 wandelingen.

Maar er wordt hier vaak meer dan die 2 uur gewandeld. Dat is net hoe het uitkomt. :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

ester01

Ongelezen berichtdoor ester01 » 12/11/10 12:43

Ik heb gestemd voor "anders".

De ene keer loopt ik veel de andere keer weinig. Helemaal afhankelijk van hoe druk ik het heb, het weer en Coopers stemming :D . De normale P&P-rondjes zijn gemiddeld 10-15 minuten (zo'n 3-4x per dag) maar de ene keer is langer, de andere keer korter. Zeker als het heel warm of heel koud is wil Cooper alleen even op het grasveld zijn behoefte doen en weer terug. De laatste plas is echt alleen even plassen en terug.

Bijna iedere dag zit er wel een langere ronde van minimaal een uur in het "schema" met bos, water, strand of gewoon hier in achter in het park/weilanden.

luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1258
Lid geworden op: 05/12/09 11:17
Locatie: best
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor luckylabrador » 12/11/10 16:52

Zeker 2 en een half uur per dag, hebben ze echt nodig die lieverds :applaus: :verliefd1:

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 12/11/10 17:56

*om 8 uur een snel een p&p van 10 minuten
*dan als de kinderen op school zitten ga ik of naar het park met een kennis of naar het bos en dan zijn we 1,5 a 2 uur weg.
*om 16.00 gaat we weer 3 kwartier tot een uur lopen of even een p&p rondje van een kwartier en dan een half uur fietsen.(ongeveer 3x in de week)
*om ongeveer 20.00 lopen we een rondje van 20-25 minuten nu het donker is,in de zomer langer dan gaan we nog lekker het park in.(geen verlichting in het park)
*tja en dan nog even snel een p&p rondje voor het slapen gaan,dit vinden we allebei niet het leukste rondje :D

en dan nog 1 x in de week naar de hondenschool een uur ,en dan struint roef nog veel in de tuin en daar train ik treibbal met hem of hij speelt met de kinderen bezembal(zelf verzonnen spel door mijn dochter :D )

door het weer laten wij ons niet tegen houden,daar kun je je op kleden :wink:
en de bossen zijn zo ontzettend mooi nu dan maakt de regen echt niet uit (en de modder) :roll:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

marions
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2467
Lid geworden op: 01/06/06 13:06
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor marions » 12/11/10 18:09

Hier wordt veel gewandeld. Zeker 1 lange wandeling per dag, en dan de nodige P&p rondjes.
Heb onlangs een weer- en wind bestendige broek aangeschaft.
De Baleno Forest.
Je kunt hem zó over je kleren aandoen, niks geen geklungel zoals met een regenbroek :) Hij is 3/4, dus er moeten laarzen onder.
Heb hem besteld bij info@pettowel.nl
Echt, een aanrader!
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname

Janneke

Ongelezen berichtdoor Janneke » 12/11/10 19:29

De wandelingetjes worden steeds langer, nu Sascha (vandaag precies) een half jaar is!

ca. 7.15 uur even snel p&p, voordat de kinderen richting school gebracht moeten worden

ca. 9.30 uur een half uur wandelen (deels los in natuurgebied)

ca. 13.30 uur weer een half uur, soms wat langer..

ca. 17.30 uur idem

voor het slapen gaan rond 22.00 een kort rondje van een kwartiertje

In het weekend of naar het bos of op de hei lopen!

Jess

Ongelezen berichtdoor Jess » 13/11/10 11:42

Ik heb ook voor anders gestemd.

Hier is het 's ochtends en 's avonds even snel p&p, zo'n 10 min. Tussendoor nog een 2x 20 min waarvan hij 1x ook kan zwemmen. En dan ook nog elke dag een wandeling van ruim 1 uur, incl zwemmen.

phos4

Ongelezen berichtdoor phos4 » 13/11/10 15:31

eigenlijk klopte mijn post niet echt:

Maandag-woensdag-vrijdag:
's ochtends lopen en cooldown, s middags een 20 tal minuten en s avonds een klein half uurtje

dinsdag-donderdag: ca 3X25 minuten


weekend: 3X 30 minuten


tussendoor nog korte p&p rondjes

Chica

Ongelezen berichtdoor Chica » 13/11/10 15:43

"s ochtends: 30-45 min (met name rechtlijnig en een beetje spelen)
's middags: 60 min (met lekker zwemmen en wat rennen etc.)
end vd middag: 30 min (met name rechtlijnig)
voor slapen: 20-30 min (met name rechtlijnig)

J&C


Terug naar “Polls”