Dierenzaak

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Is er interesse in zo een soort dierenzaak?

ja
14
67%
nee
5
24%
anders, namelijk...
2
10%
 
Totaal aantal stemmen: 21

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Dierenzaak

Ongelezen berichtdoor renate » 03/01/11 19:26

Ik zou graag een eigen dierenspeciaalzaak willen beginnen die anders is dan andere :D
Maar nu wil ik wel graag weten of er vraag naar is.

Wat ik wil is een zaak voor hond en kat. Met aan de ene helft vers vlees ( ook barf om zelf samen te stellen en kvv ) en aan de andere helft brokken.
Ook wil ik natuurlijk snoepjes voor hond en kat en botjes ( behalve gerookte botten en varkens spullen dus echt alleen wat goed is voor hond en kat ). Natuurlijk ook een stukje met spullen voor katten en honden zoals voerbakken, kussens en krabpalen.
En ook bijvoorbeeld voor als het tegen de winter gaat lopen hondenschoenen voor honden die veel last hebben van pekel, jasjes op bestelling en meer van die dingen die je in een gewone dierenwinkel vaak niet kan kopen.

Nu is mijn vraag:

Zal hier interesse in zijn?

Graag ook uitleg erbij geven :D
alvast bedankt voor het reageren :applaus:

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 03/01/11 19:38

Voor mij zou het onzinnig zijn, Vers Vlees haal ik bij de islamitische slager en menige webwinkel kan niet tippen aan die prijzen.
Ook beloningen maak ik zelf dus ook daar heb ik ze niet voor nodig.

Speeltjes/pensstaafjes ed haal ik meestal op een show, dat is en goedkoper dan in dierenwinkels, b dan kan ik grote hoeveelheden kopen en c dan kan ik zien wat ik koop.

Kortom, ik denk dat je qua prijzen niet onder de "bekende" websites uit kan komen wil je hier je geld mee kunnen verdienen :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 03/01/11 20:12

mijn antwoord ken je al :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 03/01/11 20:15

De mijne ook, maar komt ie nog een keer:

Momenteel bestel ik alles bij het Islam centrum of bij de plaatselijke slagers. Ik zou het wel handig vinden om mn barf, Groene Os en Bach in 1 winkel te kunnen kopen, met advies van een ervaren deskundige.
Jasjes e.d. vind ik niet zo noodzakelijk, die hebben ze in een "normale" dsz ook.

Maar een goede natuurvoedingszaak voor dieren? Ja, ik denk wel dat daar markt voor is. :)
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 03/01/11 21:18

Bedankt voor jullie antwoorden. Die van Roef en Els wist ik inderdaad al :D
@Kay voor jou heeft het inderdaad geen toegevoegde waarde omdat jij je goede adresjes al hebt :klasse: Wel heel erg bedankt voor je mening :)

@Els Nu je het hebt over de jasjes enzo, dat heb je inderdaad in meerdere winkels ( ik dacht eerst dat het aanbod niet zo groot was ). Maar een groot assortiment aan barf, kvv, nrv en haaksbarf heb je niet. Het 1 kan je in die winkel kopen en het ander weer in een andere winkel. Ik wil dus eigenlijk een ruime keuze voor brokkenvoerders en voor versvoerders.

Het is nog niet zeker of we het gaan doen. We zijn ons nu aan het oriënteren of de vraag er is. En zo ja of het ook haalbaar voor ons is om zo een winkel te beginnen ( want er komt natuurlijk een hoop bij kijken ).

Allemaal al heel erg bedankt voor jullie meningen, tips en meedenken :klasse:

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 03/01/11 21:26

Qua barf zal je idd niet onder de prijs van het IC uitkomen en dan rweken ik de prijs voor de energie van je vriezers nog niet eens mee.
Maar een mooi assortiment KVV is natuurlijk nooit weg.

Haaksbarf, Carnibest, Bibi en All Animal in je assortiment en je trekt zeker weten versvoerders aan. Voeg daar een goede homeopatische afdeling aan toe en je hebt een leuke natuurvoedingswinkel.

Als je ooit eens in de gelegenheid bent, neem dan eens een kijkje in Amsterdam, bij de Vergulde Hond. Een leuke zaak, gericht op natuurvoeding voor hond en ik dacht ook kat, maar dat laatste weet ik niet zeker.
http://www.deverguldehond.nl/
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 03/01/11 21:36

Bedankt voor de link :klasse: Als we daar een keer in de buurt komen dan zullen we zeker eens gaan kijken.
Om te beginnen zou ik dan met 4 vriezers willen beginnen. 2 kisten met ongeveer 6 verdeelvakken per kist voor barf en 2 vrieskasten voor de kvv.
Qua barf zal het idd niet onder die prijzen uitkomen maar mensen die barfen en wat vergeten zijn te bestellen die kunnen dan altijd barf halen ipv kvv te nemen omdat ze anders niks hebben. En grote bestellingen kunnen dan 1x per week gedaan worden en dan opgehaald worden op de dag dat het geleverd word.

Op de site die je door gaf staat ook voor katten op ( barf dan ) dus ik denk dat ze dat in de winkel ook zullen hebben.

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 03/01/11 21:43

Ga je dan ook bezorgen? Of is het alleen afhalen?
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 03/01/11 21:46

In principe is het afhalen maar mocht iemand een grote bestelling hebben dan kan het 's avonds altijd bezorgd worden ( mits het boven een bepaald bedrag komt anders kan je voor ieder tientje gaan bezorgen bij wijze van spreke )

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 03/01/11 21:49

Je kunt via internet al zoveel bestellen aan KVV en Barf producten dat ik mij afvraag of je voldoende klanditie zou krijgen.

Ik haal DARF hier in mijn woonplaats zelf af bij een verdeelpunt en Lotgering kan ik zo bestellen. In Hilversum, hier met de auto minder dan 30 minuten vandaan zit nog een zaak Prooidier geheten, waar ik de rest aan voer en dergelijke kan kopen. Maar ook kan bestellen en dan wordt het thuisbezorgd.

Voor het overige bestel ik jachtspullen bij de jachthondenschool of via jachtsites op internet. Ook schoentjes e.d. kan ik daar vinden. Mijn Farmfood, vlooienpipetjes en halsbanden koop ik hier bij de dierenspeciaalzaak om de hoek.

Ik woon ook niet bij je in de buurt dus ik wordt geen klant vrees ik. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 03/01/11 21:52

Maar als ik dan even bedenk...
Dan zou het dus gaan voor mensen die in de buurt wonen of die grote hoeveelheden nodig hebben en het bezorgd willen hebben?
Want als ik bv KVV groot zou willen bestellen zijn er best wel veel leveranciers te vinden op het internet die gratis bezorgen bij grote hoeveelheden, en ook natuurlijke producten waar ze vaak gratis bezorgen.
Waarin zou jouw winkel dan beter zijn?
Ik denk even mee he, bedoel het niet als kritiek ofzo maar het zou zonde zijn als je er straks zelf niets aan verdiend :oops:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 03/01/11 21:56

Saskia.Bernadette schreef:Je kunt via internet al zoveel bestellen aan KVV en Barf producten dat ik mij afvraag of je voldoende klanditie zou krijgen.

Ik haal DARF hier in mijn woonplaats zelf af bij een verdeelpunt en Lotgering kan ik zo bestellen. In Hilversum, hier met de auto minder dan 30 minuten vandaan zit nog een zaak Prooidier geheten, waar ik de rest aan voer en dergelijke kan kopen. Maar ook kan bestellen en dan wordt het thuisbezorgd.

Voor het overige bestel ik jachtspullen bij de jachthondenschool of via jachtsites op internet. Ook schoentjes e.d. kan ik daar vinden. Mijn Farmfood, vlooienpipetjes en halsbanden koop ik hier bij de dierenspeciaalzaak om de hoek.

Ik woon ook niet bij je in de buurt dus ik wordt geen klant vrees ik. :)


Voor jou is het inderdaad te ver weg :D
Voor jou i het makkelijk en kan je dingen in de buurt kopen. Hier in de buurt kan je geen barf kopen en is er maar een beperkt assortiment in vers.

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 03/01/11 22:01

Kay schreef:Maar als ik dan even bedenk...
Dan zou het dus gaan voor mensen die in de buurt wonen of die grote hoeveelheden nodig hebben en het bezorgd willen hebben?
Want als ik bv KVV groot zou willen bestellen zijn er best wel veel leveranciers te vinden op het internet die gratis bezorgen bij grote hoeveelheden, en ook natuurlijke producten waar ze vaak gratis bezorgen.
Waarin zou jouw winkel dan beter zijn?
Ik denk even mee he, bedoel het niet als kritiek ofzo maar het zou zonde zijn als je er straks zelf niets aan verdiend :oops:


Ik vat het ook niet op als kritiek :wink: En ik vraag zelf om meningen en die kunnen zowel negatief als positief zijn. Ik vind het alleen maar fijn dat je meedenkt :klasse:

Het is gaat niet bedoel worden dat het alleen om vers draait. Het is de bedoeling dat mensen die vers voeren ook ruime keuze hebben maar ook mensen die brok voeren een ruime keuze krijgen. Daarin wil ik verschillen met andere dierenwinkels.
Wat internet betreft: Natuurlijk kan je voor grote bestellingen beter via internet bestellen maar er zijn ook mensen die maar 1 kat of hond hebben en daardoor samen met andere moeten bestellen om aan het minimale bedrag te komen. Het voordeel bij mij zal voor die mensen zijn dat ze geen minimaal bedrag hebben, kunnen bestellen zoveel/weinig als ze willen, en dat als iemand per ongeluk te weinig heeft besteld altijd wat kan bijhalen.

Op het vers zal zeker niks te verdienen zijn ( is niet haalbaar ) maar het trekt wel vers voerders omdat het aanbod elders kleiner is. Ook zullen er gewone spullen verkocht worden ( maar dan minder als in andere dsz maar wel met mogelijkheid tot bestellen van wat een klant wil hebben ).

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 03/01/11 22:08

Kay schreef:Maar als ik dan even bedenk...
Dan zou het dus gaan voor mensen die in de buurt wonen of die grote hoeveelheden nodig hebben en het bezorgd willen hebben?
Want als ik bv KVV groot zou willen bestellen zijn er best wel veel leveranciers te vinden op het internet die gratis bezorgen bij grote hoeveelheden, en ook natuurlijke producten waar ze vaak gratis bezorgen.
Waarin zou jouw winkel dan beter zijn?
Ik denk even mee he, bedoel het niet als kritiek ofzo maar het zou zonde zijn als je er straks zelf niets aan verdiend :oops:


Mee eens, voor grote bestellingen zal internet interessanter zijn. Maar voor de lokale versvoerders die niet veel nodig hebben, maar wel gevarieerd willen voeren is het wellicht wel handig.

Mag je zomaar een homeopatsche afdeling opzetten of moet je daarvoor een opleiding volgen? Het zijn immers wel geneesmiddelen. Ik doel dan op Bach Bloesems, Groene Os, ect.

Zit er bij jullie in de omgeving een holistische da waar je wellicht wat tips en adviezen aan kunt vragen?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 03/01/11 22:16

Els schreef:
Mag je zomaar een homeopatsche afdeling opzetten of moet je daarvoor een opleiding volgen? Het zijn immers wel geneesmiddelen. Ik doel dan op Bach Bloesems, Groene Os, ect.

Zit er bij jullie in de omgeving een holistische da waar je wellicht wat tips en adviezen aan kunt vragen?


Dat moet ik inderdaad nakijken ( had iemand het op barfplaats ook over inderdaad ). Hier in de buurt zit wel een holistische DA dus ik zal het daar eens navragen of je dit mag verkopen zonder opleiding. En als dat niet mag dan moet ik het helaas schrappen of maar een gedeelte hebben die wel verkocht mag worden ( na me er eerst goed in te hebben verdiept uiteraard want ook al mag je het zo verkopen je moet dan wel weten wat je hebt en verkoopt )


Terug naar “Polls”