Tips voor het commando 'plat'
-
rimanime
- Speurneus

"Plat" aanleren op de zij liggen is inderdaad heel makkelijk als er een onderzoek plaats moet vinden bij de DA. Al is mijn ervaring dat stress en spanning er dan voor zorgen dat het minder enthousiast gaat. Ik heb geen idee meer hoe ik het (lola) heb aangeleerd. Grappig is wel dat als ze plat gaat haar kop ophoog houd. Ik moet dan echt zeggen "Kop ook plat"

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
gaat lola dan ook plat bij de DA? maup doet dat echt niet. In huis krijg ik haar nog wel plat op haar zij (liever ook niet, maar goed) maar bij de dierenarts.. no way. Kan me ook nog een keer herinneren dat ze op haar rug moest voor een echo :') Toen heb ik geloof ik 10 minuten bovenop haar moeten hangen..
-
rimanime
- Speurneus

Het gekke is Sbien dat ze zich bij Crama destijds heel gewillig op haar zij liet vleien. Ze was gek op die man. Bij de reguliere DA gaat ze wel met enige omkoping op haar zij liggen maar niet van harte en met spanning in haar lijf......Over Ac hebben we het maar nietsbientje schreef:gaat lola dan ook plat bij de DA? maup doet dat echt niet. In huis krijg ik haar nog wel plat op haar zij (liever ook niet, maar goed) maar bij de dierenarts.. no way. Kan me ook nog een keer herinneren dat ze op haar rug moest voor een echo :') Toen heb ik geloof ik 10 minuten bovenop haar moeten hangen..

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
kiaora
De lab van een vriendin van mij gaat zonder problemen plat (op zijn zij)
Zij doet dit altijd om hem goed te kunnen afdrogen...
Het is mss maar een gewoon trucje,maar je bent samen bezig en dat versterkt de band alleen maar en als iedereen het leuk vind om te doen...Waarom niet? Zolang de hond er geen stress aan heeft,zie ik geen probleem. Nuttig of niet...
Pootjes geven is ook niet nuttig en toch kent menig hond dit trucje...
Zij doet dit altijd om hem goed te kunnen afdrogen...
Het is mss maar een gewoon trucje,maar je bent samen bezig en dat versterkt de band alleen maar en als iedereen het leuk vind om te doen...Waarom niet? Zolang de hond er geen stress aan heeft,zie ik geen probleem. Nuttig of niet...
Pootjes geven is ook niet nuttig en toch kent menig hond dit trucje...
-
EricaM
- Speurneus

Bram heeft op de puppy cursus ook plat geleerd. Als zijnde op de zijkant liggen, met als doel om bij de DA makkelijker te onderzoeken te zijn. Ondanks dat Bram nu wel weet wat er bedoelt wordt met "plat"werkt het bij de DA in ieder geval niet. Veel te veel stress.
We hebben het aangeleerd door in de "af"positie hem met behulp van een koekje over z'n kop te gaan zodat hij bijna vanzelf ligt. En dat werkt als je het vaak genoeg oefent. Als hij eenmaal weet wat plat is zou het ook op afstand moeten werken.
Alleen doen wij deze oefening eigenlijk ook nooit meer, want net als heel veel voorgaande opmerkingen voegt het verder weinig toe en zien ook wij het meer als een trucje. Wat natuurlijk ook leuk is op z'n tijd.
We hebben het aangeleerd door in de "af"positie hem met behulp van een koekje over z'n kop te gaan zodat hij bijna vanzelf ligt. En dat werkt als je het vaak genoeg oefent. Als hij eenmaal weet wat plat is zou het ook op afstand moeten werken.
Alleen doen wij deze oefening eigenlijk ook nooit meer, want net als heel veel voorgaande opmerkingen voegt het verder weinig toe en zien ook wij het meer als een trucje. Wat natuurlijk ook leuk is op z'n tijd.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram