Abby aangereden....
-
Bert de Vries
Abby aangereden....
Eergisteravond bij het uitlaten is Abby, onze licht autistische choc labrador van 7, aangereden door een niet oplettende autobestuurder toen we samen een kruispunt overstaken (Leila was thuis, omdat die is geopereerd liet ik ze even apart van elkaar uit). De bestuurder in kwestie schrok zich te pletter, ik was meer woester dan woest (mens, je rijdt mijn hond bijna dood). Ze werd vol in haar zij geraakt ging van haar vier pootjes af en maakte een paar koprollen, toen sleurde ik haar aan de riem van het asfalt af en zat ze prompt rechtop in de goot. Mijn buurman had alles gehoord (het schelden) en gezien en kwam onmiddellijk aanrijden met zijn spacewagon om naar de DA te racen...Ondertussen bleek er geen uitwendige schade te zijn alleen veel stress (hijgen en veel om haar heen kijken). De DA was er niet meer, dus gebeld naar noodnummer. Na overleg en eigen onderzoek Abby mee naar huis genomen en alsnog uitgelaten. Dat ging goed. Gisteren was ze vooral bang op de kruising vandaag ging het al weer beter !
-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

-
Bert de Vries
Abby aangereden....
de buurman heeft vanavond een pakje sigaren gekregen onder het motto "give that man a sigar...."Abby lag vanavond al weer lekker op de rug met alle vier pootjes omhoog te meuren in haar mand....
-
rocky1
Ja je schrik je helemaal rot!! Gelukkig heeft Abby er ook weinig van over gehouden!
En de reactie zoals je die beschrijft was inderdaad ook Rocky zijn reactie. Momenteel is hij nu ook helemaal niet bang/angstig meer met oversteken!
Gelukkig is de persoon in kwestie wel gestopt, kon je tenminste op zijn minst je
een beetje kwijt! En wat een geweldige buurman, die moet je als buur zien te houden
Geef Abby maar een dikke knuffel
En de reactie zoals je die beschrijft was inderdaad ook Rocky zijn reactie. Momenteel is hij nu ook helemaal niet bang/angstig meer met oversteken!
Gelukkig is de persoon in kwestie wel gestopt, kon je tenminste op zijn minst je
Geef Abby maar een dikke knuffel
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Kan me goed voorstellen dat je even flink
Gelukkig lijkt het achteraf mee te vallen, maar de eerste schrik moet enorm geweest zijn voor jullie alletwee.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
Bert de Vries
Dank voor de vele bemoedigende berichtjes, super ! Eergisteren heb ik de bestuurster in kwestie gebeld met de laatste stand van zaken, dat had ik beloofd. En weet je wat ze zei.."als u nu een reflecterend hesje aan had gehad had ik waarschijnlijk wel gezien..." Ik dacht, laat maar ! Ik stond op een met twee grote straatlantaarns verlicht kruispunt recht in de koplampen van de dame haar auto. Ze heeft mij en Abby nooit gezien...en toch weer proberen de kont er uit te draaien...zeg dan eerlijk dat je gewoon niets gezien hebt. pardoes bent gaan rijden etc etc etc...maar zoals ik al zei...laat maar...
-
Jess
He jeetje, het gaat idd wel lekker zo. Je hoort niet anders op het moment.
Ik durf zelfs niet ineens het zebrapad over te steken met hond of kinderen, want je weet maar nooit. Mensen kijken tegenwoordig echt niet meer uit.
Gelukkig heeft Abby niks. Voor je het weet ben je je hond kwijt.
Maar dan nog die opmerking over een vest, kom op zeg! Je loopt toch in een woonwijk, ze kijkt maar uit waar ze rijdt. Ik vraag me af of ze dat ook zou zeggen als je daar had gelopen met een kind en ze had die geraakt.
Ik durf zelfs niet ineens het zebrapad over te steken met hond of kinderen, want je weet maar nooit. Mensen kijken tegenwoordig echt niet meer uit.
Gelukkig heeft Abby niks. Voor je het weet ben je je hond kwijt.
Maar dan nog die opmerking over een vest, kom op zeg! Je loopt toch in een woonwijk, ze kijkt maar uit waar ze rijdt. Ik vraag me af of ze dat ook zou zeggen als je daar had gelopen met een kind en ze had die geraakt.