Fun lessen
-
mookje
- Kleine hondenneus

- Contacteer:
-
Anita Straalman
Wat geweldig leuk! Ik vraag me alleen af hoe je zoiets traint.. Ik doe zelf gehoorzaamheid met Nala maar dan zonder clicker. Is het een idee om die commando's met een clicker aan te leren? Anders zou ik ook niet weten hoe ik het moet doen eigenlijk..LoveLab schreef:Leuk!!! Toen ik nog op school zat kregen wij opdrachten om de hond door middel van de clicker iets aan te leren, dit heeft Jones geweten. Hier een opsomming van gekke dingen die Jones kan doen:
-zwaaien met rechterpoot ( commando zwaai)
- high five en 10
- draaien om eigen as ( Jones, draaien???)
- achteruit lopen op commando ( achteruit!)
- blaffen en stil zijn op commando ( luid en sssst)
- tussen de benen door lopen ( benen)
- schamen ( schaam je...)
- buigen ( buig)
- omrollen ( rol)
- ( half) dood spelen ( zijn we nog een beetje aan het oefenen)
- kruipen ( zijn we ook nog aan het oefenen)
- in de doos ( leuk voor een verhuiskaart! Tenminste dan vonden wij. Als hier een doos staat en ik zeg 'Jones in de doos' gaat ie in de doos zitten')
- een rechterpoot geven ( poot rechts ) en linkerpoot geven ( poot links)
- kusje geven
- koekje op de neus en omhoog gooien en vangen ( hier heb ik bijna een jaar over gedaan!!!)
- koekje op de poot leggen en er niet mogen aankomen.
Volgens mij was dit het wel zo'n beetje wat mijn circus hond kan!! Jones vind deze dingen geweldig om te doen, vaak nog leuker dan de dingen die we moeten trainen.. Ik doe dit vaak tussendoor gewoon voor de lol!
-
kiaora
de link voor dit filmpje wilde ik ook al hier neer zettenmookje schreef: http://www.youtube.com/watch?v=dIIGctJaEBo&hd=1
-
mookje
- Kleine hondenneus

- Contacteer:
-
LoveLab
Ik doe tegenwoordig bijna niets meer met de clicker, tenzij ik het idee heb dat Jones het echt niet begrijp. Dan ga ik wel met de clicker aan de slag, omdat ik dan duidelijker de oefening in stukjes kan breken! Zolang je gehoorzaamheid ook op een positieve manier traint, kun je daarnaast de clicker gewoon gebruiken, je moet dan wel weten hoe je die gebruikt! Ik probeer vaak gewoon wat uit, maak ik een handbeweging en dan kijk ik wat Jones doet. Zo hebben we het omrollen echt in 20 stukjes moeten breken en dat steeds moeten uitbreiden. Jones vind het in ieder geval geweldig!!! Een beetje je fantasie gebruiken en je komt al een heel eind en je kunt ook een boek kopen waarin trucjes staan! Daar staan ook veel leuke dingen in, beschreven hoe je ze moet aanleren met clicker! Daar heb ik het commanda zwaai uitgehaald!Anita Straalman schreef:Wat geweldig leuk! Ik vraag me alleen af hoe je zoiets traint.. Ik doe zelf gehoorzaamheid met Nala maar dan zonder clicker. Is het een idee om die commando's met een clicker aan te leren? Anders zou ik ook niet weten hoe ik het moet doen eigenlijk..LoveLab schreef:Leuk!!! Toen ik nog op school zat kregen wij opdrachten om de hond door middel van de clicker iets aan te leren, dit heeft Jones geweten. Hier een opsomming van gekke dingen die Jones kan doen:
-zwaaien met rechterpoot ( commando zwaai)
- high five en 10
- draaien om eigen as ( Jones, draaien???)
- achteruit lopen op commando ( achteruit!)
- blaffen en stil zijn op commando ( luid en sssst)
- tussen de benen door lopen ( benen)
- schamen ( schaam je...)
- buigen ( buig)
- omrollen ( rol)
- ( half) dood spelen ( zijn we nog een beetje aan het oefenen)
- kruipen ( zijn we ook nog aan het oefenen)
- in de doos ( leuk voor een verhuiskaart! Tenminste dan vonden wij. Als hier een doos staat en ik zeg 'Jones in de doos' gaat ie in de doos zitten')
- een rechterpoot geven ( poot rechts ) en linkerpoot geven ( poot links)
- kusje geven
- koekje op de neus en omhoog gooien en vangen ( hier heb ik bijna een jaar over gedaan!!!)
- koekje op de poot leggen en er niet mogen aankomen.
Volgens mij was dit het wel zo'n beetje wat mijn circus hond kan!! Jones vind deze dingen geweldig om te doen, vaak nog leuker dan de dingen die we moeten trainen.. Ik doe dit vaak tussendoor gewoon voor de lol!
-
kiaora
Een vriendin van mij is,na het zien van jou filmpje,ook gaan oefenen met haar hond en dan dat hij onder je arm door gaat en dan over je heen springt.mookje schreef:Zaynah zelf vindt het ook helemaal geweldig om al deze oefeningen te doen, ze is ontzettend leergierig en is ook snel weer aan nieuwe uitdagingen toede link voor dit filmpje wilde ik ook al hier neer zetten Leuk is tie,he?We moeten dus iedere keer weer iets nieuws bedenken
Zij moest wel eerst nog even haar eigen coördinatie oefenen
-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

http://www.youtube.com/watch?v=Gk4lyQmw ... h_response" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat geeft je een big smile op je gezicht:D
Ik deed ook goeie inspiratie op en met resultaat!:

Dat geeft je een big smile op je gezicht:D
Ik deed ook goeie inspiratie op en met resultaat!:

-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

-
royenmarjolein
- Hele grote hondenneus

Dat wilde ik net opnoemen: het speeltje opnoemen en laten brengen door de hond. Dat ben ik nu met Max aan het oefenen. Het is erg leuk om zo bezig te zijn met elkaar. Verder kan Max pootje geven en high five. Met Roy doet hij nu ook vaak voetballen. Roy trapt het balletje en Max moet in het 'doel' (de deuropening) de bal stoppen en terugbrengen. Dat vindt hij ook erg leuk. Wat wij verder ook wel eens doen: lekkertjes verstoppen en Max het commando 'zoek' geven. Tenslotte laten wij Max ook snoepjes vangen. Hij ligt of zit dan op zijn kussen en krijgt het commando 'vang' waarna hij de snoepjes uit de lucht opvangt. Wel een leuk topic, zeg, om leuke ideeen op te doen. Weten jullie misschien waar je in Limburg funlessen kan doen? Wij zijn op dit moment bezig met gehoorzaamheid en in mei ga ik beginnen met apporteren. Ook willen wij jachttraining gaan doen en misschien zijn die funlessen ook leuk.mookje schreef:Hieronder twee filmpjes van ons voor leuke oefeningen op het gebied van fun. De eerste is vooral dogdance oefeningen, de tweede is speelgoed benoemen en opruimen.
http://www.youtube.com/watch?v=dIIGctJaEBo&hd=1
http://www.youtube.com/watch?v=Ys87INafd5Q&hd=1
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.