Ik zou Mojo graag dingen (spullen, eten oid) willen laten dragen mede om beroep te doen op zijn kwaliteiten als labrador.
Hoe leer ik hem dat zonder dat hij het kapot maakt, om de haverklap loslaat omdat hij vanalles ziet/ruikt of het gaat op eten?
Groetjes Veerle
Spullen leren dragen
-
Linnie
- miranda
- Hele grote hondenneus

Je kunt Mojo ook iets vast geven in de bek en dan aanmoedigen om het te dragen.
Met mijn jongste ben ik ook bezig om haar dingen te laten dragen,ze draagt de sloffen en mijn sokken,verder draagt ze ook haar apporteerblok en het ijzerapport van Iris.
Probeer het eerst met spullen die niet zo makkelijk kapot kunnen.
Robin is altijd superblij als ze iets voor mij mag doen en dat stimuleer ik alleen maar.Ik heb haar net 2 jaar in huis dus dat wat ze doet vind ik echt super.
Heel veel succes Veerle met Mojo.
Met mijn jongste ben ik ook bezig om haar dingen te laten dragen,ze draagt de sloffen en mijn sokken,verder draagt ze ook haar apporteerblok en het ijzerapport van Iris.
Probeer het eerst met spullen die niet zo makkelijk kapot kunnen.
Robin is altijd superblij als ze iets voor mij mag doen en dat stimuleer ik alleen maar.Ik heb haar net 2 jaar in huis dus dat wat ze doet vind ik echt super.
Heel veel succes Veerle met Mojo.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
Bowie 16-04-2017
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
-
Veerle
Bedankt voor de reacties. Ik ben benieuwd of het gaat lukken om hem de spullen ook af te laten geven. Soms wordt Mojo dan speels en ondeugend en rent er vandoor met een voorwerp. Maar met een snoepje lukt het meestal wel, dus zal ik zo moeten beginnen om te voorkomen dat hij de benen neemt! Tijdens het wandelen draagt hij vaak wel stokken, waar hij verder niks mee doet. En trots dat hij dan is. ''Kijk eens wat ik heb!'' Halverwege is hij het beu en laat hij de stok ergens liggen. Maar dan vindt hij wel weer een nieuwe. Erg leuk om te zien!
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Jaaa leuk is dat!Veerle schreef:Tijdens het wandelen draagt hij vaak wel stokken, waar hij verder niks mee doet. En trots dat hij dan is. ''Kijk eens wat ik heb!''
Miep neemt altijd een lange stok en dan trots als een pauw meenemen. Natuurlijk ook altijd rond kijken of iedereen haar wel ziet, maarjah... dan slaat/prikt ze zichzelf weer met de stok op dr bil