Wandeltips in het midden van het land?

Plaats hier leuke wandelplekken.
Mieke

Wandeltips in het midden van het land?

Ongelezen berichtdoor Mieke » 21/02/11 08:50

Hallo.

Er staat een nestreünie gepland voor Otis!
De fokker wil dit in het midden van het land gaan doen en is op zoek naar een leuke locatie.
Hebben jullie een goede tip?
Natuurlijk een flink losloopgebied, liefst met water en horeca waar honden ook naar binnen mogen.

Groetjes Mieke

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 21/02/11 09:39

Baarn? Dat is vrij in het midden, je hebt daar een groot losloopgebied en een restaurant / café vlak naast het bos. ik weet even niet hoe het heet maar als je wilt kan ik dat wel opzoeken? :)

http://www.degeneraal.nl/home.htm al gevonden :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1557
Lid geworden op: 03/01/08 10:05
Locatie: Utrecht

Ongelezen berichtdoor Ollie » 21/02/11 10:45

Ik zou gaan voor Lage Vuursche, prachtig bos met mooie zwemvijvers. Iets terug lang de weg ligt een errug leuk theehuis/lunch schuur: http://www.theehuislagevuursche.nl/
Groetjes Saskia & Ollie
Afbeelding
Een Monika orginal!!

Gebruikersavatar
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1557
Lid geworden op: 03/01/08 10:05
Locatie: Utrecht

Ongelezen berichtdoor Ollie » 21/02/11 10:47

Andere optie is Soestduinen, een grote zandvlakte met bos er omheen, daar kun je ook iets eten drinken (weet alleen niet zeker of de honden tegenwoordig nog mee naar binnen mogen, ze hebben recent verbouwt).
Groetjes Saskia & Ollie

Afbeelding

Een Monika orginal!!

Mieke

Ongelezen berichtdoor Mieke » 21/02/11 10:54

Bedankt!

Ik heb een boekje van de ANWB "Wandelingen met je hond deel 3" en was ook al bij de Lage Vuursche uitgekomen.
Is er in Baarn ook een zwemmogelijkheid? En in Soestduinen?

jackbloem

Ongelezen berichtdoor jackbloem » 21/02/11 10:58

zeewolde, hondenstrand. Goede locatie. Heb daar zelf ook een nestreunie gedaan.

in baarn bij Kasteel Groeneveld mooi water, maar geen direct restaurant oid in de buurt.
In Soesterduinen weet ik geen water.........., maar wel een stalletje waar je wat kunt drinken.

Mieke

Ongelezen berichtdoor Mieke » 21/02/11 15:39

Zeewolde lijkt me wat te ver.
Een horeca voorziening waar we bij slecht weer binnen kunnen zitten met de honden zou wel handig zijn 8)

jackbloem

Ongelezen berichtdoor jackbloem » 21/02/11 16:37

zeewolde ligt 15 min van Baarn, maar is 1000x leuker

Gebruikersavatar
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1557
Lid geworden op: 03/01/08 10:05
Locatie: Utrecht

Ongelezen berichtdoor Ollie » 21/02/11 16:52

Mieke schreef:Bedankt!

Ik heb een boekje van de ANWB "Wandelingen met je hond deel 3" en was ook al bij de Lage Vuursche uitgekomen.
Is er in Baarn ook een zwemmogelijkheid? En in Soestduinen?


Het hangt er van af waar je precies in Baarn gaat wandelen. Er zijn wel een paar vijvers (in de zomer in mijn ogen te vies om te zwemmen). In Soestduinen is geen water. Hoogstens wat poelen/plassen als het veel heeft geregent.

Ook voor Lage Vuursche hangt het er vanaf waar je loopt of er zwemwater is. Wij lopen altijd in het bos tussen ten noorden van de weg tussen Hilversum en Baarn (als je vanaf het dorpje Lage Vuursche komt). Daar heb je de vijver route en kan dus gezwommen worden.
Groetjes Saskia & Ollie

Afbeelding

Een Monika orginal!!

jackbloem

Ongelezen berichtdoor jackbloem » 21/02/11 17:40

Ollie schreef:Het hangt er van af waar je precies in Baarn gaat wandelen. Er zijn wel een paar vijvers (in de zomer in mijn ogen te vies om te zwemmen).


Kasteel Groeneveld....

Gebruikersavatar
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1557
Lid geworden op: 03/01/08 10:05
Locatie: Utrecht

Ongelezen berichtdoor Ollie » 21/02/11 19:49

jackbloem schreef:
Ollie schreef:Het hangt er van af waar je precies in Baarn gaat wandelen. Er zijn wel een paar vijvers (in de zomer in mijn ogen te vies om te zwemmen).


Kasteel Groeneveld....


Dat kan natuurlijk ook. Maar er is ook nog een bos dichter bij Baarn, hmmm hoe zeg je dat, eigenlijk links van de weg tussen Hilversum en Baarn, net voor Baarn (vlak voor het station). Daar zijn twee vijvers. Kasteel Groeneveld ligt iets noordelijker, dus zelfs boven het spoor.

Maar is idd ook errug leuk!!
Groetjes Saskia & Ollie

Afbeelding

Een Monika orginal!!

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 21/02/11 20:10

Lage Vuursche. En dan na de wandeling in het Theehuis een broodje eten. Zo lekker 8)

We hebben met het forum al een paar keer daar afgesproken en het is daar echt helemaal geweldig. Hondjes mogen los, heel groot wandelgebeid en nog lekker snacken achteraf ook. Wat wil je nog meer. :wink:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

Mieke

Ongelezen berichtdoor Mieke » 22/02/11 10:40

jackbloem schreef:zeewolde ligt 15 min van Baarn, maar is 1000x leuker

Oeps :oops: , dacht echt dat dat veel verder was! Is daar ook horeca waar we met de honden naar binnen kunnen?
En zijn er eventueel bossen rondom waar we nog verder kunnen wandelen?

Gebruikersavatar
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1557
Lid geworden op: 03/01/08 10:05
Locatie: Utrecht

Ongelezen berichtdoor Ollie » 22/02/11 11:10

EricaM schreef:Lage Vuursche. En dan na de wandeling in het Theehuis een broodje eten. Zo lekker 8)

We hebben met het forum al een paar keer daar afgesproken en het is daar echt helemaal geweldig. Hondjes mogen los, heel groot wandelgebeid en nog lekker snacken achteraf ook. Wat wil je nog meer. :wink:


Welk gedeelte van het bos lopen jullie dan?
Direct bij het theehuis? Of net iets noordelijker, waar ook de vijvers zijn?
Groetjes Saskia & Ollie

Afbeelding

Een Monika orginal!!

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 22/02/11 18:03

Ollie schreef:
EricaM schreef:Lage Vuursche. En dan na de wandeling in het Theehuis een broodje eten. Zo lekker 8)

We hebben met het forum al een paar keer daar afgesproken en het is daar echt helemaal geweldig. Hondjes mogen los, heel groot wandelgebeid en nog lekker snacken achteraf ook. Wat wil je nog meer. :wink:


Welk gedeelte van het bos lopen jullie dan?
Direct bij het theehuis? Of net iets noordelijker, waar ook de vijvers zijn?


Tot nu toe hebben we steeds bij het theehuis afgesproken en zijn vanaf daar gaan wandelen. Je kunt er echt uren lopen. Misschien heb je iets aan deze link. Alvast veel plezier 8)

http://www.ivn-eemland.nl/Natuurgebiede ... /intro.htm
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram


Terug naar “Wandeltips”