Wat ik nou weer moet doen ?

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Wat ik nou weer moet doen ?

Ongelezen bericht door Jutta »

Ik ben nu bijna 1 jaar. Toen ik nog klein was ging vrouwtje met mij naar de puppycursus. Dat was leuk maar ook vermoeiend. De eerste keer viel ik gewoon in slaap. :moe:

Het ging steeds beter en ik heb ook veel geleerd. Met 6 maanden ging ik op Jachttraining, nou dat is helemaal top. Er zijn ook zo veel andere leuke honden maar ik mag niet spelen en moet goed opletten.
Zo'n dummy is best leuk maar ik moest toch nog leren dat ik hem terug moet brengen en niet zomaar de bosjes in verdwijnen.:twisted:
Ok, ik doe het nu best goed.
Maar gisteren ben ik op een plek geweest, nou ik weet niet of ik dat zo leuk vind. Er was wel een vriendinnetje bij (ruwhaarteckel) maar toch was het raar. We moesten rondjes lopen, gelukkig mocht ik tijdens het lopen aan zo'n lekker koekje ruiken maar .........................toen moest ik staan !
Ja zeg, heel veel en lang geleerd hoe je moet zitten en dat doe ik in verschillende variaties maar nu moet ik ineens staan. Ik snap er niets van. Mijn vrouwtje roept staan en ik probeer van alles (zit, af ....etc.)
en dan komt er nog iemand die ineens aan mijn bekkie zit, nou daar hou ik helemaal niet van. Vrouwtje moet dat nu leren (nou wacht maar af:wink:) en........... aan mijn balletjes voelen...............dat gaat toch echt ver.:eusanaughty:
Ik weet niet of ik dat nog zo leuk vind ik heb ook geen idee waarom mijn vrouwtje op dat soort ideen komt.

Er was ook nog een soort familie (een zwart labrador teefje) die was wel leuk maar toen hoorden wij van haar baasje dat mijn staart toch bijgeknipt moet worden. :evil: Ok ik ben hier klaar mee.

Volgens mij is mijn vrouwtje ook nog niet helemaal overtuigd hiervan maar ja, ze heeft me al ingeschreven in Emmen en ik weet dat zij zeker probeert het beste daarvan te maken dus ik zal mijn best geven.

Nou ik weet het nu al, dat wordt weer een vermoeiende wandeling met al die rare oefeningetjes. Ik zal jullie op de hoogte houden.

pootjes en groetjes van Chester :zwartpootje:
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Chester, ik wil je sterkte wensen!
En hou ons op de hoogte, want weet je: ik hoorde mijn vrouwtje ook over zoiets praten!! :cry: Daar moet ik echt niet aan denken.
Nogmaals sterkte.
:zwartpootje: Rover.
Afbeelding
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Brellow »

haha leuk verslag dit :-)
Beginnerscursus neem ik aan?
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Nou ik dacht dat het een beginnerscursus was maar het bleek dat er sommigen wel ervaring hadden. Vooral die vrouw met de Labrador.
Ze zei gelijk ja die staart moet geknipt. Ik dacht ik hoor het niet goed. En dan vroeg ze of ik niet het boek heb. Het boek ? Welk boek? Nou, het Labradorboek, daar staat alles in.....blablabla. Ik had hem gelijk zitten.
Nou ja, we gaan proberen en ik zal jullie op de hoogte houden.
Tot nu toe ben ik er niet zo weg van.
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Nou Chester ik heb medelijden met je ,eerst van die rare oefeningetjes doen dan doe je het goed en dan moet je ineens blijven staan raar die mensen hoor.
Maar wat ik het ergste vind is dat ze aan je edele delen gaan zitten ik zou toch in beklag gaan bij je baasje :)
Succes verder hoor.

Pootje van Senna
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Brellow »

Jutta schreef:Nou ik dacht dat het een beginnerscursus was maar het bleek dat er sommigen wel ervaring hadden. Vooral die vrouw met de Labrador.
Ze zei gelijk ja die staart moet geknipt. Ik dacht ik hoor het niet goed. En dan vroeg ze of ik niet het boek heb. Het boek ? Welk boek? Nou, het Labradorboek, daar staat alles in.....blablabla. Ik had hem gelijk zitten.
wat is er met die staart dat, doelen ze op de dode punten aan t einde?
Dat heeft Mellow ook gehad en heb ik zelf bij geknipt, nooits meer last van gehad.
En t boek is denk ik gewoon een tip, er zijn wel meerdere boeken over honden of Labradors
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Blijven oefenen Chester :D Je krijgt het dan vanzelf door :D
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

:lol: :lol: :lol:
Ik hoef niet te vragen hoe de ringtraining was. Ja, Ja.... Die ringtraining is niet zomaar iets. Het lijkt zo makkelijk hè dat showen :D

Maar het is nog geen juni, dus Chester je kunt nog flink oefenen. En wen er maar vast aan. :wink:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Brellow schreef:
Jutta schreef:Nou ik dacht dat het een beginnerscursus was maar het bleek dat er sommigen wel ervaring hadden. Vooral die vrouw met de Labrador.
wat is er met die staart dat, doelen ze op de dode punten aan t einde?
Dat heeft Mellow ook gehad en heb ik zelf bij geknipt, nooits meer last van gehad.
En t boek is denk ik gewoon een tip, er zijn wel meerdere boeken over honden of Labradors
Voor de show moet de staart netjes rond geknipt zijn :wink:
En ook de voetjes netjes bijgewerkt.

Succes met de ringtraining gaat vast lukken !

En Chester, Bear wenst je veel sterkte op show 8)
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Jaja Chester valt ook allemaal niet mee he, zo te lezen is dit tot nu toe niet je favoriete training. Maar het is voor een goed doel :wink:
Misschien dat je eens met Bram kan praten hierover die heeft vast nog wel wat tips en trucs voor in de ring 8)
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

riwka schreef:Jaja Chester valt ook allemaal niet mee he, zo te lezen is dit tot nu toe niet je favoriete training. Maar het is voor een goed doel :wink:
Misschien dat je eens met Bram kan praten hierover die heeft vast nog wel wat tips en trucs voor in de ring 8)
Voor Bram werkt een lekker biefstukje of gekookte lever prima 8) Denk alleen dat Chester misschien liever een zalmkopje heeft :D
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door petra2612 »

Lieve Chester,
Ik snap helemaal wat je bedoeld. Mijn vrouwtje denkt ook dat ik dat leuk vind of zo. Nou niet dus :evil: Ik zou toch veel liever lekker ravotten met die andere hondjes in de "ring" zoals ze dat noemen en de boel eens flink op zijn kop zetten en die keurmeester eens flink terug aanraken 8) Maar ja, mijn vrouwtje doet ook zo haar best voor mij. Lekkere wandelingen in vele gebieden, 2x per dag mijn eten geven en ze knuffelt heel graag met me :oops: Het mooiste is dan nog dat ik bij mijn moeder mocht blijven wonen. Wel jammer dat ze al mijn zusjes en broertje aan "vreemde" mensen meegaf maar anders was het hier ook wel erg druk geworden. Mijn tante (soort van dan) woont hier ook nog en mijn kleine vriendin. Die is toch wel anders dan ons hoor ze blaft niet maar maakt een heel zielig geluidje volgens mij noemen ze het .............eh ja, miauwen. Ze is best grappig maar kan soms ook hard uithalen ach dan bijt ik gewoon terug of zet ik lekker mijn poot op haar staart kan ze niet meer lopen 8)
Chester als ik je een keer tegenkom op zo'n bijeenkomst moeten we er gewoon even met zijn tweetjes vandoor gaan :wink: Weet zeker dat je me heel leuk zult vinden :verliefd1:
Lieve groetjes Nora :zwartpootje:
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Plaats reactie