Eerste keer jachttraining

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Eerste keer jachttraining

Ongelezen bericht door Ellenn. »

Vorige week was ik aan het werk. Kwam een man aan de balie en we raakten aan de praat over de honden, hij deed er ook jachttraining mee en toevallig ook in de omgeving. In het gesprek werd ik uitgenodigd om afgelopen zondag naar de training te komen kijken, ze gingen dan met een groepje gezellig trainen.
Nou zondagochtend om half 10 stond ik daar.. Narda wist nog van niks, wilde alleen maar naar de honden toe, als eerst even een rondje volgen.. en pff ik was zelfs een beetje zenuwachtig, 16 ogen op mij en Narda gericht, en ze deed het goed, ondanks dat het ontzettend prettig rook op de grond! :wink:
Ik mocht meekijken hoe de andere honden het deden, belangrijker nog, Narda mocht meekijken.. en ze vond het interessant! Ik was niet belangrijk meer, de honden waren niet belangrijk meer, alleen de dummy/konijn/eend.. :D
Ik stond daar heel rustig langs de kant te kijken met Narda zittend naast me en de lijn slapjes in mn hand, tot een hond een apport kwam brengen richting baas en Narda er genoeg van had, ze ging blaffen en gillen want IK WIL OOOOOOK dacht ze!
Pfoe, dat had ik toch niet verwacht, wat piepen en dergelijke wel, maar nu ging ze gillen, oke Narda STIL! En stil was ze, waarna ze nog een paar keer duidelijk liet weten dat ze het er niet mee eens was :eusashhh:
We mochten zelf ook even meedoen, wat slalommend volgen en aan het eind apport weggooien, stuk teruglopen, aflijnen en apport! En wat ging ze er heen, als een speer, in een rechte lijn :D Stond ik daar, als trotse baas.. nouja bijna dan, ze wil het apport nog niet afgeven aan mij, recht voor mn voeten neergooien is toch écht makkelijker hoor! :?
Maar ze vonden dat ze het heeeeel erg goed deed en met wat training het een heel goed hondje kan worden (dan weer jammer dat ze geen stamboom heeft.. :( )
Al met al hebben we 3 uur getraind, en tuurlijk was ze nog niet moe, ze wilde meer, en meer en meer.. Maar, zondag weer :applaus:
Iefke

Ongelezen bericht door Iefke »

Leuk, ik zou ook wel eens bij zo'n jachttraining willen gaan kijken straks als Vida klaar is met haar Puppycursus, maar ze moet eerst nog bij ons komen grin :wink:
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Jaja zoooo leuk jachttraining. Nu zijn jullie gelijk besmet met het virus. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

super!!! Leuk is dat he :D en ach, zonder stamboom kun je er gewoon mee trainen hoor, ook praktijk jacht kan. Alleen als je wedstrijden wilt lopen houdt het op gegeven moment op. Maar... je kunt ook je aansluiten bij http://www.fhn.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en daar de apporteersport gaan doen :wink: daar ben je namelijk ook welkom met een hond zonder stamboom :klasse:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Yvonne

Ongelezen bericht door Yvonne »

Wij waren ook gelijk vanaf de eerste training besmet met de jachttrainingvirus :D :D Onze training start weer in april en heb erweer super veel zin in. Kuvo heeft ook geen stamboom, maar we hebben vorig jaar een mooie B diploma gehaald. Hij kan niet voor A op, maar wel weer voor de MAP. Dus daar we dit seizoen mee aan de slag.
mookje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door mookje »

Super leuk zeg en wat knap dat Narda het al zo goed deed :applaus:
Heel veel plezier alvast voor volgende week :)
Afbeelding
LoveLab

Ongelezen bericht door LoveLab »

Leuk he!!
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Jachttraining is zo ontzettend leuk :D
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door petra2612 »

Ik heb al jaren Labradors maar durfde jachttraining nooit aan :oops: Ik gruwel van dode dieren en de ideeën over de jacht sprak me niet aan. Maar.................!
Onze pup Nora kreeg bij haar karaktertest te horen dat ze werkcapaciteiten had. En inderdaad mevrouw vindt het heerlijk te apporteren en loopt de halve wandeling met een stok in haar bek om hem vervolgens op commando los te laten. Dit kan ik niet negeren natuurlijk :wink:
Dus ik meer informatie ingewonnen over de jachttraining bij ons in de buurt en wat blijkt.........ik kan gewoon met dummy's werken en hoef niets met dode dieren te doen :schreeuw:
Nu gaan we eind van de zomer waarschijnlijk beginnen met de training. We zijn nu nog bezig met gehoorzaamheidscursus en we verwachten een nest pupsels dus nu nog even geen tijd.
Wie had dat gedacht ik naar jachttraining! Die Nora heeft me mooi omgepraat hihi :D
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ja bij de 'gewone' basis training gaan ze met dummy's aan de slag. En je krijgt er vast geen spijt van, zo leuk om te zien hoe de hondjes genieten! :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

De eerste keer een dood beest aanpakken is vreemd, daarna is het normaal. Ook wij werken met dummies en met wild.
Ik wens je veel succes met je jachttraining. Het werkt verslavend. Mijn man is nu met de pup naar de jachttraining en is al net zo verslaafd als ik ben.
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ellenn. »

donna schreef:De eerste keer een dood beest aanpakken is vreemd, daarna is het normaal. Ook wij werken met dummies en met wild.
Ik wens je veel succes met je jachttraining. Het werkt verslavend. Mijn man is nu met de pup naar de jachttraining en is al net zo verslaafd als ik ben.
Eerste keer dood beest aanpakken vind ik niet raar.. vind 't gewoon normaal en juist erg leuk!! Haha! Het is echt verslavend, nu 4 keer geweest. .zie ander topic, en ze doet het geweldig!! :applaus:
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Het is zo leuk om zo bezig te zijn met je hond!! :)
Het is idd erg verslavend!!! :)
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Plaats reactie