Ik weet het niet meer
-
kimito
Ik weet het niet meer
Zondag 1 mei is onze Joppe ziek geworden, en met ziek worden bedoel ik:
Braken, dunne ontlasting en niet willen eten, en erg suf.
Maandag kreeg hij weer zijn eetlust terug en het ging redelijk vergeleken met zondag.
Dinsdag kwam het keihard terug en smiddags zat ik met spoed bij de DA want hij kwam zelfs de bank niet af om over te geven.
Bij de Da aangekomen schrokken ook want zo kennen ze Joppe ook helemaal niet.
Ik heb ontlasting meegenomen voor onderzoek Giardia.
Deze was negatief bevonden dus geen Giardia.
Ze heeft flink gevoelt aan zijn buik/maag maar kon niks raars vinden...hij was wel helemaal leeg ( vind je het gek na al dat overgeven en poepen.)
Kregen pillen voor misselijkheid mee en pillen om de darmen rust te geven.
Woensdag, geen verbetering en ik krijg steeds meer de kriebels, en hij eet nog steeds niet.
Drinken doet hij redelijk.
Weer naar de DA gegaan, bloed afgenomen en Joppe is aan het infuus gelegd omdat ze vond dat hij toch wel wat vocht kan gebruiken.
Hij zou daar dan blijven tot 4 uur dan konden we hem halen.
De bloeduitslagen kregen we vrij snel, geen rare dingen te zien.
Lever goed, Nieren goed, Suiker goed, geen ontstekingscellen te zien.
Alleen een test van de alvleesklier is nog niet binnen.
Toen we hem om 4 uur haalden was hij ietsje beter maar niet veel.
Hij is wel allert maar dut daarna weer in.
Nu donderdag, zo weer naar de DA , nog steeds geen verbetering en nog steeds niet gegeten. Drinkt wel, niet veel maar wel wat.
Overgeven en poep is niet meer maar word onder controle gehouden door medicijnen.
Hij is wel erg misselijk, dat zie je door de slijmdraden aan zijn bekkie.
Krijgen zo de uitslag van zijn alvleesklier en zijn plasje word nog nagekeken....
Word hier heel erg verdrietig van, want ik zie mijn kerel in een hoopje ellende veranderen en is al 4 kilo kwijt.
Wil zo graag mijn dondersteen weer terug.
Zijn er nog tips voor me, ik kan ze goed gebruiken!
Want ik word hier moedeloos van, je ziet je hond zo ziek en je kan niks doen.
Braken, dunne ontlasting en niet willen eten, en erg suf.
Maandag kreeg hij weer zijn eetlust terug en het ging redelijk vergeleken met zondag.
Dinsdag kwam het keihard terug en smiddags zat ik met spoed bij de DA want hij kwam zelfs de bank niet af om over te geven.
Bij de Da aangekomen schrokken ook want zo kennen ze Joppe ook helemaal niet.
Ik heb ontlasting meegenomen voor onderzoek Giardia.
Deze was negatief bevonden dus geen Giardia.
Ze heeft flink gevoelt aan zijn buik/maag maar kon niks raars vinden...hij was wel helemaal leeg ( vind je het gek na al dat overgeven en poepen.)
Kregen pillen voor misselijkheid mee en pillen om de darmen rust te geven.
Woensdag, geen verbetering en ik krijg steeds meer de kriebels, en hij eet nog steeds niet.
Drinken doet hij redelijk.
Weer naar de DA gegaan, bloed afgenomen en Joppe is aan het infuus gelegd omdat ze vond dat hij toch wel wat vocht kan gebruiken.
Hij zou daar dan blijven tot 4 uur dan konden we hem halen.
De bloeduitslagen kregen we vrij snel, geen rare dingen te zien.
Lever goed, Nieren goed, Suiker goed, geen ontstekingscellen te zien.
Alleen een test van de alvleesklier is nog niet binnen.
Toen we hem om 4 uur haalden was hij ietsje beter maar niet veel.
Hij is wel allert maar dut daarna weer in.
Nu donderdag, zo weer naar de DA , nog steeds geen verbetering en nog steeds niet gegeten. Drinkt wel, niet veel maar wel wat.
Overgeven en poep is niet meer maar word onder controle gehouden door medicijnen.
Hij is wel erg misselijk, dat zie je door de slijmdraden aan zijn bekkie.
Krijgen zo de uitslag van zijn alvleesklier en zijn plasje word nog nagekeken....
Word hier heel erg verdrietig van, want ik zie mijn kerel in een hoopje ellende veranderen en is al 4 kilo kwijt.
Wil zo graag mijn dondersteen weer terug.
Zijn er nog tips voor me, ik kan ze goed gebruiken!
Want ik word hier moedeloos van, je ziet je hond zo ziek en je kan niks doen.
-
Zootje
-
Nino&Toosje
- Speurneus

-
Anna&Milow
- Middelgrote hondenneus

Vreselijk! Ik ken het wel hoor, maar bij Milow werd het wel veroorzaakt door Giardia. Daardoor was zijn darm zwak en kreeg hij bijna elke maand wel iets waardoor hij moest spugen en aan de diarree ging.
Kan het geen allergie zijn? Of darmziekte? Bij Milow herstelde zijn darm pas nadat we over gestapt zijn op versvlees en hij probiotica kreeg. Ik heb geen tips voor je, maar kan me de ellende goed voorstellen...
Sterkte!
Kan het geen allergie zijn? Of darmziekte? Bij Milow herstelde zijn darm pas nadat we over gestapt zijn op versvlees en hij probiotica kreeg. Ik heb geen tips voor je, maar kan me de ellende goed voorstellen...
Sterkte!
-
Debby
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
braken dunne ontlasting en niet eten... is er al een echo/scan/foto gemaakt om te kijken of er iets in zijn lichaam zit dat er niet hoort?
In elk geval veel sterkte... heel naar om je hond zo ziek te zien
In elk geval veel sterkte... heel naar om je hond zo ziek te zien

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
sharon66057
- Speurneus

-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
O wat zul jij vreselijk ongerust zijn. Vooral omdat je niet weet, wat het is. Hopelijk is het toch een ´gewoon´ maagdarmvirus en knapt hij vandaag of morgen vanzelf weer op.
Heeft hij niks van straat gegeten of in de bosjes? Ook geen kikker opgevreten? Het is niet toevallig paddentrek bij jullie in de buurt, zodat er platgereden padden liggen? Ik doe maar een gooi. Daar kunnen ze ook zo smerig ziek van worden.
Veel sterkte.
Hanneke
Heeft hij niks van straat gegeten of in de bosjes? Ook geen kikker opgevreten? Het is niet toevallig paddentrek bij jullie in de buurt, zodat er platgereden padden liggen? Ik doe maar een gooi. Daar kunnen ze ook zo smerig ziek van worden.
Veel sterkte.
Hanneke
-
marielle75
- Middelgrote hondenneus

-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus