Ik heb geen zin om nog heel lang over dit onderwerp door te gaan, want voor mij is het wel klaar. Maar waar lees je dat je ik het onterecht vind dat ik afgerekend wordt op haar gewicht?? Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb alleen gezegd dat ik het overdreven vondt dat de keurmeester haar veel te dik vond. Dat vonden ze namelijk bij de speciale stand waar de labjes gemeten en gewogen werden ook niet. Ze is een paar kilo te stevig, maar niet heel veel te dik! Dat is het enige wat ik heb gezegd. Ik heb wel gezegd dat het vreemd voelt dat je een Zeer Goed krijgt omdat ze wat te dik is terwijl de keurmeester aangeeft dat ze een Uitmuntend type heeft (voorborst, rugbelijning, hoofd enz). Haar type is dan gewoon uitmuntend. Maar ik heb ook tegen de keurmeester gezegd dat ik me kon vinden in haar oordeel en dat ik met haar aan de slag ga. Ik ben heel blij met mijn keurverslag en weet wat ik kan doen voor een hogere kwalificatie.Lupos schreef:Maar even voor mijn info dan... in je eigen topic schrijf je dat je het wel wat onterecht vindt dat je wordt afgerekend op het overgewicht van Suus (je schreef "overdreven dat ze overgewicht heeft, voor die paar kilo"), en hier schrijf je dat je wist dat ze te dik was, en dat de fokster en de keurmeester dus bevestigen wat jij al van tevoren wist...Marlotte schreef:
Ben ik ook wel met je eens hoor, want nu bewerkstellig je in ieder geval wel dat mensen hun hond laten afvallen. En ik ben ook nog heel blij met het keurrapport want ik weet wat ik er aan kan doen om een hogere kwalificatie te halen.
Wat betreft het afvallen, ik kan me voorstellen dat het toevallig lijkt. Ik wist in ieder geval al wel dat Suus iets te dik was, maar ja je hebt al betaald en ik ga vooral voor de gezelligheid. Op de keuring kreeg ik zowel van de fokster als van de keurmeester de bevestiging dat ze inderdaad te stevig is. Extra rede dus om er mee aan de slag te gaan![]()
Over emmers macaroni en slagroom weet ik trouwens niets! Dat gaat er bij mij ook zeker niet in! Suus is echt na haar loopsheid wat dikker geworden, kan met hormonen te maken hebben. Maar goed over het algemeen is iedereen er dus wel over eens dat het letten op overgewicht een goede ontwikkeling isIk denk ook niet dat er iemand is die graag met een te dikke hond in de ring staat.
Maar dan is het toch juist logisch dat je wordt afgerekend op gewicht? En niet meer dan terecht?
Ik denk dan altijd aan de miss verkiezingen van mensen... als daar iemand staat die 30kg meer weegt dan zal die naw niet winnen en zo wel, dan komen er bergen scheve gezichten![]()
In feite is een show voor honden toch ook zoiets... Je wilt laten zien dat jouw hond te mooiste is van allemaal, en als hij te zwaar is, is hij of zij dus niet in uitmuntende conditie. Dat wist je echter al van tevoren, toch
Hond aan laten komen/af laten vallen voor een keurmeester
-
Marlotte
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Re: Hond aan laten komen/af laten vallen voor een keurmeester

-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Laat ik voorop stellen dat ik het heel tof van je vindt dat je in deze discussie mengtMarlotte schreef: Ik heb geen zin om nog heel lang over dit onderwerp door te gaan, want voor mij is het wel klaar. Maar waar lees je dat je ik het onterecht vind dat ik afgerekend wordt op haar gewicht?? Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb alleen gezegd dat ik het overdreven vondt dat de keurmeester haar veel te dik vond. Dat vonden ze namelijk bij de speciale stand waar de labjes gemeten en gewogen werden ook niet. Ze is een paar kilo te stevig, maar niet heel veel te dik! Dat is het enige wat ik heb gezegd. Ik heb wel gezegd dat het vreemd voelt dat je een Zeer Goed krijgt omdat ze wat te dik is terwijl de keurmeester aangeeft dat ze een Uitmuntend type heeft (voorborst, rugbelijning, hoofd enz). Haar type is dan gewoon uitmuntend. Maar ik heb ook tegen de keurmeester gezegd dat ik me kon vinden in haar oordeel en dat ik met haar aan de slag ga. Ik ben heel blij met mijn keurverslag en weet wat ik kan doen voor een hogere kwalificatie.
Wat ik bedoelde met mijn vraag was wat ik proefde in jouw posts: enerzijds vind je het terecht, anderzijds niet. Daarnaast had je zelf al de constatering gemaakt dat Susie te zwaar is, en daar verandert de keurmeester niets aan, zoals in de TO discussie gesteld wordt.

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
labbers
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
@ Sbientje
Jij schrijft het volgende:
Nu lees ik ineens overal reacties dat ze het zelf al wisten en er al mee bezig waren Kan natuurlijk, ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar vind het wel toevallig.
Vind dit geen prettige reactie, er was al aangegeven in de voorgaande topics dat ik het terecht vond dat Sum geen U kreeg en dat wij al bezig waren met haar terug te brengen op gewicht..voor dit topic geopend was. Ik krijg nu het idee dat ik word aangevallen en daar heb ik niet voor gereageert op dit topic. Als ik iets zeg vind ik het niet terecht dat jij dat in twijfel trekt, je kent mij niet en weet niet wat ik wel of niet doe!!
------------------------------------------------------------------------------------
Buiten dat wil ik nogmaals benadrukken, wat ook Marlotte al aangaf, dat je een hond soms ver van te voren inschrijft en de show betaald. Als je hond dan niet op tijd in conditie is dan ga je gewoon toch want het is ook een gezellige aangelegenheid. Of zou je liever hebben gezien dat we onze 'meiden' 3 weken op een honger dieet hadden gezet??
Ik kies er heel bewust voor om haar geleidelijk te laten afvallen zodat zij geen spierweefsel verbrand maar vet..dat duurd wat langer maar is veel beter voor haar.
Nu lees ik ineens overal reacties dat ze het zelf al wisten en er al mee bezig waren Kan natuurlijk, ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar vind het wel toevallig.
Vind dit geen prettige reactie, er was al aangegeven in de voorgaande topics dat ik het terecht vond dat Sum geen U kreeg en dat wij al bezig waren met haar terug te brengen op gewicht..voor dit topic geopend was. Ik krijg nu het idee dat ik word aangevallen en daar heb ik niet voor gereageert op dit topic. Als ik iets zeg vind ik het niet terecht dat jij dat in twijfel trekt, je kent mij niet en weet niet wat ik wel of niet doe!!
------------------------------------------------------------------------------------
Buiten dat wil ik nogmaals benadrukken, wat ook Marlotte al aangaf, dat je een hond soms ver van te voren inschrijft en de show betaald. Als je hond dan niet op tijd in conditie is dan ga je gewoon toch want het is ook een gezellige aangelegenheid. Of zou je liever hebben gezien dat we onze 'meiden' 3 weken op een honger dieet hadden gezet??
Ik kies er heel bewust voor om haar geleidelijk te laten afvallen zodat zij geen spierweefsel verbrand maar vet..dat duurd wat langer maar is veel beter voor haar.
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
Hoho, ik zeg er nog bij dat ik niemand voor het hoofd wil stoten. Ik bedoelde het dan ook niet persoonlijk, want ik heb geen van jullie honden gezien. Ik trek helemaal niet in twijfel wat jij met je honden doet, of wat je zegt hier de waarheid is. Daarom zei ik het er nog bij.labbers schreef:@ Sbientje
Vind dit geen prettige reactie, er was al aangegeven in de voorgaande topics dat ik het terecht vond dat Sum geen U kreeg en dat wij al bezig waren met haar terug te brengen op gewicht..voor dit topic geopend was. Ik krijg nu het idee dat ik word aangevallen en daar heb ik niet voor gereageert op dit topic. Als ik iets zeg vind ik het niet terecht dat jij dat in twijfel trekt, je kent mij niet en weet niet wat ik wel of niet doe!!![]()
IN HET ALGEMEEN krijg ik er het gevoel van dat mensen zeggen: ja de hond is te zwaar, maar er pas wat aan gaan doen nu de keurmeester er een ZG aan verbindt. Hiermee bedoel ik dus niet jou, want ik weet niet of dat bij jou zo is. Hiermee bedoel ik niemand in het bijzonder (voordat andere mensen er ook weer over struikelen)
-
Debora
- Speurneus

- Contacteer:
Werd tijd dat er wat aan gedaan werd. Een te zware of te magere hond is niet gezond.
Wat mij opvalt is dat er door exposanten (in het algemeen) wordt geklaagd dat ze maar een ZG krijgen doordat een hond te zwaar is.
Ik weet nog wel dat ik met Faith in de ring liep, maar kreeg een ZG omdat ze buiten het "zware" regime viel. Alles klopte, maar mevrouw was niet breed genoeg. Toendertijd werd er gezegd "Je hond klopt als een bus, maar ik had haar nog breder willen zien". En als je dan vraagt "Bedoel, je de bone" wordt er gezegd Nee, haar bone past bij de hond. Waar hebben we het dan nog over?
Weet je wat exposanten met "te zware" honden (die een U) haalden toen zeiden: Je moet er wat spagetti of macaroni geven....
Laten we eerlijk zijn, de mooiste hond moet winnen. D.w.z. de hond die voldoet aan de rasstandaard, die in uitstekende conditie is etc. Tja en daar hoort te zwaar of te mager ook bij.
Als men in een keurverslag leest. Uitstekende hond, voldoet ruimschoots aan de rasstandaard, maar is te mager.
Zouden jullie het dan terecht vinden als ze een ZG kregen?
Wat mij opvalt is dat er door exposanten (in het algemeen) wordt geklaagd dat ze maar een ZG krijgen doordat een hond te zwaar is.
Ik weet nog wel dat ik met Faith in de ring liep, maar kreeg een ZG omdat ze buiten het "zware" regime viel. Alles klopte, maar mevrouw was niet breed genoeg. Toendertijd werd er gezegd "Je hond klopt als een bus, maar ik had haar nog breder willen zien". En als je dan vraagt "Bedoel, je de bone" wordt er gezegd Nee, haar bone past bij de hond. Waar hebben we het dan nog over?
Weet je wat exposanten met "te zware" honden (die een U) haalden toen zeiden: Je moet er wat spagetti of macaroni geven....
Laten we eerlijk zijn, de mooiste hond moet winnen. D.w.z. de hond die voldoet aan de rasstandaard, die in uitstekende conditie is etc. Tja en daar hoort te zwaar of te mager ook bij.
Als men in een keurverslag leest. Uitstekende hond, voldoet ruimschoots aan de rasstandaard, maar is te mager.
Zouden jullie het dan terecht vinden als ze een ZG kregen?
-
jose geurtse
- Speurneus

Als een hond goed in proporties is qua bouw met gewicht, kan dit dik of dun op een ander overkomen. mijn honden zijn in een andermans ogen altijd te dik, maar als je aan de ribben voelt, kun je ze tellen, dus wat te dik denk ik dan. Kate heeft altijd een U gehaald en is meerdere malen gepaatst, toch kreeg ik altijd van de keurmeester te horen iets te dik. Voor mij geld nog steeds honden die bijna nooit ziek zijn is het beste, dan maar te dik of te dun.
Daarbij zie je op grote shows de dik uitziende honden toch altijd voorgaan op de slankere honden. De meeste keurmeesters laten daarbij hun persoonlijke smaak toch vaak voorgaan qua kleur enz.
Daarbij zie je op grote shows de dik uitziende honden toch altijd voorgaan op de slankere honden. De meeste keurmeesters laten daarbij hun persoonlijke smaak toch vaak voorgaan qua kleur enz.
-
remember the lab's
nou ik word er gek van die 1ne kilo die ze te zwaar is weerhoud me al 2 keer voor de eerste plaats dus ja ik wil ook wel eens winnen met me hond en elke keer denk ik nu is ze goed zeggen ze nog is te dik pff
dus ik vind het wel goed zo nu rose is 2 kilo misschien te dik maar ja heeft nest gehad en al en sunny is nu nog 1 kilo ik vind het gescheten met ze . ik wil geen piano spelen op de ribben van mijn labrador ze zijn gezond en fit dus kijken ze er maar eens over heen.
tuurlijk vind ik 5 kilo ook te veel maar dan heb je ook dat ze problemen hebben of gaan krijgen dus dan zeg ik ok ja dan moet je het wel lozen maar 1 kilo nee
dus ik vind het wel goed zo nu rose is 2 kilo misschien te dik maar ja heeft nest gehad en al en sunny is nu nog 1 kilo ik vind het gescheten met ze . ik wil geen piano spelen op de ribben van mijn labrador ze zijn gezond en fit dus kijken ze er maar eens over heen.
tuurlijk vind ik 5 kilo ook te veel maar dan heb je ook dat ze problemen hebben of gaan krijgen dus dan zeg ik ok ja dan moet je het wel lozen maar 1 kilo nee
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
Allard
Lupos schreef:Maar even voor mijn info dan... in je eigen topic schrijf je dat je het wel wat onterecht vindt dat je wordt afgerekend op het overgewicht van Suus (je schreef "overdreven dat ze overgewicht heeft, voor die paar kilo"), en hier schrijf je dat je wist dat ze te dik was, en dat de fokster en de keurmeester dus bevestigen wat jij al van tevoren wist...Marlotte schreef:
Ben ik ook wel met je eens hoor, want nu bewerkstellig je in ieder geval wel dat mensen hun hond laten afvallen. En ik ben ook nog heel blij met het keurrapport want ik weet wat ik er aan kan doen om een hogere kwalificatie te halen.
Wat betreft het afvallen, ik kan me voorstellen dat het toevallig lijkt. Ik wist in ieder geval al wel dat Suus iets te dik was, maar ja je hebt al betaald en ik ga vooral voor de gezelligheid. Op de keuring kreeg ik zowel van de fokster als van de keurmeester de bevestiging dat ze inderdaad te stevig is. Extra rede dus om er mee aan de slag te gaan![]()
Over emmers macaroni en slagroom weet ik trouwens niets! Dat gaat er bij mij ook zeker niet in! Suus is echt na haar loopsheid wat dikker geworden, kan met hormonen te maken hebben. Maar goed over het algemeen is iedereen er dus wel over eens dat het letten op overgewicht een goede ontwikkeling isIk denk ook niet dat er iemand is die graag met een te dikke hond in de ring staat.
Maar dan is het toch juist logisch dat je wordt afgerekend op gewicht? En niet meer dan terecht?
Ik denk dan altijd aan de miss verkiezingen van mensen... als daar iemand staat die 30kg meer weegt dan zal die naw niet winnen en zo wel, dan komen er bergen scheve gezichten![]()
In feite is een show voor honden toch ook zoiets... Je wilt laten zien dat jouw hond te mooiste is van allemaal, en als hij te zwaar is, is hij of zij dus niet in uitmuntende conditie. Dat wist je echter al van tevoren, toch
Helemaal waar. Maar in MISS land winnen niet te dikken vrouwen maar juist de graat magere. Er was een tijd in de MISS wereld dat veel te dun als normaal werd gezien. Gelukkig is dat nu aan het veranderen. Zoals ik het hier lees was/is het omgekeerd in lab land. Maar ik lees ook dat daar verandering in komt.
-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Een hond af laten vallen omdat de keurmeesters nu in eens op slanke dennen vallen.....nee ik ga geen Jo Jo effect kweken bij mijn honden.
Ze zijn zoals ze zijn....zomers iets te dik en swinters precies goed in mijn ogen.
Take it our leave it....dan maar niet showen ik weet welke kwaliteit ik in huis heb zei ik verwaand
.
Wat een gezever zeg, een magere lab als die ziek word heeft die geen extra's en zal die sneller dood gaan dan een hond die een kilo tje te veel heeft zodat even kan interen.
Een te dikke lab krijgt op latere leeftijd gewrichts problemen, dus je moet de gulden midden weg kiezen.
Dat is niet te mager zoals sommigen honden en te dik zoals sommigen honden.
Ze zijn zoals ze zijn....zomers iets te dik en swinters precies goed in mijn ogen.
Take it our leave it....dan maar niet showen ik weet welke kwaliteit ik in huis heb zei ik verwaand
Wat een gezever zeg, een magere lab als die ziek word heeft die geen extra's en zal die sneller dood gaan dan een hond die een kilo tje te veel heeft zodat even kan interen.
Een te dikke lab krijgt op latere leeftijd gewrichts problemen, dus je moet de gulden midden weg kiezen.
Dat is niet te mager zoals sommigen honden en te dik zoals sommigen honden.
Groetjes Saskia
Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.
Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.
Labradors are an addiction, you can´t have just one.