tot hoeveel weken ga je er 's nachts uit bij pup

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Donja

tot hoeveel weken ga je er 's nachts uit bij pup

Ongelezen bericht door Donja »

Tara is nu bijna 3 weken bij ons. De eerste 5 dagen hebben we naast haar gelegen in de woonkamer omdat ze toen nog diarree had en wij er snel bij wilde zijn als ze er 'snachts uit moest. Nu slapen we gewoon in onze eigen slaapkamer. Tara heeft al een paar keer gehad dat ze een hele nacht door sliep tot soms zelfs 8 uur 's ochtends. Nu merk ik dat ze de laatste tijd tegen een uur of 2 weer begint te piepen. Meestal is dat snel over maar vannacht bleef ze maar piepen. Ik ben er toen even naast gaan zitten (op het moment dat ze stil was) en ze was binnen 10 minuten weer in slaap. Toen kwam ze toch om 5 uur weer en ben ik er maar met haar uit gegaan. Ze moest wel poepen en plassen. Nu vraag ik me af tot hoeveel weken ik er 's nachts uit moet. We kunnen haar namelijk niet al te lang laten piepen aangezien we op een appartement wonen en de buren daar last van hebben.
Doe ik het wel goed als ik 's nachts even naast haar ga zitten of moet ik dat eigenlijk ook niet doen?
Tara is nu 9 weken oud..
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

een paar dagen maar, je merkt vanzelf dat wanneer je bv begint met om de 2 uur naar buiten gaan dat je pup bv de 2e x nog diep in slaap is en helemaal nix wil doen buiten, dan kan je de tijden wat uit elkaar schuiven en bv om de 3 uur gaan en zo bouw je dat uit tot je minstens tot ene uur of 6 kunt blijven slapen. om 6 uur wordt de wereld nl een beetje wakker, de eerste buren gaan de deur uit buiten geluiden worden meer, de vogeltjes gaan fluiten, dus dan worden pups meestal ook wakker.
al me kinders uitgevlogen
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

Ik denk dat het per pup verschillend is. Sting heb ik ook langer over gedaan, ik zei niks, zette hem buiten en hup weer naar binnen en dook mijn bed weer in 8)

Simba sliep na twee dagen gewoon door :wink:
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Iefke

Ongelezen bericht door Iefke »

Wij zijn er gelukkig met Vida maar 1 keer uit geweest, toen sliep ze al tot een uur of 7. Ik hoop van harte dat tara ook zo haar luikjes gesloten houdt want het is denk ik best vermoeiend een pup is toch al zo bewerkelijk in het begin. Suc6
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ik lees ook even mee.
Flits is sinds afgelopen donderdag bij ons en tot nu toe slaap ik nog naast hem in de woonkamer, hij ligt daar in de bench.
Hij is 's nachts niet vervelend en piept niet of nauwelijks. Maar als ik wakker wordt van z'n gerommel dan laat ik hem wel even eruit en hij moet dan ook altijd iets doen.
Ik ben nog geen 1x voor niks eruit gegaan met hem.
De eerste nachten ben ik er steeds 2x uitgeweest 's nachts.
En afgelopen nacht ben ik er 1x uitgeweest. (En nog nooit een ongelukje).
Maar ik weet ook niet zo goed of ik al naar boven kan gaan om te slapen en hij alleen in de woonkamer.
Want hij kan waarschijnlijk nog niet in 1x doorslapen. Dus ik moet er sowieso een keer uit.
En omdat hij niet erg pieperig is ben ik bang dat hij het niet aangeeft als ie er echt uit moet.
Dus daarom twijfel ik ook wat ik moet doen en wanneer je mag verwachten dat ie door kan slapen 's nachts.
Donja

Nou ik heb voor vanacht in iedergeval de buren ingelicht dat er wat geluidsoverlast kan optreden..
Ik zet zelf mijn wekker om 5 uur en dan maar eens kijken. Ik weet wel dat ze het op kan houden tot die tijd maar of ze ook de aandacht kan missen is een tweede :D
Wordt vervolgt...
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Als je weet dat ze piept omdat ze er serieus uit moet om wat te doen, dan lijkt het me niet erg om er op in te gaan en haar er ff uit te laten.
(Wel eerst wachten tot ze even stil is voordat je haar eruit haalt).
Maar als het een piep is omdat ze aandacht wil, dan zou ik niet naar haar toe gaan en haar gewoon laten piepen.
Ik denk dat ze dan snel genoeg leert dat het niks uithaalt om te piepen, aangezien er toch niemand reageert!
Ben benieuwd hoe het gaat bij je, aankomende nacht! Succes!
Donja

Hierbij een evaluatie van vanacht :wink:
Tara ging om 00.00 uur lief haar bench in en was gelijk stil. Om 02.30 uur was ze blijkbaar wakker want toen begon onze terror Tara.. Piepen blaffen enz. Ze heeft dit tot 03.30 uur volgehouden (met korte stiltes tussendoor)en toen viel ze gelukkig weer in slaap. Sjonge ik vond het wel heel moeilijk om er toch niet uit te gaan. Maar hoorde ook aan haar dat het puur om de aandacht ging. Vanmorgen kwam ze om06.45 uur en was ze gelijk vrolijk en lief!
Ik ben benieuwd hoe het de aankomende nacht gaat.. Ga in iedergeval maar een bloemetje voor de buren halen...
Ilsemarie

Ongelezen bericht door Ilsemarie »

Een bloemetje voor de buren werkt vast wonderen, ze zullen wel begrijpen dat dit van tijdelijke aard is!

Was je pup krantzindelijk toen je haar kreeg? Toen wij onze Chukwa kregen was ze krantzindelijk. Aangezien wij een afsluitbare hal hebben (waar ook niks gesloopt kan worden) had ze daar gewoon een mand en legden we 's nachts kranten neer. We hebben geen bench gebruikt. 's Nachts hoorden we haar nooit, als ze een plasje of poepje moest dan deed ze dat op de krant en ging weer slapen. Op een gegeven moment was het niet meer nodig 's nachts. En in de volwassen jaren piepte ze 's nachts alleen als ze er echt uit moest (bv een keer diarree of iets).

Nou heeft natuurlijk niet iedereen de luxe van een afgesloten hal, maar ik moet zeggen dat ik het toen wel ideaal vond. 's ochtends kranten weggooien, even dweil erdoor en de dag kon beginnen. Hond uitgeslapen, wij uitgeslapen, dat is toch wel zo gezellig haha.

Maar wat de rest ook zegt, als je hoort dat het een ik-moet-piep is zou ik wel reageren (dat is tenslotte gedrag wat je graag ziet, dat ze aangeeft dat ze moet ipv het maar gewoon ergens doen) en als het echt een aandacht-piep is dan negeren.
Heeft ze wel een lekker knuffelhoekje zegmaar? dan voelt ze zich niet zo alleen.
Donja

Wij hebben wel een afgesloten hal maar ik wil haar wel echt leren dat ze in de bench moet slapen.ze heeft wel een lekker knuffelhoekje. Er staat een mandje in de bench en een boel knuffels. Ik hoor inderdaad wel wanneer ze echt moet plassen ofzo. Dan piept ze zielig en gaat ze niet zitten blaffen... Ben benieuwd hoe het aankomende nacht gaat...
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik denk dat als je dat 'aandacht piepje' gewoon negeert, dat ze er vanzelf mee op houdt :)
Flits piept nu ook (bijna) nooit meer, het is gewoon allemaal even wennen.
Hij heeft afgelopen nacht ook voor het eerst vanaf 23:30 uur tot 7:00 uur door geslapen :D
Ik slaap nog steeds naast hem, als hij nog een paar nachten door slaapt dan ga ik weer boven slapen. Dan weet ik namelijk zo goed als zeker dat hij het aankan om 7 uur achter elkaar in de bench te blijven.
Dan kan ik ook rustig boven slapen, als ik weet dat het zou moeten kunnen :)
Succes aankomende nacht! :wink:
Laia

Ongelezen bericht door Laia »

Laia is vaqnaf dag 1 in de bench gegaan. In de bench zetten even 5 minuten naast haar zitten zonder aandacht te geven en dan gaat ze heerlijk slapen. Maar de nachten zijn heel verschillend. Ik word niet voor niets wakker gemaakt, ze moet altijd wel een plas of poep doen. Maar soms slaapt ze 6 uur en vannacht was het feest met om 00:00 slapen, 2:30 uitlaten (plas); 5:00 (plas en poep); 6:15 (plas en poep); 7:00 (plas)....

Zo moe!!!! :? :? maar ze doet niets binnen en ook niet in haag bench... ze krijgt om 17:00 haar laaste eten en in de avond drinkt ze niet veel maar toch al die ontlasting!

Ik ben dol :verliefd1: op onze kleine meid maar hoop wel dat ze snel gaat doorslapen!

Heeft iemand nog tips, adviezen of ervaringen? :confused:
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

hoe vaak geef je haar eten dan??
ik lees dat ze nog heel jong is dus op 4 voedingen zou moeten zitten en dan is de laatste voeding 9 uur daarna geen water meer geven
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Laia

Ongelezen bericht door Laia »

ik geef haar 3 voedingen per dag en dan nog extra appel in de avond. water drinkt ze wel nog....
Plaats reactie