Zielige onbekende labrador.........

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
Labradorbeertje

Zielige onbekende labrador.........

Ongelezen berichtdoor Labradorbeertje » 11/06/11 18:17

Ben heel benieuwd wat jullie ervan zouden denken, of zouden doen ?
Ik heb al vaak in het winkelcentrum vlakbij ons een zwarte labrador gezien.
De lieverd , is echt heel lief, zit altijd vast aan een paal of iets dergelijks.
De eigenaresse of eigenaar gaat dan altijd winkelen.
Maar nu komt het waar ik me zo boos om maak, ze laten hem tijden liggen,
in kou en in snikheet weer.
Ze snauwt de hond altijd af, hij is mager,stinkt, en ziet er zo ongelukkig uit.
Vorig jaar was het zo,n 30 graden en hij lag maar in de zon, drie kwartier later lag hij er nog net zo, ik en nog een paar andere mensen hebben er toen wat van gezegd.
Vanmiddag zag ik hem weer, ongezond en ongeliefd, heb bij de dierenwinkel wat lekkers voor hem gekocht, en lekker gegeven, heb even bij de labrador gezeten, en even met hem getut.
Hij stond op en keek me aan , zo van, neem mij nou mee.
Een andere vrouw vroeg is hij van jou, nee, zei ik, nou zei ze, ik heb hem al
zou vaak zien liggen, ik zou hem zo wel mee willen nemen.
De eigenaresse kwam eraan, sleurde hem bijna weg, hoppa hoppa schreeuwde ze naar de hond, en drukte ons aan de kant.
De vrouw riep nog naar haar , ik wil je hond wel hebben hoor.
Ik word er zo naar van, het is zo,n lieve hond.

Wat vinden jullie hier nou van.
Wat moeten zulke mensen nou met een hond ?


:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 11/06/11 18:31

och arm beest, die zou het zeker beter hebben bij een ander baasje :(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Charella

Ongelezen berichtdoor Charella » 11/06/11 18:52

Wat erg zeg om dat te zien :(

Zipya

Ongelezen berichtdoor Zipya » 11/06/11 18:58

Ik zou je verhaal aan de dierenbescherming vertellen en als hij er weer ligt deze meteen bellen. Misschien kunnen zij eens een stevig gesprek met deze mevrouw houden.

Als dat niet helpt, zou ik hem gewoon een keertje "ontvoeren". Eens kijken hoe ze doet als de hond er in ene niet meer ligt.

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 11/06/11 19:01

Wat een triest verhaal zeg. Het lijkt me heel moeilijk om dat aan te zien. Ik weet niet wat ik zelf zou doen. Zeker omdat die "dame"nou ook niet niet aan te spreken lijkt. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen. :(
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

SaskiaL.

Ongelezen berichtdoor SaskiaL. » 11/06/11 21:45

Wat zielig! :evil: Ik zou proberen eens een gesprek met haar aan te gaan. Misschien komt ze dan tot inzicht en wil ze hem wel afstaan. Als je echt sterke vermoedens van verwaarlozing hebt kun je ook aangifte doen toch?
Moeilijk hoor, ik denk dat ik ook de neiging zou hebben de hond te ontvoeren.

Hou ons op de hoogte!

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 11/06/11 21:54

Ontvoeren zou ik nooit doen want dan ben je zelf strafbaar maar wel zoals hierboven getypt is de dierenbescherming inlichten over deze vrouw en eventueel de volgende keer stiekem de hond en de vrouw filmen als bewijs.

Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 345
Lid geworden op: 03/06/11 22:52
Locatie: Colmschate

Ongelezen berichtdoor Lausje » 11/06/11 22:58

SaskiaL. schreef:Wat zielig! :evil: Ik zou proberen eens een gesprek met haar aan te gaan. Misschien komt ze dan tot inzicht en wil ze hem wel afstaan. Als je echt sterke vermoedens van verwaarlozing hebt kun je ook aangifte doen toch?
Moeilijk hoor, ik denk dat ik ook de neiging zou hebben de hond te ontvoeren.

Hou ons op de hoogte!


Ik zou ook een gesprek aangaan. Misschien weet ze niet beter en heeft ze dit zelf van huis uit meegekregen (dan liever Peijnenburg :D ) en denkt ze dat ze de hond een plezier doet door hem mee naar buiten te nemen... :roll:
Ik heb iets gelezen over een Dierenpolitie die de overheid in wil stellen a la Amerikaanse Animal Cops. Het is niet helemaal duidelijk wanneer deze gaan komen, maar je kan uiteraard altijd aangifte doen van dierenleed bij de politie.

Succes ermee! Hoop dat het snel wordt opgelost voor de hond!

Anita Straalman

Ongelezen berichtdoor Anita Straalman » 12/06/11 11:02

Ik had aan de vrouw gevraagd of ze blij is met haar hond. Zo niet dan had ik de hond van haar overgenomen en mee naar huis genomen :)

Ik zou persoonlijk zelf nooit Nala buiten onbeheerd achterlaten. Ik ben veel te bang dat mijn meisje door iemand mee genomen wordt :oops: . Hoe achterlijk dat misschien ook klinkt :oops:

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Ongelezen berichtdoor corretje » 12/06/11 20:36

Als er echt sprake is van mishandeling, en zo lijkt het wel te zijn zou ik de dierenbescherming bellen of aangifte doen bij de politie. Dit is echt niet normaal hoor. Maar verder kun je denk ik weinig.

annah911

Ongelezen berichtdoor annah911 » 13/06/11 00:40

SaskiaL. schreef:Wat zielig! :evil: Ik zou proberen eens een gesprek met haar aan te gaan. Misschien komt ze dan tot inzicht en wil ze hem wel afstaan. Als je echt sterke vermoedens van verwaarlozing hebt kun je ook aangifte doen toch?
Moeilijk hoor, ik denk dat ik ook de neiging zou hebben de hond te ontvoeren.

Hou ons op de hoogte!


Echt zielig! En moeilijk want wat moet je doen, want ja je wil iets voor het arme dier doen. Ik zou denk ik ook proberen een gesprek met haar aan te gaan. Ontvoeren tja, straks doet zij dan nog aangifte..... Eerst proberen te praten en eventueel als dat niet werkt aangifte doen.

Labradorbeertje

Ongelezen berichtdoor Labradorbeertje » 13/06/11 19:47

Ik en nog andere mensen hebben er wat van gezegd , toen de hond zo lang in de hete zon lag.
Maar er valt met deze mevrouw niet te praten, en wat moet ik tegen de dierenbescherming zeggen, dat valt niet mee, want als zij zouden arriveren, is mevrouw al gevlogen.
Ik heb echt de neiging om de lieverd mee te nemen, ik kan er echt niet tegen.
Maar dat doe je natuurlijk niet zomaar, ik heb me wel voorgenomen, dat als het weer zo heet is, dan leg ik hem in de schaduw, en wacht op de eigenaars.
Dan maar een confrontatie, die minder aangenaam zal zijn, maar ze zal hem niet weer zo lang in de hitte laten liggen :evil:


(wat zou het fijn zijn als een van dit forum ook toevallig aanwezig zou zijn :spierbal:)

mayoinlove

Ongelezen berichtdoor mayoinlove » 13/06/11 21:49

Labradorbeertje schreef:Ik en nog andere mensen hebben er wat van gezegd , toen de hond zo lang in de hete zon lag.
Maar er valt met deze mevrouw niet te praten, en wat moet ik tegen de dierenbescherming zeggen, dat valt niet mee, want als zij zouden arriveren, is mevrouw al gevlogen.
Ik heb echt de neiging om de lieverd mee te nemen, ik kan er echt niet tegen.
Maar dat doe je natuurlijk niet zomaar, ik heb me wel voorgenomen, dat als het weer zo heet is, dan leg ik hem in de schaduw, en wacht op de eigenaars.
Dan maar een confrontatie, die minder aangenaam zal zijn, maar ze zal hem niet weer zo lang in de hitte laten liggen :evil:


(wat zou het fijn zijn als een van dit forum ook toevallig aanwezig zou zijn :spierbal:)


Wat een dillema zeg! Ik snap dat je graag iets wilt doen en ik zou ook hetzelfde hebben gedaan als het weer voorkwam.. in de schaduw wachten..

En waar in de buurt is dit dan? MIsschein handig om te weten...

Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 345
Lid geworden op: 03/06/11 22:52
Locatie: Colmschate

Ongelezen berichtdoor Lausje » 15/06/11 08:50

Ik denk dat het antwoord in alle voorgaande posts samen wel zit.

Ik zou de hond filmen op het moment dat ze hem er neer legd (onopvallend) en dan net zolang filmen/wachten tot de vrouw terugkomt en haar aanspreken.
Helpt dat niets dan met het filmpje naar de politie/dierenbescherming.
Misschien een beetje lastig maar wel een manier om bewijs te hebben voor de autoriteiten.

Sommige mensen zouden ze hun hond moeten afpakken,maar je kunt er naturlijk niet in kijken hoe de situatie is en eigen rechter gaan spelen
(helaas soms :evil: ) dus met bewijs naar de autoriteiten en er bovenop blijven zitten en :duimen: voor de hond :)

SaskiaL.

Ongelezen berichtdoor SaskiaL. » 20/06/11 19:21

Ben benieuwd hoe het met deze hond gaat. Heb je nog nieuws Labradorbeertje?


Terug naar “Lab-leed”