Gisteren was Ruud lekker aan het wandelen met Spize.Hij had haar aangelijnd maar bij de uitlaatplek kwam ze haar verkering tegen de boxer Vriend.Natuurlijk mocht Spize toen ook los om eens flink met Vriend te ravotten.Op een gegeven moment kwam er een oude dame aangelopen met haar chiwawa en die ging hard blaffend om de honden heen rennen.Waarschijnlijk irriteerde het Spize want die pakte hem even in zijn nekvel maar door de gang die Spize had viel ze bovenop de chiwawa.Natuurlijk begon het hondje te janken maar het leek mee te vallen totdat die dame bij ons aan de deur stond om te vertellen dat haar hondje zwaargewond op de operatietafel lag.Wat een drama!!Het hondje was al 10 jaar en was nog het enige wat die oude dame had.De hele dag heb ik met pijn in mijn buik gelopen want ik was zo bang dat de chiwawa dood zou gaan....gelukkig kwam er "goed"nieuws.Het hondje leefde nog maar had wel 3 gebroken ribben en wat bijtwondjes.We hebben gelijk alles betaald aan die mevrouw en die vond ook dat het een ongelukje was maar ik zit toch met een rotgevoel en vraag me af of ik Spize niet een muilkorfje om moet doen.Ze heeft nog nooit gevochten maar ze heeft het gewoon niet op kleine hondjes en al helemaal niet als ze zo staan te keffen tegen haar.Wat zal ik doen?
Hester
Gelukkig is alles goed afgelopen...
-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

Jeetje wat een heftig verhaal!
Ondanks het natuurlijk niet leuk is wat er is voorgevallen denk ik dat het meer te maken heeft met dat de chiwawa zo klein en teer is dan dat jou hond vecht hoor. Die kleine krengetjes willen graag ook een vinger in de pap, maar dat is met zulke grote (en ik weet van mijn hond ook zo lekker onbehouwe) honden niet zo verstandig gewoon... Een keer per ongeluk overhet hondje heen crossen of ertegenaan knallen is volgens mij al voldoende om die diertjes "wat aan te doen".
Gelukkig is het met "goed" nieuws afgelopen, voor als nog denk ik daat het gewoon een snauw is geweest ipv vechten. Maar als je jou hond hierdoor minder vertrouwd (met andere , kleinere, honden) kan je hem altijd een muilkorf omdoen zodat je hem met een gerust hart los kan laten.
Ondanks het natuurlijk niet leuk is wat er is voorgevallen denk ik dat het meer te maken heeft met dat de chiwawa zo klein en teer is dan dat jou hond vecht hoor. Die kleine krengetjes willen graag ook een vinger in de pap, maar dat is met zulke grote (en ik weet van mijn hond ook zo lekker onbehouwe) honden niet zo verstandig gewoon... Een keer per ongeluk overhet hondje heen crossen of ertegenaan knallen is volgens mij al voldoende om die diertjes "wat aan te doen".
Gelukkig is het met "goed" nieuws afgelopen, voor als nog denk ik daat het gewoon een snauw is geweest ipv vechten. Maar als je jou hond hierdoor minder vertrouwd (met andere , kleinere, honden) kan je hem altijd een muilkorf omdoen zodat je hem met een gerust hart los kan laten.
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
poeh dat vind ik een lastige. Het feit dat de chihuahua bijtwonden heeft van jouw hond, geeft wel aan dat het jouw hond toch menens was. Een waarschuwing zou geen bijtwonden moeten geven (gebroken ribben door verschil in grootte kan wel). Maar vanuit een computerscherm kan ik niet beoordelen of jouw hond "gevaarlijk" is voor de omgeving of niet. Wel zou ik zeer alert zijn op kleine hondjes met jouw Spize, want dit is bepaald niet wenselijk!

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Michelle/Dinky
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Een tijdje terug had Diezel een shih tzu te pakken. Alleen een beetje gegeven want de huid van het hondje was rood. Ik was me ook rot geschrokken, maar dit was door omstandigheden gebeurt. Net als in jouw situatie. Spize was lekker aan het spelen en als zo'n heel klein hondje zich ermee gaat bemoeien en begint te piepen kan het irriteren bij jouw hond en soms zien ze het als een "prooi", want konijnen kunnen ook heel erg piepen.
Maar jouw hond is zeker niet vals hoor! Je moet gewoon weer het vertrouwen winnen. Dat was bij mij ook zo. Voelde me ook heel erg schuldig en rot die dag. Ik doe diezel wel aan de riem bij onbekende kleine hondjes. Voor de rest gaat het goed met kleine hondjes bv shelties. Dus ik zou zeggen luister na je gevoel. Ik zou je hond geen muilkorf om doen. Gewoon even aanlijnen en het komt goed. Zoals de hondenverluisteraar zegt een hond leeft in het nu en niet in het verleden. De volgende keer als ze elkaar ontmoeten gaat het gewoon goed! Succes met je dillema
Maar jouw hond is zeker niet vals hoor! Je moet gewoon weer het vertrouwen winnen. Dat was bij mij ook zo. Voelde me ook heel erg schuldig en rot die dag. Ik doe diezel wel aan de riem bij onbekende kleine hondjes. Voor de rest gaat het goed met kleine hondjes bv shelties. Dus ik zou zeggen luister na je gevoel. Ik zou je hond geen muilkorf om doen. Gewoon even aanlijnen en het komt goed. Zoals de hondenverluisteraar zegt een hond leeft in het nu en niet in het verleden. De volgende keer als ze elkaar ontmoeten gaat het gewoon goed! Succes met je dillema