Dank jullie wel, heel lief dat jullie aan ons denken!!
Ik ben echt nog klaar wakker... op van de zenuwen, normaal lig ik al op 1 oor.
Noah slaapt lekker bij ons vannacht
Noah
Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
We zijn weer terug uit Hilversum!
Y.Krooshof heeft naar de foto's gekeken en Noah lichamelijk onderzocht.
Het onderzoek ging wel wat lastig omdat Noah heel erg verkrampt was en dus ook erg sterk... maar Yolande wou Noah gewoon niet suf maken hiervoor (gelukkig)
De foto's zien er op zich keurig uit, aan de linkerkant is er wel een klein hoekje versleten maar dat is minimaal gelukkig.
Tijdens het lichamelijk onderzoek kon ze beide heupen uit de kom krijgen zelfs nu hij zo gespannen was, dat was erg naar om te zien en je hoorde het ook echt.
Noah heeft dus idd slappe heupjes zoals ze dat noemen, ze vertelde ook dat als de heup foto's zonder narcose genomen waren, je waarschijnlijk ook op de foto's kon zien dat het niet helemaal oke is.
Maar omdat Noah genoeg gespierd is door alle rechtlijnige bewegingen die we hem laten doen en door al het zwemmen heeft hij hier weinig last van, totdat hij moe word en dan gaat hij dus idd sukkelen.
Ze vertelde dat we dus eigenlijk zo door moeten gaan als dat we doen omdat zijn bespiering gewoon mooi is, waar we wel op moeten letten is dat Noah niet te moe gaat worden, als hij moe is verslappen zijn spieren en dan vangen die zijn losse heupen niet op.
Dus eigenlijk lekker veel zwemmen en rechtlijnige bewegingen en dan stoppen voordat hij echt moe word.
De voedingssuplementen die we al geven moeten we gewoon blijven geven.
Ze heeft ook nog even naar zijn ellebogen gekeken en daar kregen we een heel mooi compliment voor.
De ellebogen voelde heel goed voor een hond met optimale ED, er was geen overvulling of vocht meer voelbaar en ze kon ze mooi buigen en strekken (alleen zijn linkerpoot iets minder maar die was toen ook het slechtst) ze zei dan ze echt kon zien en voelen dat we goed bezig zijn met Noah en alle tips van het vele zwemmen enz goed op hebben gevolgd en dat zijn heupen hier nu ook profijt van hebben.
Als we ons niet aan die tips hadden gehouden zou hij nu ook meer last van zijn heupen kunnen hebben.
We gaan nu dus door op dezelfde manier als we al deden, veel zwemmen, fietsen, niet te veel met andere honden spelen, niks overbelasten, toch weer afvallen (voor zijn heupen) en gewoon goed opletten dat Noah niet te moe word want dan verslappen ook zijn spieren en dan kunnen die niks meer opvangen.
Ik blijf het zeggen maar Yolande is zo'n lief mens, ik vind het echt een toparts!
We zijn ondanks alles met een goed gevoel weer naar huis gegaan!
Noah
Nou wat een goed bericht zeg! Ook fijn voor jullie om te horen, dat jullie het goed doen allemaal met zwemmen enz. Wat moet dit een opluchting voor jullie zijn!
sharon66057 schreef:Ik blijf het zeggen maar Yolande is zo'n lief mens, ik vind het echt een toparts!
We zijn ondanks alles met een goed gevoel weer naar huis gegaan!
En ik vind jou een topbaasje, Noah is zo goed als hij nu is door hoe je met hem omgaat.
Lekker de bespiering optimaal houden (en hem niet te moe laten worden) en dan kan hij gewoon jaren mee en een ouwe lab worden.
Wat fijn om te lezen dat het "meevalt"
Gewoon zo doorgaan dus, lekker fietsen en zwemmen, goed aan de bespiering blijven werken/onderhouden en niet teveel met andere honden laten dollen, dan blijft het vast goed gaan met Nootje
Er zal wel heel wat van je schouders gevallen zijn vandaag, wat een opluchting.
Dikke knuffel voor jullie
Groetjes Lin en een van Max en een van Luna, Doran en Zinzi
Dank jullie wel, we zijn idd heel erg opgelucht!
We zaten echt weken vol spanning, je hoopt dat het meevalt maar toch haal je je allerlei rare dingen in je hoofd.
Nu weten we dat Noah losse heupjes heeft maar dat we eigenlijk al heel goed bezig zijn om dat onder controle te houden, oke iets meer opletten dat hij niet al te moe word (vaak zorgde we er juist voor dat hij lekker moe werd van het zwemmen ofzo maar dan zag je wel bij de wandeling erna dat je hem echt achter je aan moest trekken, en dan krijg je van die reactie's van "en dat is een jonge hond?" ) maar dat gaan we nu ook goed in de gaten houden.
Het is gewoon fijn om te weten dat we goed bezig zijn, de schrik is even heel groot geweest maar na ons bezoek vandaag aan Krooshof zijn we erg gerust gesteld!
Noah