Hond voor het eerst mee naar Zweden
-
SaskiaL.
Hond voor het eerst mee naar Zweden
Over 3 weken gaan wij 3 weken naar Zweden en Jussi gaat mee. Normaal gesproken gaan we altijd trekken met de tent, maar nu voor het eerst met Jussi en 3 kinderen leek het ons wel zo praktisch om huisjes te huren.
We hebben 3 verschillende huisjes, in het bos, prachtig gelegen aan een eigen meer. Kortom geweldig voor haar.....
Ik vraag me een paar dingen af. Hoe doen jullie dat met boodschappen doen en uitstapjes waar de hond niet mee kan. Bijvoorbeeld een museum.
Is het heel raar om haar 2 uurtjes in de auto te laten blijven ? Dat een van ons af en toe gaat kijken of het goed gaat. Uiteraard niet op een warme dag en met raampje open, in de schaduw en met water. Hier doen we dat hooguit wel eens een kwartiertje. Dat vind ze prima.
Ik laat haar namelijk liever niet in het huisje achter, dat vind ik een naar idee. De huisjes liggen allemaal flink afgelegen waardoor de uitstapjes best op afstand liggen.
Natuurlijk nemen we haar het liefst overal mee naartoe, maar we ontkomen er niet aan om met de kinderen ook eens iets te doen waar geen honden mogen.
En wie weet hoe het in Zweden zit met de kvv ?
De entingen(rabiës e.d)anti vlo en teek en ontworming is allemaal in orde.
Nog meer waar ik aan moet denken ?
Ook het los laten lopen vind ik daar best spannend. In principe luistert ze nu best goed als ze in het bos losloopt. Ze komt altijd. Maar doet ze dat ook als ze wild (eland, beren) ruikt ??
We hebben 3 verschillende huisjes, in het bos, prachtig gelegen aan een eigen meer. Kortom geweldig voor haar.....
Ik vraag me een paar dingen af. Hoe doen jullie dat met boodschappen doen en uitstapjes waar de hond niet mee kan. Bijvoorbeeld een museum.
Is het heel raar om haar 2 uurtjes in de auto te laten blijven ? Dat een van ons af en toe gaat kijken of het goed gaat. Uiteraard niet op een warme dag en met raampje open, in de schaduw en met water. Hier doen we dat hooguit wel eens een kwartiertje. Dat vind ze prima.
Ik laat haar namelijk liever niet in het huisje achter, dat vind ik een naar idee. De huisjes liggen allemaal flink afgelegen waardoor de uitstapjes best op afstand liggen.
Natuurlijk nemen we haar het liefst overal mee naartoe, maar we ontkomen er niet aan om met de kinderen ook eens iets te doen waar geen honden mogen.
En wie weet hoe het in Zweden zit met de kvv ?
De entingen(rabiës e.d)anti vlo en teek en ontworming is allemaal in orde.
Nog meer waar ik aan moet denken ?
Ook het los laten lopen vind ik daar best spannend. In principe luistert ze nu best goed als ze in het bos losloopt. Ze komt altijd. Maar doet ze dat ook als ze wild (eland, beren) ruikt ??
-
marleen_vb
Ik heb geen ervaring met Zweden dus kan je geen tips daarover geven maar denk je niet dat het voor je hond veel fijner is om die uurtjes gewoon lekker thuis te laten in plaats van in de auto? Voor je hond fijner, je hoeft er niet over in te zitten als het onverwacht toch een hogere temperatuur wordt en voor jezelf ook rustiger lijkt me als je niet steeds terug naar je auto hoeft. Ik denk dat als je veel wandelt met Jussi, hij zo slaapt en jullie dan al terug zijn voor hij het in de gaten heeft!
In ieder geval fijne vakantie alvast!
In ieder geval fijne vakantie alvast!
-
frits
-
santa_6396
-
Ollie
- Hele grote hondenneus

Zweden is heerlijk met de hond
Wij zijn 3 jaar geleden geweest.
Heb je naast de rabies inenting ook de bloedproef laten doen? (aantonen dat ze voldoende antilichamen heeft). Zie ook: http://www.dogsincluded.nl/invoer/zweden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is veel wild in Zweden, dus oppassen dat ze niet jaagt, verder kunnen ze er heerlijk loslopen en vooral zwemmen! Ik zou haar niet zo snel lang in de auto laten, tenzij het minder dan 15 graden ofzo is. Anders zou ik haar toch in het huisje laten (zit ze nog in de bench? dan heeft ze een veilig plekje). Wij deden dit met Ollie wel, maar wel pas na een paar dagen zodat hij gewent was aan zijn omgeving.
Veel plezier, het is er prachtig!!
Wij zijn 3 jaar geleden geweest.
Heb je naast de rabies inenting ook de bloedproef laten doen? (aantonen dat ze voldoende antilichamen heeft). Zie ook: http://www.dogsincluded.nl/invoer/zweden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is veel wild in Zweden, dus oppassen dat ze niet jaagt, verder kunnen ze er heerlijk loslopen en vooral zwemmen! Ik zou haar niet zo snel lang in de auto laten, tenzij het minder dan 15 graden ofzo is. Anders zou ik haar toch in het huisje laten (zit ze nog in de bench? dan heeft ze een veilig plekje). Wij deden dit met Ollie wel, maar wel pas na een paar dagen zodat hij gewent was aan zijn omgeving.
Veel plezier, het is er prachtig!!
Groetjes Saskia & Ollie

Een Monika orginal!!

Een Monika orginal!!
-
SaskiaL.
Dank jullie wel voor de reacties.
Maar de afstanden zijn echt groot hoor als je een uitstapje wil maken. En langer dan 3/4 uur wil ik haar sowieso niet in het huisje achterlaten. Misschien moet ik niet zo moeilijk doen over het voor een paar uur achter laten in de bench in een huisje. Ik ben dan zo'n 'muts'......ben ik bang dat zij bang wordt (Ja, dat kan in de auto ook, maar dan zijn we naderbij) of stel dat we pech met de auto krijgen o.i.d. dan zit zij daar in the middle of nowhere, ik zie meteen allemaal beren op de weg. (die hopen we in het echt ook te zien....
)
Op vakantie heb ik het liefst het hele gezin bij elkaar, dus Jussi ook..
Een hond achterlaten in een warme hete auto vind ik echt misdadig. Als het warm is zullen we dat ook nooit doen.En als het onverwacht warm wordt en ze zit in de auto zullen we direct naar haar toegaan. Gelukkig is onze ervaring dat het in Zweden niet vaak, en zeker niet voor lange periodes warm is....en als het dan mooi weer is ga je ook direct lekker wandelen, zwemmen of 'hangen' bij een meertje i.p.v naar een museum. En dan gaat ze natuurlijk mee!!
Mijn vraag heeft dus eigenlijk meer betrekking op het achterlaten in de auto. Als het warm is is het sowieso geen optie om dat te doen.
Maar de afstanden zijn echt groot hoor als je een uitstapje wil maken. En langer dan 3/4 uur wil ik haar sowieso niet in het huisje achterlaten. Misschien moet ik niet zo moeilijk doen over het voor een paar uur achter laten in de bench in een huisje. Ik ben dan zo'n 'muts'......ben ik bang dat zij bang wordt (Ja, dat kan in de auto ook, maar dan zijn we naderbij) of stel dat we pech met de auto krijgen o.i.d. dan zit zij daar in the middle of nowhere, ik zie meteen allemaal beren op de weg. (die hopen we in het echt ook te zien....
Op vakantie heb ik het liefst het hele gezin bij elkaar, dus Jussi ook..
Een hond achterlaten in een warme hete auto vind ik echt misdadig. Als het warm is zullen we dat ook nooit doen.En als het onverwacht warm wordt en ze zit in de auto zullen we direct naar haar toegaan. Gelukkig is onze ervaring dat het in Zweden niet vaak, en zeker niet voor lange periodes warm is....en als het dan mooi weer is ga je ook direct lekker wandelen, zwemmen of 'hangen' bij een meertje i.p.v naar een museum. En dan gaat ze natuurlijk mee!!
Mijn vraag heeft dus eigenlijk meer betrekking op het achterlaten in de auto. Als het warm is is het sowieso geen optie om dat te doen.
-
SaskiaL.
-
Ollie
- Hele grote hondenneus

SaskiaL. schreef:Heb je naast de rabies inenting ook de bloedproef laten doen?
Ja, allemaal dik in orde! Onze reacties kruisden elkaar net
Toen wij er 3 jaar geleden waren, was het de eerste 2 weken van onze vakantie echt heel warm, zeker voor Zweden (30 graden), daarna en hoog in het noorden een stuk minder idd. Maar toch, vaak te warm om je hond achter te laten.
Maar je kunt je nu al heel druk maken, dat heeft toch geen zin. Gewoon gaan en genieten, dan zie je wel wat de beste optie is. Anders een boekje mee, en dan moet er 1 gewoon buiten wachten met het hondje. Je bedenkt vanzelf wel een goede oplossing.
Groetjes Saskia & Ollie

Een Monika orginal!!

Een Monika orginal!!
-
SaskiaL.
Ja, dat is inderdaad een optie.Anders een boekje mee, en dan moet er 1 gewoon buiten wachten met het hondje
Wij zijn al vaak in Zweden geweest, als ik nu hier naar buiten kijk doet me dat aan Zweden denken....zegt dat iets?
-
Dinie
- Speurneus

Toen onze kinderen nog mee op vakantie gingen en we een uitstapje maakten, naar een plek waar honden niet welkom waren, dan bleef ook een van ons buiten. Ik ging meestal een eindje wandelen en/of een boekje lezen,zoals Saskia al schrijft.
Maar we zochten meestal uitstapjes waar ook honden welkom waren
Maar we zochten meestal uitstapjes waar ook honden welkom waren
-
frits
-
Zeeuwse labjes
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Nog iets anders om rekening mee te houden als je met hodn op vakantie naar Zweden gaat: honden mogen niet mee in restaurants en zelfs niet op de terrasjes! Dat is wettelijk verboden en ze zijn er in onze ervaring ook echt strikt in.
Het scheelt dat jullie huisjes geboekt hebben, dan kun je de hond even thuis laten als je uit eten wilt. Wij waren met een tent en hebben nog nooit zo'n goedkope vakantie gehad
wel heel veel geBBQd....
Het scheelt dat jullie huisjes geboekt hebben, dan kun je de hond even thuis laten als je uit eten wilt. Wij waren met een tent en hebben nog nooit zo'n goedkope vakantie gehad

Ixor du Bois de Lilas 13/10/1993 - 15/5/2007
Buttacre's Breezy Bailiff 4/2/1998 - 4/6/2010
-
SaskiaL.
-
Ollie
- Hele grote hondenneus

Dit hebben wij gelukkig niet zo ervaren. Terrasje meerdere keren gedaan, geen probleem, restaurant mocht idd vaak niet. Verder eigenlijk altijd wel welkom.Zeeuwse labjes schreef:Nog iets anders om rekening mee te houden als je met hodn op vakantie naar Zweden gaat: honden mogen niet mee in restaurants en zelfs niet op de terrasjes! Dat is wettelijk verboden en ze zijn er in onze ervaring ook echt strikt in.
Het scheelt dat jullie huisjes geboekt hebben, dan kun je de hond even thuis laten als je uit eten wilt. Wij waren met een tent en hebben nog nooit zo'n goedkope vakantie gehadwel heel veel geBBQd....
Groetjes Saskia & Ollie

Een Monika orginal!!

Een Monika orginal!!