Dinie schreef:Waar ik werk, (ben begeleidster bij mensen met een verstandelijke beperking/gedragsproblemen) hebben we vinyl met houtlook.Tess schreef:Ja daar zat ik ook aan te denken, vinyl met laminaat look.saartjeee schreef:Ik vind tegenwoordig die vinyl/zeil mooi wat zo op hout lijkt.. Heb dit in een appartement gezien en dat zag echt heel mooi uit!
Nog even sparen voor mij, maar dan wil ik ook zoiets.. want nu ligt er laminaat maar inderdaad door ongelukjes helemaal kapot en versleten!
De meeste hebben dus plavuizen, is ook een optie..
Is er iemand die in de woonkamer ervaring heeft met vinyl?
Ziet er mooi uit. Ik zou wel de 'duurdere' soort nemen. Die kan beter tegen een stootje. Natuurlijk moet je deze ook onderhouden/behandelen met onderhoudsproduct.
Wat voor soort vloer?
-
Dinie
- Speurneus

-
sharon66057
- Speurneus

In december zijn we verhuist en hebben nu vinyl in huis, en ik ben er super blij meeTess schreef:Ja daar zat ik ook aan te denken, vinyl met laminaat look.saartjeee schreef:Ik vind tegenwoordig die vinyl/zeil mooi wat zo op hout lijkt.. Heb dit in een appartement gezien en dat zag echt heel mooi uit!
Nog even sparen voor mij, maar dan wil ik ook zoiets.. want nu ligt er laminaat maar inderdaad door ongelukjes helemaal kapot en versleten!
Is er iemand die in de woonkamer ervaring heeft met vinyl?
We hebben vinyl met houtstructuur, dus echt met een nerf... mensen denken vaak dat het echt hout is.
We hebben idd wel het duurdere vinyl genomen, het is ook echt krasvrij en dik.
Het is door zijn nerf ook stroef dus Noah glijd er niet op uit, en niet geheel onbelangrijk.... heel goed schoon te houden
Ik kan het je alleen maar aanraden!

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
Tess
- Middelgrote hondenneus

Oke! Weet je toevallig de mm dikte?sharon66057 schreef:In december zijn we verhuist en hebben nu vinyl in huis, en ik ben er super blij meeTess schreef:Ja daar zat ik ook aan te denken, vinyl met laminaat look.saartjeee schreef:Ik vind tegenwoordig die vinyl/zeil mooi wat zo op hout lijkt.. Heb dit in een appartement gezien en dat zag echt heel mooi uit!
Is er iemand die in de woonkamer ervaring heeft met vinyl?![]()
We hebben vinyl met houtstructuur, dus echt met een nerf... mensen denken vaak dat het echt hout is.
Het is door zijn nerf ook stroef dus Noah glijd er niet op uit, en niet geheel onbelangrijk.... heel goed schoon te houden
-
sharon66057
- Speurneus

Nee dat durf ik niet te zeggen sorry, wij hebben het toen bij carpet right gekocht en hebben daar gevraagd om het betere vinylTess schreef:Oke! Weet je toevallig de mm dikte?sharon66057 schreef:In december zijn we verhuist en hebben nu vinyl in huis, en ik ben er super blij meeTess schreef: Ja daar zat ik ook aan te denken, vinyl met laminaat look.
Is er iemand die in de woonkamer ervaring heeft met vinyl?![]()

-
Ellenn.
- Grote hondenneus

Wij zijn net verhuisd, en hadden in het vorige huis laminaat.. nu gekozen voor vinyl ivm de hond en makkelijk schoonmaken, en het is niet zo koud als laminaat..
Maare, de dikte wil niks zeggen, hoe dikker je vinyl is, hoe sneller je bijvoorbeeld putjes van stoelpoten in de vloer ziet.
Wij hebben dan ook gekozen voor een vinyl met extra nerf waardoor het nog stroever wordt. En onze slijtlaag is 0,4, de minimale slijtlaag voor een huiskamer vinyl moet 0,25 zijn uit m'n hoofd.
Ik ben er erg blij mee, het is niet zo glad voor Narda en 't ziet er erg mooi uit!
Ik zal morgen eens een foto maken
Maare, de dikte wil niks zeggen, hoe dikker je vinyl is, hoe sneller je bijvoorbeeld putjes van stoelpoten in de vloer ziet.
Wij hebben dan ook gekozen voor een vinyl met extra nerf waardoor het nog stroever wordt. En onze slijtlaag is 0,4, de minimale slijtlaag voor een huiskamer vinyl moet 0,25 zijn uit m'n hoofd.
Ik ben er erg blij mee, het is niet zo glad voor Narda en 't ziet er erg mooi uit!
-
jeltje
- Hele grote hondenneus

-
sharon66057
- Speurneus

En toch zie je bij ons geen putjes van bv een stoel, wel als je de koelkast weg haalt maar na een paar minuten zie je dat ook niet meer.Ellenn. schreef:Wij zijn net verhuisd, en hadden in het vorige huis laminaat.. nu gekozen voor vinyl ivm de hond en makkelijk schoonmaken, en het is niet zo koud als laminaat..
Maar dat heeft ook weer te maken met de toplaag oid, hoe harder hoe beter.
De dikte van het vinyl maakt zeker wel uit als je voor dun vinyl gaat kan het snel gaan scheuren als je bv met iets schuift over je vloer heen, laat je gewoon goed informeren bij de winkel

-
Tess
- Middelgrote hondenneus

Bedankt voor de tip!Ellenn. schreef:Wij zijn net verhuisd, en hadden in het vorige huis laminaat.. nu gekozen voor vinyl ivm de hond en makkelijk schoonmaken, en het is niet zo koud als laminaat..
-
sharon66057
- Speurneus

Dit is onze vloer:

En op deze foto kan je de nerf goed zien (achter Noah zijn koppie) net zoals Ellen hebben wij gekozen voor een duidelijke nerf.

En op deze foto kan je de nerf goed zien (achter Noah zijn koppie) net zoals Ellen hebben wij gekozen voor een duidelijke nerf.

-
francis v
- Middelgrote hondenneus

Hier ligt in de woonkamer brede grenen vloerdelen (flink doorleefd na ruim 13 jaar). Krijg er vaak complimenten over terwijl ik wel wat anders zou willen
In de gang en keuken nog de oorspronkelijke tegels toen het huis werd gebouwd in 1926. Heeft karakter en een voordeel je ziet er niet veel op
Succes met wat je ook beslist qua vloer....
In de gang en keuken nog de oorspronkelijke tegels toen het huis werd gebouwd in 1926. Heeft karakter en een voordeel je ziet er niet veel op
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
-
francis v
- Middelgrote hondenneus

Vergat nog te vermelden dat ik een groot kleed heb liggen onder de tafel bij de bank.francis v schreef:Hier ligt in de woonkamer brede grenen vloerdelen (flink doorleefd na ruim 13 jaar). Krijg er vaak complimenten over terwijl ik wel wat anders zou willen![]()
In de gang en keuken nog de oorspronkelijke tegels toen het huis werd gebouwd in 1926. Heeft karakter en een voordeel je ziet er niet veel op![]()
Als Banjer z'n speelmoment heeft maakt hij graag gebruik van het kleed door als een idioot met een bal in zijn bek rondjes om de tafel te rennen. Op het kleed heeft hij goed grip en kan hij de bochtjes scherp nemen ipv op de houten vloer....blond he maar niet met z'n kop door een glazen deur gelopen
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
-
EricaM
- Speurneus

In de woonkamer hebben we vloerbedekking. Inderdaad niet fris meer, maar wel ideaal toen onze Max bijna niet meer overeind kon komen en ook ideaal toen Bram als pup bij ons kwam. Ik heb nu mijn oog laten vallen op een mooie ruwe plavuizenvloer. Deze zal er aan het eind van het jaar denk ik wel komen.
In de keuken hebben we gemalen marmer. Lijkt op grind. Lekker ruw en redelijk schoon te houden.
Succes met je keuze maken, want er is keuze genoeg.
In de keuken hebben we gemalen marmer. Lijkt op grind. Lekker ruw en redelijk schoon te houden.
Succes met je keuze maken, want er is keuze genoeg.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram