Welke laarzen

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

toscak schreef:Ik vind die ANWB laarzen bagger. Heb sinds een paar dagen Dubarry's en ben er echt heel blij mee. Liever in 1 keer 400 euro, dan elk half jaar 100 euro 8)
Helemaal mee eens, ik draag al zeker meer dan 10 jaar hetzelfde paar Dubbary's. Maar ben ermee eens, het is inderdaad een hele investering.

Aangezien ik zelf een grote fan van tuinieren ben worden ze hier, naast het wandelen met de dogs, intensief gebruikt.
Dit voorjaar een paar nieuwe hakken er onder laten zetten en we kunnen weer voort.
Op diverse buitenlandse tuinenreizen in het najaar kom ik mensen op ANWB laarzen tegen,
Sorry dat ik het zeg, maar deze zitten als dweilen om hun voeten.
Dan zien mijn oudjes er nog zeer goed uit. :wink:

Wel weet ik nog een merk, die ook goed en lager in prijs zijn en dat zijn de laarzen van Beaufort.
Zijn o.a. te koop bij de lifestyle winkel "Goldhoorn Gardens" te Bant.
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Allemaal dank voor het meedenken en jullie ervaringen. :? :?

Mijn gevoel is dat de ANWB laarzen lijken af te vallen. De Ariat op basis van de prijs en de hele positieve verhalen op het internet in het paardencircuit nog steeds één van de grote favorieten is. En de Dubarry
eveneens op basis van jullie ervaringen een grote kanshebber is. Moet ik alleen Frank nog even heel lief aankijken :)

En de andere merken zoals Beaufort en Bardale zien er ook mooi uit, alleen lijken ze op de plaatjes behoorlijk breed bij de kuiten.

Vrijdag ga ik in ieder geval kijken en passen in Nijkerk en dat ben ik er vast wel uit. 8)
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Sascha schreef:Ook hier de Dubarry's, ikzelf vind ze hun geld wel waard.
Als je ze goed onderhoud gaan ze vele jaren mee :wink:
Wat noem jij dan goed onderhouden? Poets je ze elke week?
Ik heb nu mijn tweede stel ook al weer lek. Ben natuurlijk wel van plan om terug te gaan naar de winkel, maar leuk is dat niet. Ik heb daar dus drie paar laarzen gehaald, die alle drie lek zijn gegaan.
Ik poets ze niet vaak, maar toch wel regelmatig, heb nu bij het laatste stel ook de binnenkant af en toe met lauw water gespoeld ( tip van iemand van het forum), maar toch hou ik mijn voeten niet droog. Heel jammer, want verder zitten ze super!
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlotte »

EricaM schreef:Allemaal dank voor het meedenken en jullie ervaringen. :? :?

Mijn gevoel is dat de ANWB laarzen lijken af te vallen. De Ariat op basis van de prijs en de hele positieve verhalen op het internet in het paardencircuit nog steeds één van de grote favorieten is. En de Dubarry
eveneens op basis van jullie ervaringen een grote kanshebber is. Moet ik alleen Frank nog even heel lief aankijken :)

En de andere merken zoals Beaufort en Bardale zien er ook mooi uit, alleen lijken ze op de plaatjes behoorlijk breed bij de kuiten.

Vrijdag ga ik in ieder geval kijken en passen in Nijkerk en dat ben ik er vast wel uit. 8)
Ik heb altijd paardrijlaarsjes van Ariat en die zitten heerlijk! Je kunt er echt de hele dag op lopen. In de paardenwereld is Ariat heel erg bekend en bijna iedereen loopt ermee (de paardrijlaarsjes dan, maar die hebben hetzelfde voetbed)
Afbeelding
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sascha »

doggie schreef:
Sascha schreef:Ook hier de Dubarry's, ikzelf vind ze hun geld wel waard.
Als je ze goed onderhoud gaan ze vele jaren mee :wink:
Wat noem jij dan goed onderhouden? Poets je ze elke week?
Ik heb nu mijn tweede stel ook al weer lek. Ben natuurlijk wel van plan om terug te gaan naar de winkel, maar leuk is dat niet. Ik heb daar dus drie paar laarzen gehaald, die alle drie lek zijn gegaan.
Ik poets ze niet vaak, maar toch wel regelmatig, heb nu bij het laatste stel ook de binnenkant af en toe met lauw water gespoeld ( tip van iemand van het forum), maar toch hou ik mijn voeten niet droog. Heel jammer, want verder zitten ze super!
Nee, ik poets ze niet iedere week maar ik veeg ze wel regelmatig schoon en 1 a 2 x per jaar onderstaande behandeling. De winkelier raadde mij aan het leer goed vet te houden en uitdrogen te voorkomen.
Ik heb er speciale poets bij gekocht toen (crema natural compatible with Gore-Tex similar membranes) waarmee ik de laarzen helemaal mee behandel ( het kost even tijd) en een bus Granger's footwear waterproofer om ze waterafstotend te houden. Ook de laarzen van Martijn gaan dan tegelijk mee, beide paren zijn nog steeds perfect :)
Afbeelding
Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Netty »

Ik had 2 paar laarzen gehad van de ANWB en net als wat Tosca zei, ook ik vond ze echt niks. In het begin zaten ze goed maar als je ze een tijdje gedragen had, gingen ze lubberen en liep ik te sloffen op die laarzen en werd er doodmoe op. Nu heb ik de laarzen van Aigle en ben daar super tevreden over. Heb de bruine kleur gekozen en heb er €99,= voor betaald.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe
esther-sarah
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door esther-sarah »

Ik heb mazzel gehad, en mijn Dubarry's via Marktplaats overgenomen van een mevrouw die ze twee keer had gedragen, maar ze te zwaar aan haar voet vond. Ze waren dus nieuw en ik heb er 250 euro voor betaald...vier jaar geleden.

Ik heb ermee door het bos gebanjerd, achter de bar gewerkt, mee in water en modder gestaan tijdens de jacht, en ik ben er helemaal blij mee! Ik heb net bij Dubarry een nieuwe onderkant erop laten zetten en moest daar 70 euro voor betalen, en ze zijn weer helemaal als nieuw!!
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated."

Gandhi
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Ik heb ze ook van de ANWB (nu bijna 1 jaar) en ze bevallen prima. Ik heb ook in de winter altijd warme voeten gehad.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Merle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Merle »

Wow die Dubarry's zijn echt prachtig!
Ik ben zelf op zoek, na afgelopen weekend helemaal....kan namelijk wel 3 keer per dag droge sokken aantrekken! Mijn oog viel op "Hunters", dat is meer een "goeie" kaplaars, er kunnen ook speciale sokken bij om zo in de winter warme voetjes te houden. Iemand toevallig ervaring met Hunters? Daarbij zijn ze ook erg leuk...vrolijke kleuren!
Dushi
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dushi »

Ik heb zelf al 3 jaar Dubarry's en draag ze bijna dagelijks. Ik loop veel over het strand dus ze hebben behoorlijk te lijden door het zand en het zoute water. Goed vet houden en ik denk dat ze nog wel een paar jaar mee gaan. Dus uiteindelijk zijn ze niet duur en ze lopen echt perfect!
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
hetty1805

Ongelezen bericht door hetty1805 »

Hoe is de maatvoering van Dubarry? vallen ze groot/ klein?
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Dushi schreef:Ik heb zelf al 3 jaar Dubarry's en draag ze bijna dagelijks. Ik loop veel over het strand dus ze hebben behoorlijk te lijden door het zand en het zoute water. Goed vet houden en ik denk dat ze nog wel een paar jaar mee gaan. Dus uiteindelijk zijn ze niet duur en ze lopen echt perfect!
Mij lukt het dus niet om ze zo lang mooi te houden. Of niet eens mooi, alswel waterdicht :? Ik heb nu mijn tweede paar en had me voorenomen deze echt goed te onderhouden. Maar zelfs dat was niet voldoende. Ik heb ze wel echt elke dag aan, maar na 3 zomers en 2 winters ertussenin zijn ze echt helemaal op. Het leer gaat scheuren en ze lekken nu :cry: En ik kreeg er in de winter toch ook koude voeten in, zeker met die sneeuw.

Ik heb nu een keer goedkopere, maar wel leren laarzen besteld. Eens kijken hoe dat bevalt.
Afbeelding
Ixor du Bois de Lilas 13/10/1993 - 15/5/2007
Buttacre's Breezy Bailiff 4/2/1998 - 4/6/2010
Tilly
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tilly »

ik heb Dubarry en ben er erg tevreden over.
Als kaplaars wil ik deze graag tzt

http://www.hondenwebshop.nl/product/details/5477" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien ook wat voor je :D
op deze site alleen maat 41 nog maar elders zullen ze best nog wel andere maten hebben
Aigle heb ik ook gehad en 2x lek.
Ondanks dat ik ze goed verzorgde met de spray

Deze zijn misschien toch anders, qua rubber
of deze
http://www.fotocamo.nl/seeland-outback- ... dy-16.html" onclick="window.open(this.href);return false;

snuffel lekker op internet en je zal jou laars tegenkomen. succes
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

EricaM schreef:Allemaal dank voor het meedenken en jullie ervaringen. :? :?

Erica als je toch in Putten bent kijk dan eens bij Horse en outdoor in het centrum van putten. Garderenseweg 5, hele mooie wandellaarzen gezien voor 189 eurie.En de Heja in Garderen houdt er per 1 januari mee op, dus : uitverkoop!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Zeeuwse labjes schreef:
Dushi schreef:Ik heb zelf al 3 jaar Dubarry's en draag ze bijna dagelijks. Ik loop veel over het strand dus ze hebben behoorlijk te lijden door het zand en het zoute water. Goed vet houden en ik denk dat ze nog wel een paar jaar mee gaan. Dus uiteindelijk zijn ze niet duur en ze lopen echt perfect!
Mij lukt het dus niet om ze zo lang mooi te houden. Of niet eens mooi, alswel waterdicht :? Ik heb nu mijn tweede paar en had me voorenomen deze echt goed te onderhouden. Maar zelfs dat was niet voldoende. Ik heb ze wel echt elke dag aan, maar na 3 zomers en 2 winters ertussenin zijn ze echt helemaal op. Het leer gaat scheuren en ze lekken nu :cry: En ik kreeg er in de winter toch ook koude voeten in, zeker met die sneeuw.

Ik heb nu een keer goedkopere, maar wel leren laarzen besteld. Eens kijken hoe dat bevalt.
Weet je dat ik gewoon blij ben om te lezen dat er nog iemand is met lekke Dubarry's! Ik onderhoud ze ook redelijk, maar het leer lijkt idd op de neus wel wat te scheuren, de kleur gaat er af, maar ook op de hiel lekken ze nu. Ik ga er tzt nog wel mee terug, maar daar heb ik niet zo'n zin in. Nog even en die man sluit acuut zijn deuren als hij mij ziet komen. Voor de derde keer met lekke laarzen!!! Toch niet normaal.
Ik heb trouwens de importeur van Dubarry ook al twee keer gemaild, maar die antwoordt gewoon niet.
Plaats reactie