absoluut wat mij betreft.Laboriginals schreef:De labrador hoort een vriendelijke, tolerante hond te zijn. Het staat zelfs letterlijk in de rasstandaard: `vriendelijk karakter zonder spoor van agressie of ongepaste schuwheid`. Nou is een labrador natuurlijk ook maar gewoon een hond, maar hij hoort toch echt een zacht en vriendelijk karakter te hebben en geen stoere macho te zijn. Overigens zijn er ook bijtincidenten met teven geweest, zelfs een teef die een pup aanviel. En dat gebeurde in de fokkersklas dus is er ook geen excuus van een onervaren eigenaar.
Als een labrador onder het oog van de keurmeester agressief gedrag vertoont, zou hij dan gediskwalificeerd moeten worden of een lagere kwalificatie moeten krijgen? Een te dikke hond wordt tegenwoordig wel teruggezet, maar een agressieve hond blijkbaar niet. Wat vinden jullie?
Hanneke
Gisteren was ik in Ahoy bij de keuring van de stabij's. Een aantal honden lieten daar angstig gedrag zien. Niet terughoudend, maar echt zo erg dat ze (in mijn ogen) niet te betasten waren. Ik weet niet wat dat met de kwalificaties heeft gedaan, maar in mijn ogen moet het ringgedrag zeker invloed hebben op de beoordeling. Een labrador hoort niet agressief te zijn, en ook niet schuw (bijvoorbeeld). Ik vind dat daar best op gelet moet worden ja..