... moederlab Rebel

Regelmatig berichten we hier over een dag uit het leven van een Labrador.
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1268
Lid geworden op: 11/09/06 13:38
Locatie: Nieuwediep
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tika Trails » 25/09/11 19:18

rimanime schreef:
ilseF schreef:
Tika Trails schreef:
Mariska&Janna schreef:Wat special dat je iedere pup een eigen wens mee geeft!
Heel mooi beschreven, zit jou verhaal me tranen in m'n ogen telezen.


Ik heb dat altijd gedaan en zal dat ook altijd blijven doen. Mijn eigen traditie, wat voor mij even heel speciaal is. Ik fluister het altijd in het oortje en zou me zeer ongelukkig voelen als ik dit niet meer zou doen.
Op dat moment moet je ze toch los laten..........


ben nog maar pas op dit forum, en een beetje aan het rondlezen....
en baal nu dat ik in Noord brabant woon...zo ver weg....
we zijn toe aan een neiuw labje en van jou zo ik er zò eentje willen, alleen al om de lievevolle zorg die je ze geeft...en dan die mooie wens mee....volgens mij kunnen labjes niet beter beginnen dan zo


groet, ilse


Ik woon in Amsterdam en onze honden komen uit Zeeland en dan wel het uiterste puntje (Graauw) Wij gingen om de 2 weken een kijkje nemen en waren dan heen en terug zo'n 500 km onderweg. Als je een goed gevoel hebt bij een fokker is afstand maar relatief. Het is ook maar voor een weken moet je bedenken :wink:


Dat is ook zeker zo, wij krijgen mensen uit heel europa, het laatste nest ook weer mensen uit Frankrijk... ze zijn drie keer komen kijken!!

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 25/09/11 21:18

Tika Trails schreef:
ilseF schreef:
Tika Trails schreef:
Mariska&Janna schreef:Wat special dat je iedere pup een eigen wens mee geeft!
Heel mooi beschreven, zit jou verhaal me tranen in m'n ogen telezen.


Ik heb dat altijd gedaan en zal dat ook altijd blijven doen. Mijn eigen traditie, wat voor mij even heel speciaal is. Ik fluister het altijd in het oortje en zou me zeer ongelukkig voelen als ik dit niet meer zou doen.
Op dat moment moet je ze toch los laten..........


ben nog maar pas op dit forum, en een beetje aan het rondlezen....
en baal nu dat ik in Noord brabant woon...zo ver weg....
we zijn toe aan een neiuw labje en van jou zo ik er zò eentje willen, alleen al om de lievevolle zorg die je ze geeft...en dan die mooie wens mee....volgens mij kunnen labjes niet beter beginnen dan zo


groet, ilse


Wat lief!


nee, ik meen dat, mijn sam kwam van een broodfok (stom,stom, maar wist toen niet wat ik nu weet) en die vrouw gaf sam mee en doei...verder niks.
en nou lees ik hier veel, maar realiseerde me niet dat je zo begaan zou zijn met je pupjes..begrijp me niet verkeerd, maar ik dacht: je fokt die hondjes om ze weer te verkopen (los van het in stand houden van het ras en al) en na 8 weken is het doei woefjes, zoals ik bij die broodfok zag. Ook al zorg je er dan nog zo goed voor. Mijn ogen worden geopend!
Het lijkt me dan dus echt iedere keer weer een klein drama, ik vind dat echt ontzettend knap van je, dus daarom dat ik dat zzei; ik zou zò een pupje van je willen...deze hondjes voelen zich van dag èèn geliefd, dat moet toch heerlijk zijn!
Ik ben voorzichtig bezig met me orienteren voor een nieuw hondje, en inmiddels per mail in'gesprek'met een fokster en ik ben benieuwd of ik diezelfde passie bij haar ook zie. Ik hoop het wel, dat zou mij het gevoel geven dat het wel goed zit voor ma en kinders labrador.....
nou, een heel verhaal, maar goed....zoals ik al zei...er gaat een wereld voor me open!


groetjes, Ilse

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 25/09/11 21:23

rimanime schreef:
ilseF schreef:
Tika Trails schreef:
Mariska&Janna schreef:Wat special dat je iedere pup een eigen wens mee geeft!
Heel mooi beschreven, zit jou verhaal me tranen in m'n ogen telezen.


Ik heb dat altijd gedaan en zal dat ook altijd blijven doen. Mijn eigen traditie, wat voor mij even heel speciaal is. Ik fluister het altijd in het oortje en zou me zeer ongelukkig voelen als ik dit niet meer zou doen.
Op dat moment moet je ze toch los laten..........


ben nog maar pas op dit forum, en een beetje aan het rondlezen....
en baal nu dat ik in Noord brabant woon...zo ver weg....
we zijn toe aan een neiuw labje en van jou zo ik er zò eentje willen, alleen al om de lievevolle zorg die je ze geeft...en dan die mooie wens mee....volgens mij kunnen labjes niet beter beginnen dan zo


groet, ilse


Ik woon in Amsterdam en onze honden komen uit Zeeland en dan wel het uiterste puntje (Graauw) Wij gingen om de 2 weken een kijkje nemen en waren dan heen en terug zo'n 500 km onderweg. Als je een goed gevoel hebt bij een fokker is afstand maar relatief. Het is ook maar voor een weken moet je bedenken :wink:


Das waar en dat is iets wat ik nu ook zeker mee ga nemen voor ons volgende hondje. Maar wat ik dus nooit eerder meegemaakt heb ook niet eerder ervaren heb......Al doende leert men he :wink:

Daniëlle Darwinkel
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 74
Lid geworden op: 23/06/11 20:21
Locatie: Middelstum

Ongelezen berichtdoor Daniëlle Darwinkel » 25/09/11 22:39

ilseF schreef:
Tika Trails schreef:
ilseF schreef:
Tika Trails schreef:
Mariska&Janna schreef:Wat special dat je iedere pup een eigen wens mee geeft!
Heel mooi beschreven, zit jou verhaal me tranen in m'n ogen telezen.


Ik heb dat altijd gedaan en zal dat ook altijd blijven doen. Mijn eigen traditie, wat voor mij even heel speciaal is. Ik fluister het altijd in het oortje en zou me zeer ongelukkig voelen als ik dit niet meer zou doen.
Op dat moment moet je ze toch los laten..........


ben nog maar pas op dit forum, en een beetje aan het rondlezen....
en baal nu dat ik in Noord brabant woon...zo ver weg....
we zijn toe aan een neiuw labje en van jou zo ik er zò eentje willen, alleen al om de lievevolle zorg die je ze geeft...en dan die mooie wens mee....volgens mij kunnen labjes niet beter beginnen dan zo


groet, ilse


Wat lief!


nee, ik meen dat, mijn sam kwam van een broodfok (stom,stom, maar wist toen niet wat ik nu weet) en die vrouw gaf sam mee en doei...verder niks.
en nou lees ik hier veel, maar realiseerde me niet dat je zo begaan zou zijn met je pupjes..begrijp me niet verkeerd, maar ik dacht: je fokt die hondjes om ze weer te verkopen (los van het in stand houden van het ras en al) en na 8 weken is het doei woefjes, zoals ik bij die broodfok zag. Ook al zorg je er dan nog zo goed voor. Mijn ogen worden geopend!
Het lijkt me dan dus echt iedere keer weer een klein drama, ik vind dat echt ontzettend knap van je, dus daarom dat ik dat zzei; ik zou zò een pupje van je willen...deze hondjes voelen zich van dag èèn geliefd, dat moet toch heerlijk zijn!
Ik ben voorzichtig bezig met me orienteren voor een nieuw hondje, en inmiddels per mail in'gesprek'met een fokster en ik ben benieuwd of ik diezelfde passie bij haar ook zie. Ik hoop het wel, dat zou mij het gevoel geven dat het wel goed zit voor ma en kinders labrador.....
nou, een heel verhaal, maar goed....zoals ik al zei...er gaat een wereld voor me open!


groetjes, Ilse



Ik heb twee hondjes bij Bianca weg en daar ben ik dolgelukkig mee. Eén van de bijzonderste dingen vind ik, dat wanneer ik met de honden op bezoek ben, dat de honden dolblij zijn als ze Bianca (en Johan) weerzien. Ze hebben geen enkele interesse meer in mij. (soms ook wel een beetje kwetsend aangezien ik ze elke dag uitlaat, eten geef en leuke dingen met ze doe :) ) Maar daardoor weet ik wel dat ze tijdens de eerste 8 weken in alle liefde zijn opgegroeid.
Naar mijn mening is een goede fokker (buiten de gezondheidsuitslagen om) iemand waarbij je altijd terecht kunt met vragen en problemen en die geïnteresseerd blijft in de hond of die nou 8 weken of 8 jaar oud is. En ik realiseer me dat al die telefoontjes en bezoekjes van pupkopers veel tijd in beslag nemen van een fokker, maar juist daar zit het verschil in tussen iemand die fokt uit passie en een broodfokker.

Ilse ik hoop dat het gaat klikken tussen jou en de fokster waar je contact mee hebt.

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 26/09/11 08:48

Ik heb wel eens een verhaal gehoord dat de fokster van iemand zijn honden op televisie kwam. Die honden hoorden de stem van hun fokster en kropen bijna ín de televisie, ze werden helemaal dol.
Ook als je bijv. een terugkomdag hebt en al die grote lobbesen zijn met elkaar aan het ravotten en je roept als fokster nog eens een keer met je hoge stemmetje: puppypuppypuyppypuyppy...... moet je eens kijken wat er dan gebeurt :D

Hanneke

Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1268
Lid geworden op: 11/09/06 13:38
Locatie: Nieuwediep
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tika Trails » 26/09/11 09:29

Ze vergeten je stem en geur echt nooit meer..... Ik moet zeggen dat we ook echt veel met de pups doen en dat dit daadwerkelijk een groot verschil maakt!

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 26/09/11 11:44

wat geweldig om te lezen! en zo heeeeel anders als wat ik bij sam ervaren heb :?
en dat van die tv.....ongelofelijk!
Ik hoop maar dat ik straks ook zulke geweldige ervaringen mag mee maken!


groetjes, Ilse

Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1268
Lid geworden op: 11/09/06 13:38
Locatie: Nieuwediep
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tika Trails » 26/09/11 12:09

Daarom is het zo belangrijk om meedere bezoekjes af te leggen bij een fokker. Er moet een klik zijn tussen pupkoper en fokker, voor mij is dat echt heel erg belangrijk, dat je beide dezelfde doelen voor ogen hebt.

Hier gebeurt het dan wel eens dat ik mensen afwijs, omdat het gevoel dan niet goed is, of ze de pup niet kunnen geven wat ik voor ogen heb.
Alleen op die manier kan het werken. Ik ben dan ook dol blij met mijn puptoeristen en de goed everzorging die de honden in hun verdere leven hebben, want we willen ze graag blijven volgen!

Zo staat er in ons contact een apart stukje over het niet meer kunnen zorgen voor de hond... we willen ze dan graag terug!! ik wil weten waar ze zijn....

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 26/09/11 20:05

@ Bianca: en eigenlijk is dat heel logisch dus...dat je zeker weet dat de pup gaat opgroeien zoals jij graag zou zien of in ieder geval waar je je goed bij voelt, maar hoe weet je als pupkoper wat een fokker wil?
Ik bedoel, ik ben nu op de diverse sites aan het kijken, en dan lees ik dat hun honden het heel goed doen op shows, of jachttraining, wil dat dan ook zeggen dat de pupkopers dat ook moeten gaan doen? Want ik denk dan gelijk; daar zal ik maar niet gaan kijken, ik weet niks van show...en niks van jacht en weet dan ook niet of ik dat zal gaan doen met mijn hond. Ik weet wel dat ik heel goed voor mijn hond ga zorgen, er verschillende cursussen mee ga doen, veel wandelen en zwemmen en zo...maar is dat genoeg voor een fokker?
Ik denk dan: 'mag' ik daar wel een hondje van? ik wil 'alleen' maar een lieve , gezonde huishond... Snap je?
Ik vind dat best lastig, wil heel graag een gezonde hond, mèt stamboom na alle ellende die ik met Sam gehad heb, maar ben bang dat ik n iet door de'keuring' kom bij een fokker. Hoe denk jij daar over?

groetjes, Ilse

p.s., wat mooi dat je dan ook hun hele leven geinterresseerd in ze blijft, het blijven dan toch een beetje jouw hondjes. (of gaat dit te ver?)

Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1268
Lid geworden op: 11/09/06 13:38
Locatie: Nieuwediep
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tika Trails » 27/09/11 07:07

Het aller bangangijkste is, dat je jezelf open en eerlijk opstelt. Stel alle vragen die je hebt, vertel je plannen en belangrijker nog, wat jij van het pupje verwacht. Met eerlijkheid kom je het veel verder en een fokker kan daar ook echt wat mee, als je duidelijk stelt wat je van plan bent met de pup. Veel fokkers vinden het helemaal niet erg om gewoon een huishond te verkopen. Natuurlijk vindt ik het erg leuk als ze met de hond gaan showen, maar is echt geen must! Training vindt ik dan persoonlijker wat belangrijker en zeker voor mensen die nog geen hond hebben gehad.

Zelf stel ik echt een berg met vragen....soms lijkt het wel eens op een verhoor 8) , maar juist dan kom je er achter wat men wil en of ze ook echt geschikt zijn om een pup op te voeden.

Tijdens het eerste gesprek aan tafel krijg je dan wel een goede indruk of het wel of niet wat wordt, en of de klik er is.

Het is dus niet raar als je met een kladblok met vragen komt! Ik zie dat graag en moet daar ook altijd om lachen, puptoeristen is echt het leukste wat er is!!

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 27/09/11 09:31

@ Bianca: oke, heel duidelijk!
en puptoeristen....wat een heerlijk woord haha...maar komen mensen dan ook al bij je kijken voordat ze besloten hebben een pup te kopen? of zijn dat juist de menen die een pupje bij je gekocht hebben?
Ik had nl. zelf het idee eerst kennis te gaan maken met de fokker en te kijken naar de omstandigheden hoe gefokt wordt, maar weet eigenlijk niet of dat wel 'mag'...
wat een boel vragen he, sorry hoor! als je ze beu bent, gewoon niet reageren he 8)
Ik heb het èèn keer fout gedaan, wil dat gewoon niet nog eens doen....
kost te veel verdriet en pijn....


groetjes, ilse

Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1268
Lid geworden op: 11/09/06 13:38
Locatie: Nieuwediep
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tika Trails » 27/09/11 11:50

In jouw geval zoou ik zeker gaan kijken voor de pups er zijn, om zeker te zijn of dat is wat je zoekt! Wees eerlijk, ook als je er geen goed gevoel bij hebt, je zult merken dat je je hier echt beter bij voelt!

Als puptoeristen echt voor het nest kennis willen maken, dan vindt ik dat goed, als ze echt serieus interesse hebben in een pup uit mijn kennel.
Over de jaren ben ik daar echt in veranderd. De meeste mensen komen nu pas als de pups 3 tot 4 weken oud zijn, dan hebben we de kennis making. Ik kan dan ook zien hoe ze met een pup om gaan.

Voorheen had ik echt veel bezoek voor het nest geboren was, als ze pups er dan eenmaal zijn, belde je iedereen op, om er dan achter te komen dat de helft al voorzien was, zonder even af te bellen. Deze tijd ben ik dan verloren en met een hoop bezoekjes is dat een hoop tijd bij elkaar, die ik liever in mijn honden steek. Plus dat ik altijd een eigen geschreven puppy boek mee geef en die ben ik dan ook nog eens kwijt. Reden voor mij om nog even af te wachten tot ik weet wat er geboren wordt...
Een eerste bezoek hou ik rekening met een bezoek van een uurtje of drie!
Er is immers veel te bespreken...

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 27/09/11 12:21

gossie, je hebt er echt een hele dagtaak aan!
maar bedankt voor alle info die je me hier geeft...alle beetjes bij elkaar maken dat ik dit keer tot een weloverwogen keuze kan komen....
en dat komt de hond èn mij alleen maar ten goede.

Ik was echt onbekend met de wereld van de fokkers, nu leer ik steeds mee bij..bedankt alvast daarvoor!

groetjes, ilse


Terug naar “Een dag uit het leven van...”