Dit vind ik een zwak excuus, ten eerste hoort een labrador niet moe te zijn na 12 keer een paar rondjes lopen en ten tweede kunnen ze dan alleen op z'n gangwerk wat aanmerkingen hebben, mocht hij moe geweest zijn, maar qua uiterlijk is er dan niks veranderd!Laboriginals schreef:Nog even over die test op het Van Hall instituut. Er schoot me ineens te binnen dat die ´dubbele´ zwarte reu dus achter elkaar 12 keer !!!! gekeurd is (6 keurmeesters). Hij heeft dus 12 keer zijn kunstje moeten laten zien. Als het een hond van mij was geweest, weet ik wel zeker dat hij na de 6e of 7e had gedacht: mag ik nou naar huis? Wat zijn presentatie uiteraard niet ten goede komt.
Als je iets wilt testen, moeten de testcondities gecontroleerd en onveranderlijk zijn. Ik geloof nooit dat je die voorwaarde bij zo´n test kunt waarborgen. Honden zijn geen machientjes, die worden moe of verliezen hun enthousiasme en dat is zeker bij een keuring, waar het gaat om presentatie, funest.
Hanneke
Dat ze naar extremen gaan kijken is prima, maar ik vind het belangrijker dat ze kijken of de hond qua maten binnen de standaard zit en of de hond in verhouding is.
Dorine, dat is idd een prachtige labrador