najaar & Wintertrainingen

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Laboriginals schreef:
Roxy11 schreef:Even helemaal off topic.... :oops:

Ik heb net wat foto's van Field Trial Labradors zitten kijken (o.a. op de site die Dorine hier heeft gepost) en je ziet duidelijk verschil in bouw, maar klopt het ook dat de oren heel anders zijn?? Ze staan zo anders??
Zijn trouwens prachtige Labradors, zo atletisch.
Je ziet inderdaad vaak field trials met erg hoog aangezette oren. Daardoor ziet het er zo ´anders´ uit, ze verstoren de zachte uitdrukking die een labrador hoort te hebben. Waar die hoge ooraanzetten vandaan komen, weet ik ook niet, maar je ziet het best vaak in die lijnen.

Hanneke
Dan heb ik het dus toch niet verkeerd gezien. Misschien komt het gewoon omdat het hoofd ook wat slanker is dan van de andere Labradors. Dat het daardoor lijkt of ze anders staan. De oren zelf hebben wel dezelfde vorm, maar ze liggen minder plat tegen het hoofd aan.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik het niet mooi vind.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Roxy11 schreef:
Laboriginals schreef:

Ik heb net wat foto's van Field Trial Labradors zitten kijken (o.a. op de site die Dorine hier heeft gepost) en je ziet duidelijk verschil in bouw, maar klopt het ook dat de oren heel anders zijn?? Ze staan zo anders??
Je ziet inderdaad vaak field trials met erg hoog aangezette oren. Daardoor ziet het er zo ´anders´ uit, ze verstoren de zachte uitdrukking die een labrador hoort te hebben. Waar die hoge ooraanzetten vandaan komen, weet ik ook niet, maar je ziet het best vaak in die lijnen.

Hanneke
Kan je is een voorbeeld foto plaatsen? Ik snap niet echt wat je bedoeld.
Wat je wel veel ziet (misschien is dat wat je bedoelt) dat de oren altijd alert staan.
Dan heb ik het dus toch niet verkeerd gezien. Misschien komt het gewoon omdat het hoofd ook wat slanker is dan van de andere Labradors. Dat het daardoor lijkt of ze anders staan. De oren zelf hebben wel dezelfde vorm, maar ze liggen minder plat tegen het hoofd aan.

Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Lunatic schreef:
Roxy11 schreef:
Laboriginals schreef: Je ziet inderdaad vaak field trials met erg hoog aangezette oren. Daardoor ziet het er zo ´anders´ uit, ze verstoren de zachte uitdrukking die een labrador hoort te hebben. Waar die hoge ooraanzetten vandaan komen, weet ik ook niet, maar je ziet het best vaak in die lijnen.

Hanneke

Kan je een voorbeeld foto plaatsen? Ik snap niet goed wat je bedoelt.
Wat je veel ziet (misschien is dat wat je bedoelt) is dat de oren veel alerter staan.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Lunatic schreef:
Lunatic schreef:
Roxy11 schreef:

Kan je een voorbeeld foto plaatsen? Ik snap niet goed wat je bedoelt.
Wat je veel ziet (misschien is dat wat je bedoelt) is dat de oren veel alerter staan.
Ik denk dat de oren inderdaad vaker alert staan. Dit zie ik in ieder geval wel terug bij Flits. En dan icm een smaller hoofd lijken z'n oren wel groot. Ik heb een foto bijgevoegd, bedoel je dit 'soort' oren?
Op deze foto lijkt het ook net alsof z'n oren hoger op z'n hoofd zitten, om het maar even zo te zeggen.
Maar wanneer hij z'n oren in niet alerte stand heeft, dan zie je helemaal niks meer van die zogenaamde hoog aangezette oren. Dus ik weet niet of dat echt zo is, of dat het alleen maar zo lijkt?
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Nee, dit zijn geen hoog aangezette oortjes, dit is een lekker labradorbekkie met een lieve zachte uitdrukking en misschien wel wat grote oren, maar het is nog een pup die nog ´in zijn oren moet groeien´.

Hanneke
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Nee, ook niet. Deze oren worden alleen wat afstaand gedragen. Als je bij een labrador denkt: wat zie ik toch aan die oren? kan dat ook nog het geval zijn: afstaande oren of een open oordracht.
Hoog aangezette oren komen, bij attent gedragen oren, boven de schedel uit.
Een voorbeeld van een heel hoog aangezet oor is het tipoor van een terrier.
Er is vast wel ergens een lijstje te vinden met alle soorten oren, bij KK1 moet je ze allemaal kennen.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

@ Hanneke: waar komt jou continue behoefte vandaan om in te hakken op de werklijn? Ik zie zelden een FT lijn met rare oren, wel veel met een klein kopje. Ook op de clubtmatch wordt zelden een opmerking gemaakt over de oren van de werklijn, meer over de bouw/bone.
Je hebt nu vele topics de tijd gehad om de werklijn af te branden, is dit nu topic nummer zoveel waar het werkelijk niet meer gaat om de vraag van de topic opener?
Je weet nu al waar dit op uitloopt als degene die werkelijk een werklijn bezitten het uit gaan leggen. Dan valt iedereen er weer overheen dat wij "de werklijn superieur laten zijn" over de uiterlijke labrador (om het woord "show" te kunnen ontwijken)

Overigens: mijn post is niet bedoeld om weer de eindeloze discussie aan te zwengelen waar jij op uit bent, maar ik vind het zo opvallend dat jouw uitspraken altijd zijn gebaseerd op "kijk eens hoe niet labrador ze zijn".
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Iemand stelt een vraag over iets wat haar is opgevallen. Zie vetgedrukte tekst hierboven. Ik geef antwoord. Als jij dat als ´afbranden van de werkhonden´ ziet, ligt dat aan jouw interpretatie.

Hanneke
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

En misschien nog even dit ter aanvulling. Dit is uit een keuringsrapport van mijn eigen Gimmick (Bennekom, 2005):

Nice breed type, good skullshape, but ears set too high whih spoils her expression ... enz. enz. Excellent.

Hoezo afbranden van werkhonden??

Hanneke
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Laboriginals schreef:En misschien nog even dit ter aanvulling. Dit is uit een keuringsrapport van mijn eigen Gimmick (Bennekom, 2005):

Nice breed type, good skullshape, but ears set too high whih spoils her expression ... enz. enz. Excellent.

Hoezo afbranden van werkhonden??

Hanneke
Blijkbaar kun je het niet terugvinden, dus ik zal jou even quoten van pagina 1:
Oftewel: de werklijnen missen de zachte uitdrukking die een labrador behoort te hebben. Waar haal je het vandaan iedere keer?
Die "hoge ooraanzetten" waar jij het over hebt zijn echt niet terug te vinden in de keurrapporten van de meeste werklijnen :confused:
Lees anders eens de aankeurings rapporten van afgelopen jaren, dan kun je je eigen conclusie vast ontkrachten en hoef ik niet bergen knip-plak werk te gaan verrichten.
Echter, continu in welk topic dan ook waar maar een opening is, probeer je de discussie weer eens op gang te brengen. Wat wil je nu eigenlijk bereiken?
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

@ Roxy: de oren van de honden op de website die ik gaf, staan "anders" omdat elke hond tijdens het maken van de foto in beweging is :wink:
Afbeelding

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ik herken me helemaal niet in jouw beschuldiging, dat ik bewust iedere gelegenheid aangrijp om het uiterlijk van werkhonden af te branden. Volgens mij begin ik er nooit zo maar over, ik haak in op posts van anderen, maar in jouw beleving is dat blijkbaar anders.
Zo verschillen wij ook in onze kijk op de bedoelde foto´s. Ik zie daarop wel degelijk honden met wat afwijkende oordrachten. Jij gooit dat op ´oren die in beweging zijn´. Geloof wat je wilt geloven, ik vind het best.

Hanneke
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Laboriginals schreef:Ik herken me helemaal niet in jouw beschuldiging, dat ik bewust iedere gelegenheid aangrijp om het uiterlijk van werkhonden af te branden. Volgens mij begin ik er nooit zo maar over, ik haak in op posts van anderen, maar in jouw beleving is dat blijkbaar anders.
Zo verschillen wij ook in onze kijk op de bedoelde foto´s. Ik zie daarop wel degelijk honden met wat afwijkende oordrachten. Jij gooit dat op ´oren die in beweging zijn´. Geloof wat je wilt geloven, ik vind het best.

Hanneke
Ik weet wanneer die foto's zijn gemaakt. Maar goed, blijkbaar merk je het van jezelf niet, daarom kaartte ik het aan. Nu nog steeds niet en dan zij het zo. Het valt me op dat waar ook maar enigszins een opening is, jij de bal in het doel kopt. Dat is geen beschuldiging, dat is een constatering van feiten. Lees de topics er maar op na waar de eeuwige discussie iedere keer gaande is, de starter van die discussies ben jij. :wink:
Afbeelding

Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Jammer dat Hanneke en Dorine hierover nu in de clinch liggen, want dat was natuurlijk helemaal mijn bedoeling niet met mijn vraag over de oren.

Ik was gewoon benieuwd. Als ik kijk naar de foto's van FT Labradors dan zie ik bij de meesten dat de oren anders staan. Dit zou inderdaad kunnen komen omdat de foto's zijn genomen tijdens beweging, of omdat de aanzet hoger is. Maar het zou ook te maken kunnen hebben met het smallere/kleinere hoofd. Ik weet het niet, en ik wil ook verder niet meedoen aan die discussie.

Ik heb er namelijk veel te weinig verstand van om me daarin te mengen en heb geen zin om mensen tegen me in het harnas te jagen.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Linda, jij vraagt om wat voorbeeld foto's....

Als je klikt op de link in het bericht van Dorine op de vorige pagina. Die van Gundogs en dan klikt op honden dan bedoel ik de foto van Cerko en van Mike. Hier zie je duidelijk attente hoge oren. Mijn vraag over de oren was op onder andere deze foto's gebasseerd.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Plaats reactie