zo worden de 2 balkonbakken wel heel prijzig
-
francis v
- Middelgrote hondenneus

zo worden de 2 balkonbakken wel heel prijzig
Nadat ik klaar was met mijn werkweek wilde ik mezelf verwennen door wat planten te kopen. Dus hupsekee naar een tuincentrum in de buurt.
Ik helemaal blij thuisgekomen met 2 bakken vol viooltjes en een bak roze/witte heide. Heerlijk in het zonnetje op het balkon bij mijn dochters slaapkamer begon ik enthousiast met het herplanten van de balkonbakken. Oude zomerplanten eruit en frisse nieuwe viooltjes erin.
Moos de luie huistijger is dol op viooltjes dus ik moet altijd de plantenbakken met viooltjes strategisch plaatsen. Ergens waar hij niet echt bij kan.
Ik had daarvoor Bundels en Banjer nog uitgelaten dus ik dacht ...Ik kan wel heeeel eventjes beide mannen beneden in de woonkamer loslaten terwijl ik boven bezig ben. Afin na een kwartiertje kwam ik naar beneden...snif snif het ruikt naar kattenvoer terwijl ik de trap afloop. En wie loopt daar triomfantelijk rond, kauwend op een kattevoerzakje voer....Bundels!!! Je raadt het al....ik ben even flink uit mijn dak gegaan. Banjer had het al door want die bleef keurig op zijn kleed liggen...zie zag de bui al hangen....of heet dat levenservaring bij een hond hahha.
Nadat ik het zakje kattenvoer uit zijn bek had gehaald (ik was echt boos) zag ik dat hij het al voor de helft had opgepeuzeld. Ik kon heel weinig resten in de woonkamer en keuken terugvinden.
Voor de zekerheid met het half opgegeten zakje kattenvoer even naar de dierenkliniek aan de overkant. De assistente ging even overleggen en tja.....wat krijg je dan te horen...we twijfelen maar het lijkt ons toch beter om hem een braak injecte te geven....zucht daar gaat mijn dagje shoppen dit weekend dacht ik.
Eenmaal bij de dierenkliniek aangekomen (ze hebben 2 locaties) kreeg Bundels eerst iets van pate met daarin wat watten zodat bij het braken alles meekomt wat in de maag zit.Omdat de braakinjectie via een ader werd ingespoten ging het braken heel snel. Op een gegeven moment kwam het zowat uit zijn tenen leek het wel. Hij zat daar te boeren als een grote volwassen vent.
Daarna nog een tijdje in de wachtkamer gezeten om te kijken of hij nog misselijk bleef maar Bundels herstelde heel snel. Hij hoefde dus geen antimisselijkheid injectie.
En toen het afrekenen...ping ping...dat is dan 83 euro en de terugweg ook nog eens heeerlijk (not) in de file gestaan.
Al met al ruim 1,5 uur later en 83 euro lichter...keek in naar boven toen ik thuis kwam en dacht bij het zien van de viooltjes in de balkombakken...dat zijn verdomd dure viooltjes ahahhahhaa
Het is wel een smak geld wat je even zo uitgeeft maar ik kan nu wel rustig het weekend in gaan en weer een leermoment meegemaakt. De voorraad kattenvoer gaat naar de 1e eteage waar het kattenvoer staat sinds Bundels bij ons is gekomen.
Nu ligt Bundels heerlijk te snurken. Hopelijk heeft hij nergens last van en kan ik morgen lekker in de achtertuin rommelen. Uiteraard met een schuin oog naar Bundels. En zeer waarschijnlijk ook heerlijk met de mannen naar het strand of bos.
Ik helemaal blij thuisgekomen met 2 bakken vol viooltjes en een bak roze/witte heide. Heerlijk in het zonnetje op het balkon bij mijn dochters slaapkamer begon ik enthousiast met het herplanten van de balkonbakken. Oude zomerplanten eruit en frisse nieuwe viooltjes erin.
Moos de luie huistijger is dol op viooltjes dus ik moet altijd de plantenbakken met viooltjes strategisch plaatsen. Ergens waar hij niet echt bij kan.
Ik had daarvoor Bundels en Banjer nog uitgelaten dus ik dacht ...Ik kan wel heeeel eventjes beide mannen beneden in de woonkamer loslaten terwijl ik boven bezig ben. Afin na een kwartiertje kwam ik naar beneden...snif snif het ruikt naar kattenvoer terwijl ik de trap afloop. En wie loopt daar triomfantelijk rond, kauwend op een kattevoerzakje voer....Bundels!!! Je raadt het al....ik ben even flink uit mijn dak gegaan. Banjer had het al door want die bleef keurig op zijn kleed liggen...zie zag de bui al hangen....of heet dat levenservaring bij een hond hahha.
Nadat ik het zakje kattenvoer uit zijn bek had gehaald (ik was echt boos) zag ik dat hij het al voor de helft had opgepeuzeld. Ik kon heel weinig resten in de woonkamer en keuken terugvinden.
Voor de zekerheid met het half opgegeten zakje kattenvoer even naar de dierenkliniek aan de overkant. De assistente ging even overleggen en tja.....wat krijg je dan te horen...we twijfelen maar het lijkt ons toch beter om hem een braak injecte te geven....zucht daar gaat mijn dagje shoppen dit weekend dacht ik.
Eenmaal bij de dierenkliniek aangekomen (ze hebben 2 locaties) kreeg Bundels eerst iets van pate met daarin wat watten zodat bij het braken alles meekomt wat in de maag zit.Omdat de braakinjectie via een ader werd ingespoten ging het braken heel snel. Op een gegeven moment kwam het zowat uit zijn tenen leek het wel. Hij zat daar te boeren als een grote volwassen vent.
Daarna nog een tijdje in de wachtkamer gezeten om te kijken of hij nog misselijk bleef maar Bundels herstelde heel snel. Hij hoefde dus geen antimisselijkheid injectie.
En toen het afrekenen...ping ping...dat is dan 83 euro en de terugweg ook nog eens heeerlijk (not) in de file gestaan.
Al met al ruim 1,5 uur later en 83 euro lichter...keek in naar boven toen ik thuis kwam en dacht bij het zien van de viooltjes in de balkombakken...dat zijn verdomd dure viooltjes ahahhahhaa
Het is wel een smak geld wat je even zo uitgeeft maar ik kan nu wel rustig het weekend in gaan en weer een leermoment meegemaakt. De voorraad kattenvoer gaat naar de 1e eteage waar het kattenvoer staat sinds Bundels bij ons is gekomen.
Nu ligt Bundels heerlijk te snurken. Hopelijk heeft hij nergens last van en kan ik morgen lekker in de achtertuin rommelen. Uiteraard met een schuin oog naar Bundels. En zeer waarschijnlijk ook heerlijk met de mannen naar het strand of bos.
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
-
Els
- Speurneus

Is kattevoer dan zo slecht voor een hond? Max vreet altijd overal de katten-voerbakjes leeg en heeft er nog nooit wat aan over gehouden.
Of ze het ooit leren?
Er is nog hoop, maar ik wens je veel sterkte, geduld en gevoel voor humor toe. Hier word ge-after pubert en meneer gaat er regelmatig met de theedoeken, vuilniszak-inhoud en krant vandoor.
Of ze het ooit leren?
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
laika
- Speurneus

ik denk eerder het zakje wat ook een stuk van weg wasEls schreef:Is kattevoer dan zo slecht voor een hond? Max vreet altijd overal de katten-voerbakjes leeg en heeft er nog nooit wat aan over gehouden.
Of ze het ooit leren?![]()
Er is nog hoop, maar ik wens je veel sterkte, geduld en gevoel voor humor toe. Hier word ge-after pubert en meneer gaat er regelmatig met de theedoeken, vuilniszak-inhoud en krant vandoor.
hier ook eens gebeurd maar kwam er gewoon uit
-
francis v
- Middelgrote hondenneus

Het was idd het zakje als het alleen het kattenvoer was geweest had ik me daar totaal niet druk om gemaakt. Maar nu met zo'n zakje met van dat soort aluminimumfolie etc... had ik zoiets van hmmm..laika schreef:ik denk eerder het zakje wat ook een stuk van weg wasEls schreef:Is kattevoer dan zo slecht voor een hond? Max vreet altijd overal de katten-voerbakjes leeg en heeft er nog nooit wat aan over gehouden.
Of ze het ooit leren?![]()
hier ook eens gebeurd maar kwam er gewoon uit
Er zat ook nog een soort van elastiekje in zijn maag. Ik twijfelde ook hoor om zijn maag te laten legen maar de herdershond hiernaast had als jonge hond ooit iets gegeten wat niet goed voor hem was en hij heeft een dure operatie moeten ondergaan en heeft op het randje gelegen. Met dat in mijn achterhoofd had ik zoiets van..beter nu wat geld uitgeven dan wellicht straks zo'n dure operatie. Ach ik heb er weer goed van geleerd. De assistenten zeiden wel dat hij het wel goed klein had gemaakt met zijn tanden....wellicht wel handig om te weten voor de volgende keer.
De heren hebben inmiddels hun diner heerlijk opgesmikkeld en ook alweer gestoeid met elkaar dus Bundels is alweer helemaal hersteld...gelukkig.
-
FunnyNina
- Speurneus

-
francis v
- Middelgrote hondenneus

Helemaal mee eens...wellicht verschilt het ook per provincie en per woonplaats en ook nog eens per DA. Hopelijk hoef ik voorlopig niet meer naar de DA en kan ik binnenkort toch nog dat dagje shoppenFunnyNina schreef:Het zijn ook alles eters die hondjes van ons![]()
.
Alleen de rekening die je moest betalen vind ik wel erg hoog Senna heeft begin dit jaar een speeltje door geslikt en heeft ook een injectie gehad om te braken,ik moest toen 41eur betalen
-
jeltje
- Hele grote hondenneus

Jeetje die Bundels! Tijdens het lezen van je verhaal dacht ik op een gegeven moment dat je ook nog zou vertellen dat bij thuiskomst de kat ook nog de bak met viooltjes had gemolesteerd, maar gelukkig dat niet. Kun je nu in ieder geval nog genieten van je 'dure' viooltjes! Fijn dat Bundels weer vlug is opgeknapt en inderdaad beter een braakmiddel dan een operatie.
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
-
francis v
- Middelgrote hondenneus

Hij had 's avonds nergens last van en at heel smakelijk zijn eten op.
Gisteren heeft hij 'geholpen' in de tuin....
Ik had ballen en zijn piepspeelgoed in het gras gelegd...hem aangespoord om daar mee te spelen maar neen hoor...tis een rasblondje...vond in allerlei hoekjes takjes, wilde weten hoe aarde smaakt en nog meer van dat soort dingen..ahahha het was meer multi-tasken dan rustig tuinieren....
. Hij heeft er niets van geleerd...zucht
De viooltjes staan inmiddels op plekken waar dat zwartwitte monster niet bij kan....aahhh neen hij is echt een lieve kat
Gisteren kwam ook nog een hoogzwangere collega met haar vriend langs om naar Bundels te kijken en had ook nog lekkers meegenomen voor de lobbessen en de huistijger. Bundels uiteraard iets te enthousiast in mijn ogen maar zij genoten. Haar zwarte kleding was bedolven onder de lange blonde haren van Bundels maar ze vond het allemaal geweldig (ik zat daar maar
).....lekker stel die blonde mannen van mij 
Gisteren heeft hij 'geholpen' in de tuin....
De viooltjes staan inmiddels op plekken waar dat zwartwitte monster niet bij kan....aahhh neen hij is echt een lieve kat
Gisteren kwam ook nog een hoogzwangere collega met haar vriend langs om naar Bundels te kijken en had ook nog lekkers meegenomen voor de lobbessen en de huistijger. Bundels uiteraard iets te enthousiast in mijn ogen maar zij genoten. Haar zwarte kleding was bedolven onder de lange blonde haren van Bundels maar ze vond het allemaal geweldig (ik zat daar maar
-
marions
- Speurneus

Altijd riskant met een geeltje..........visite met zwarte kledingfrancis v schreef:Hij had 's avonds nergens last van en at heel smakelijk zijn eten op.
Gisteren heeft hij 'geholpen' in de tuin....Ik had ballen en zijn piepspeelgoed in het gras gelegd...hem aangespoord om daar mee te spelen maar neen hoor...tis een rasblondje...vond in allerlei hoekjes takjes, wilde weten hoe aarde smaakt en nog meer van dat soort dingen..ahahha het was meer multi-tasken dan rustig tuinieren....
. Hij heeft er niets van geleerd...zucht
![]()
De viooltjes staan inmiddels op plekken waar dat zwartwitte monster niet bij kan....aahhh neen hij is echt een lieve kat![]()
Gisteren kwam ook nog een hoogzwangere collega met haar vriend langs om naar Bundels te kijken en had ook nog lekkers meegenomen voor de lobbessen en de huistijger. Bundels uiteraard iets te enthousiast in mijn ogen maar zij genoten. Haar zwarte kleding was bedolven onder de lange blonde haren van Bundels maar ze vond het allemaal geweldig (ik zat daar maar).....lekker stel die blonde mannen van mij
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname