Wat onderneem jij regelmatig met de hond?

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Wat ondernemen jullie regelmatig met de hond?

Vrij weinig bijzonders
2
4%
Een aantal keer per week een flinke wandeling elders
10
22%
Dagelijks een lange wandeling
20
43%
Training;
14
30%
 
Totaal aantal stemmen: 46

DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 202
Lid geworden op: 05/05/11 11:56
Locatie: Posterholt

Ongelezen berichtdoor DayKy » 25/10/11 20:36

Ik heb ook niet gestemt en wel om het volgende:

Kingston loopt 2 a 3 x per dag, als we veel sluizen hebben vaker want bij zoveel mogelijk sluizen gaat meneer eventjes aan de wal. Los.
Hij moet ook regelmatig op onze schouder om aan de wal te komen.
Hij waakt zich suf aan boord maar verslaapt zijn verstand ook nog eens.
Hij waakt, hij slaapt, waakt, slaapt enz enz enz enz

Dus iets speciaals? Nee, hij heeft ook nooit een training gehad.
Niets ondernemen? Nee ook niet, want hij doet meer dan een hond die niets doet, maar andere dingen als een 'gemiddelde' hond
Uren wandelen? Als we thuis zijn wel, dan wandelen we uren in het bos, dat is bij ons om de hoek. Maar aan boord ligt dat nu eenmaal anders.

:wink:
Don't dream your life, live your dreams!
Afbeelding

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 25/10/11 21:59

daantjuh85 schreef:Eigenlijk is de poll ook niet handig idd, dit zijn de opties die ik zelf altijd deed, dus eerlijk gezegd kan ik zelf ook niet 1 optie kiezen :roll:

Maar ik vroeg me af wat ieder zoal doet met zijn hond :D

lucievd schreef:Heb niet gestemd, kon niet kiezen. Aangezien ik 1x per dag een lange wandeling maak (zo lang als Flits mag lopen, soms iets langer) en ik train ook meerder malen per week.
Ik doe samen Flits aan jachttraining, erg leuk! Zeker aan te raden.
Hij is nog maar 6 maanden, maar als hij zo goed als uitgegroeid is lijkt het me ook leuk om voor de lol behendigheidstraining te gaan volgen. En misschien af en toe mee doen aan een wedstrijdje.
Verder loop ik 1x per dag los met Flits in het bos of ergens anders. Tijdens de wandeling neem ik een tas mee met dummy's en een speeltje en dan gaan we ook tussendoor oefeningen doen.
Soms oefeningen in de vorm van apporteren. En soms alleen oefeningen die te maken hebben met luisteren/gehoorzaamheid.
En heel af en toe leer ik Flits een, zoals ik het zelf noem, niet nuttig maar wel leuk commando aan. Zoals poot etc.

Mag ik vragen wat je oefent ter voorbereiding op de jachttraining met Tabor?
Omdat je zegt dat het niet altijd lukt. Lijkt hij het wel leuk te vinden?
Misschien hebben we wel tips voor je zodat je op een leuke en speelse manier wat dingetjes kan oefenen alvast :)


Leuk he om zo bezig te zijn met je hond! Ik had dat zeker in het begin ook! Wij zijn dan niet met jachttraining begonnen, maar met gewoon gehoorzaamheidscursussen.. Allemaal netjes afgerond, helaas kunnen we nu neit bij de sociale huishond "afstuderen", maar ook deze cursus heeft hij toch zijn best gedaan en weet ik eigenlijk vrijwel zeker dat we zouden slagen :) Maar het ging idd er gewoon om om lekker samen bezig te zijn, dit zoek ik nu dan ook op dmv thuis en tijdens de wandeling wat te oefenen.
Maar omdat de hondenschool waar we nu zaten niet verder ging dan de sociale huishond ben ik eens verder gaan neuzen. Ik las over de jachttraining veel leuke dingen, dus ben me daar eens in gaan verdiepen en heb ook een lesje mee mogen draaien. ERG leuk! Tabor werd er erg enthousiast van, vooral van alle andere hondjes :roll: Ghehe :eusashhh:
Maar ik merkte daar vooral veel dat ik moeite had om dat overenthousiastme in toom te houden.. Het wachten tot andere wat gedaan hadden (dat er een dummy in de bosjes verstopt werd, en er een hond ging zoeken werd Tabor echt helemaal gek.. Ik voelde me eigenlijk best wel.... nj zo'n toos die dr hond neit in bedwang kon houden :oops: ) Hoewel ik toch (oke vooral met snoepjes of binnenshuis spel, of zoek opdrachtjes het wachten heb geoefend) Maargoed, kreeg toen goeie tips waar ik mee aan de slag moet. ben ik nog niet geweest :oops: we hebben de laatste tijd er even van genomen met lekker leuke dingen doen en kleine dingetjes oefnen. Maar nu ik aan het werk ben merk ik wel echt de behoefte van TAbor om weer wat te ondernemen. Dus ik mag aan de bak :wink: Tevens wil ik rustig aan het fietsen op gaan pakken, meer bekend worden met de fiets, want hij is eigenlijk nog te jong om het echte fietswerk op te pakken. Dus nog iets waar we aan kunnen werken :applaus:
Maargoed, nog even terug komend op de jachttraining, ook met dummys was Tabor gelijk enthousiast, dus dat is mooi, hoewel het netjes afgeven nog niet zo netjes gaat (lees: gooit het gewoon voor je voeten :lol: ) dus oefenening baart kunst, en dat is zoals toen ook al gezegd werd het prettigst om zelfstandig een begin mee te maken zodat Tabor iig een beetje snapt wat er van hem verwacht wordt :klasse:
De trainingen beginnen dan ook pas weer in april, dus we hebben er nog ffies de tijd voor :D Maar alle leuke tips zijn welkom hoor :applaus:


Ik snap dat je je zo voelde, maar dat is nergens voor nodig.
Het zou eigenlijk ook wel heel voorbeeldig geweest zijn als Tabor heel geduldig ging zitten wachten.
Het is in ieder geval al heel mooi dat hij de dummy leuk vindt, want anders kun je weinig beginnen denk ik.
Ik zou ook (zoals ook al gezegd) eerst op steadiness gaan trainen.
Gewoon heel simpel beginnen. Ik neem aan dat Tabor wel weet wat 'wacht' of 'blijf' is?
Die commando's gebruik ik, in ieder geval in het begin om aan te geven wat ik verwacht.
Kent Tabor ook het commando 'aan de voet' of 'naast'? Is ook erg handig voor jachttraining.
Je kunt Tabor bijv. aan de voet zetten (aan de riem) en dan een dummy een paar meter weggooien, je zegt voordat je gooit 'wacht' of 'bijf', als hij dat netjes heeft gedaan belonen en zelf de dummy weer ophalen.
Ook door middel van Tabor gewoon te laten wachten en dan loop jij naar de dummy en raapt hem op.
Als hij dit goed beheerst kun je het moeilijker maken door bijvoorbeeld de oefening (van Linda geloof ik) te doen die in het topic trainingstips! staat.
En het kan best zijn dat als je hond op deze manier goed steady is, het nog steeds lastig vindt om andere honden aan het werk te zien.
Ook dit kun je weer oefenen, maar dat kan natuurlijk alleen als je daadwerkelijk training in de groep hebt. En Tabor weet dan wat er verwacht wordt van hem als hij aan de voet zit en jij zegt wacht of blijf. En als hij zich dan goed gedraagt, kun je hem ook weer belonen. Op deze manier pikt hij het vast snel op!
Of je kunt natuurlijk iemand met een hond vragen om iets in scene te zetten.
Dan gaat die ander gewoon even wat apporteren met een dummy ofzo en dan moet Tabor rustig toekijken.
Dat soort dingetjes zou je kunnen oefenen.
En kan hij al goed apporteren?
Wat je ook kan oefenen is het hierkomen op de fluit. Is ook zeer nuttig.
Genoeg dingen in ieder geval :D Maar het is super leuk!
En Tabor is nog jong, dus die zal het echt allemaal nog wel oppikken hoor, ook al denk je in het begin misschien dat het niet goed gaat.
Geef het wat tijd.
Ik oefen ook wel eens iets met Flits, dan denk je wel eens van, dat kan nog stukken beter. Maar dan laat ik het even een paar daagjes rusten, want soms heeft Flits ook tijd nodig om alles even te laten bezinken in z'n koppie. En als ik dan een week later weer dezelfde oefening doe, dan gaat het opeens heel goed.
Dus gewoon lekker gaan oefenen en als je vragen hebt gewoon stellen!
Ik weet er ook nog lang niet alles van af, maar het is heel leuk om van elkaar te leren.
Succes! :klasse:

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 26/10/11 09:23

Hier ook de laatste 3 opties. 's Morgens om half 7 (in het weekend half 9) plast Zyva alleen op het veldje voor ons huis en dan vlug naar binnen om te eten. Om een uurtje of 10 ga ik dan een uur met haar wandelen, telkens verschillend. 's Middags rond een uurtje of 3 gaan we vaak naar een hondenuitlaatveld. 20 Minuten heen lopen, 20 minuten spelen en weer 20 minuten terug lopen. Rond half 8 's avonds dan nog een keer een wandeling van driekwartier tot 1,5 uur in de buurt. Voordat we naar bed gaan is het alleen even plassen op het veldje voor het huis. Verder doe ik tijdens elke wandeling oefeningen met haar. Twee keer per week hebben we nog training, manlief doet de jachttraining en ik doe met haar gehoorzaamheid. Allebei super leuk. Verder gaan we elke week nog 2 tot 3 keer naar het bos of zwemplas.

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 26/10/11 14:10

Ook bij ons zijn meerdere opties van toepassing.
Wij gaan ongeveer 2 keer per week met Max joggen. Momenteel zitten wij op een uur keer per. Daarnaast maken wij meerdere keren per week een wandeling van 1 tot 1,5 uur in Max' favouriete wandelparadijs. Momenteel ben ik samen met Max ook bezig met een funcursus, 1 keer per week. Tenslotte wordt er regelmatig gestoeid of zoekspelletjes gedaan in huis en natuurlijk de gehoorzaamheid getraind. En de laatste tijd is Max een grote knuffelkont aan het worden :verliefd1: , dus dat wordt zeer geregeld gedaan :)
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Gebruikersavatar
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 785
Lid geworden op: 09/04/10 12:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor milo » 01/11/11 20:58

Ik neem King overal mee naar toe waar mogelijk, dus hij zit regelmatig met mij in de auto op weg naar overal en nergens :)

Ik fiets met King, hij zwemt en rent veel. We apporteren veel, zoekspelletjes, zoals eerder genoemd werd echt tijd samen waarbij we ook trainen en niet zomaar wandelen.

daarnaast spreken we regelmatig af met andere honden en hun baasjes om samen te spelen :)
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:

marronaimee

Ongelezen berichtdoor marronaimee » 01/11/11 21:33

heb wel gekozen, maar meer hetgene wat ik het meeste doe..
ik wandel sowieso bijna iedere dag minsten 1x een half uur tot 3 kwartier achter elkaar..we gaan zeker 2x in de week naar het bos/de hei of het park...en "trainen" tussendoor voor het volgen..
vanalles wat :P

kiaora

Ongelezen berichtdoor kiaora » 01/11/11 22:38

Heb training aan geklikt omdat ik maar een keus kon maken,maar we zitten normaal gesproken ook iedere dag in het bos voor een lange waneling.Heerlijk...

balou_boefje

Ongelezen berichtdoor balou_boefje » 08/12/11 13:09

Hier gaan we meerdere keren per dag aan de wandel waarvan 1 lange wandeling van anderhalf uur,soms ook wel 2x per dag een lange wandeling.
Regelmatig op de fiets en dat vind balou helemaal te gek!
Balou houdt ook erg van kinderen dus de kinderen uit de buurt spelen ook wel vaak met hem op t veld hier verderop.
Het bos gaan we ook vaak heen en het strand natuurlijk.
Wij houden hier niet echt van binnen zitten dus we zijn er veel op uit met Balou.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 08/12/11 18:04

Ik train met alle drie de dames.

Missy doet nog een uurtje Funny-O in de week, om lekker bezig te zijn met de baas.

Baila en Lina doen aan flyball (ook wedstrijden in de zomer) en beiden ook aan jachttraining. Baila met mijn echtvriend en Lina met mij.

En dan op niet trainingsdagen een lange wandeling, zoals gisteren naar het Erkemederstrand. Soms wat dummy's mee en soms gewoon lekker achter hun neus aan. :wink:

Als het weer het toelaat ga ik ook wel met ze fietsen. Missy doe ik daar geen plezier meer mee, maar de andere twee vinden het heerlijk.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Ongelezen berichtdoor marie » 08/12/11 19:46

Hier ook elke dag heerlijk wandelen. Meestal in het bos de lange wandeling. Verder in het jachtseizoen twee maal per week mee jagen en buiten het jachtseizoen trainen. Ook gaan ze zo vaak als mogelijk mee naar de winkels, familie. Regelmatig zijn ze ook op shows te zien. Kortom genoeg te beleven. :wink:
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

ralph78

Ongelezen berichtdoor ralph78 » 21/12/11 20:36

Ook ik de laatste 3 opties, maar heb gekozen voor lange wandeling elders omdat ze dat het allerleukste vinden.

Maar wandel dagelijks een lang eind, ga vooral in weekend naar het bos, de hei of ergens anders wat ze leuk vinden en train nog dagelijks met ze en ga ook nog wekelijks naar de hondenschool (hoewel dat ook meer een koffieclub geworden is voor de baas :oops: )

Gebruikersavatar
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1266
Lid geworden op: 21/09/08 10:08
Locatie: almere

Ongelezen berichtdoor riwka » 24/12/11 11:01

Ik doe van alles met Storm.... Wandelen dagelijks en als het kan op verschillende plekken. We fietsen regelmatig en hij zwemt. op zondag hebben we jachttraining. En hij gaat vaak mee als ik ergens naar toe ga en het laat het toe!
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz

Juun

Ongelezen berichtdoor Juun » 27/12/11 00:06

Ik heb gekozen voor de wandeling omdat we dat elke dag doen maar ook hier komen de laatste drie opties wel aan bod. Ik heb zelf een aantal plekken waar ik graag loop. Gemiddeld per dag gaan we er 4 keer uit waarvan twee keer een plasrondje (aan de lijn 10 min ofzo) en twee keer een wandeling (los 1 - 1,5 uur)

Regelmatig, enkele malen per week, spreken we af om te lopen met een vriend of vriendin of zijn we op visite op relatief onbekend terrein en maken we daar een wandeling. Ook doen we regelmatig weer pogingen te joggen (hij is daar beter in dan ik) fietsen we af en toe en in de zomer gaan we samen zwemmen. (we moeten namelijk oefenen voor de hondertriatlon in Almere voor volgende zomer)

Daarnaast ben ik nu zoekende naar een nieuwe training maar hebben we eigenlijk altijd wel 1 x per week een uurtje aan een vorm van hondensport gedaan en probeer ik zelf tenminste twee keer per week even een kwartiertje aan appeloefeningen te doen.

En niet te vergeten: we knuffelen heel regelmatig!!!

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debora » 02/01/12 12:33

Ik kan niets aanvinken, hier gebeuren meerdere dingen op een dag.
De hele week een paar keer flinke wandeling op wat ze mogen, voor Tyleet geldt ca. 50 min. Daarnaast zwemmen ze hier, bijna dagelijks. :wink:
Daarbij de onderstaande trainingen per dag. :)
Maandag: Gehoorzame Hond training.
Dinsdag: Geen training alleen wandelingen etc. maar daar wordt ook met het koppie gewerkt.
Woensdag: Ringtraining (=tijdelijk, wordt uiteindelijk privé training)
Donderdag: G&G training.
Vrijdag: Geen training, zie dinsdag.
Zaterdag: Jachttraining.
Zondag: Geen training, alleen de wandelingen.

Guus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16/06/16 23:34
Locatie: Eindhoven

Re: Wat onderneem jij regelmatig met de hond?

Ongelezen berichtdoor Guus » 25/06/16 19:33

Nu ook weer een reactie op een topic "uit het verre verleden".

Zelf ondernam ik altijd allerlei dingen met m'n honden. Ik heb altijd mijn eigen honden getraind op voor ons belangrijke vaardigheden.
En omdat al onze honden graag mee gingen in de auto om zo nieuwe omgevingen te leren kennen, waren enkele commando's zoals "hier", "volg", "blijf", "af", "kort", ed. het eerste wat ze leerden.
Wij hadden zelfs ons bestelwagentje omgebouwd voor onze honden, nu is het (nog steeds) een soort paus-mobiel. ;-)
Zelf genoten wij ook altijd van een ritje met de hond. Om dan op locatie met de hond een leuke wandeling te maken om daarna ergens een terrasje te pakken. We zorgden wel dat wij altijd water en eten bij hadden voor ons en de hond.
Wanneer wij merkten dat de hond het ook naar de zin had, was dat voor ons ook prettig. ;-)
Nou moe .....


Terug naar “Polls”