Wagenziek

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Mieke1983
Snuffelneus
Snuffelneus

Wagenziek

Ongelezen bericht door Mieke1983 »

Heeft er iemand goede tips tegen wagenziekte? :(

Ons meisje heeft er al van in het begin last van. Eerst was het alleen maar misselijk zijn, maar de laatste paar maanden gaat ze steevast overgeven als ze wat lang in de wagen zit.
Voorlopig zit ze los in de koffer (gaan wel een autobench laten inbouwen zodat ze hoger zit en dus beter kan rondkijken)

Korte ritjes gaan gelukkig wel (5 min. naar de hondenschool), maar langer dan een half uur trekt ze niet :(

We zouden haar graag deze zomer mee op vakantie nemen (6 u rijden)

Als er iemand tips heeft hoor ik het graag!
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Danouk heeft dit als pup ook gehad, erg zielig. Zij gaf ook over als we langer dan 30 minuten reden.

Bij haar hielp het wel om ruim van tevoren geen eten en drinken meer te geven. Danouk zat van begin af aan in een bench in de auto. Ik heb juist een kleedje over de bench gedaan zodat ze niet meer naar buiten kon kijken, dit heeft bij Danouk wel geholpen. Maar ik begrijp dat dit laatste per pup kan verschillen :-) Dat zou je dus even kunnen uitproberen, juist wel naar buiten kunnen kijken of helemaal niet..

Overigens is zij er helemaal over heen gegroeid en heeft nergens meer last van in de auto ;-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Castro was ook wagenziek. We hielden hem eerst op schoot of in de achterbak, dat werkte niet. We vervoeren hem nu in de bench en dat gaat prima, dan voelt hij zich duidelijk veiliger, wellicht helpt dat bij Mira ook.
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Een vriendin van mij heeft de tip gekregen om de hond zo laag mogelijk bij de grond te houden; voorin en bij de voeten en dat gaat heel goed.
Ik zou hem vooral niet naar buiten laten kijken!
Ook van te voren geen eten en drinken geven :wink:
Succes want het is heel vervelend!
Mieke1983
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Mieke1983 »

Hey,

Bench helpt helaas niet, ook al geprobeerd :(

Van de dierenarts reispilletjes gekregen, die hielpen de eerste keer wel, maar de laatste keer ook al niet meer (+ dat ze dan heel erg snel begon te ademen, gezond lijkt me dat toch niet :?

Ik wil ze het liefst in de koffer vervoeren, want als ik eens alleen met de wagen weg ben, kan ze moeilijk op de vloer van de passagiersstoel, dan springt ze gelijk op mijn schoot terwijl ik aan het rijden ben.

Hopelijk ontgroeit ze het snel!
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Een ouderwets middeltje is, om bijv. aan de achterbumper een rubberen strip te bevestigen die de grond moet raken. Achterliggende gedachte is, dat daardoor de statische elektriciteit in de auto wegvloeit en dat schijnt te helpen tegen wagenziekte. Vroeger zag je heel veel auto´s met zo´n stripje aan de achterkant rijden, tegenwoordig eigenlijk helemaal niet meer. Of het echt helpt, weet ik niet.
Onze Tinkle was als pup ook vreselijk wagenziek, al tijdens de eerste rit van het ophalen spuugde ze de hele boel onder, inclusief mij en mijn stoel. Daarna gedurende haar eerste jaar moest ze steevast na een uur rijden overgeven. Dan begon ze eerst erg te hijgen en te kwijlen en dat was voor ons het teken dat we moesten stoppen en haar even moesten uitlaten. Dan kon ze weer een uur verder.
Net toen we de honden mee zouden nemen op vakantie naar Frankrijk, Tink was toen een jaar, en toen we ons afvroegen hoe we dat het beste konden doen met haar wagenziekte, was het van de ene op de andere dag over. Ze heeft er nooit meer last van gehad.

Hanneke
Plaats reactie