Diskwalificaties Crufts

Respecteer elkaars mening.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 18/03/12 12:07

Nee, dat zeg ik niet. De labrador is niet voor niets vrijwel overal ter wereld de populairste rashond. Dat feit dankt hij aan zijn karakter en natuurlijk ook aan zijn uiterlijk van vriendelijke teddybeer. Ik denk dat het ras met name zo populair is vanwege de eigenschappen: vriendelijk, vrolijk, will to please, zachtaardig, sociaal e.d. Die eigenschappen maken de labrador tot wat hij is. En dat moeten we zeker zo houden.
Ik zie het meer zo, dat sommige eigenschappen van de labrador die er van oorsprong al inzaten, heel goed aansluiten bij het moderne gezinsleven. En dat hij daarom zo geliefd is. Die eigenschappen mag je dan, in mijn ogen, best wat meer naar voren halen, zonder dat dat overigens ten koste hoeft te gaan van andere rastypische eigenschappen. Het is een kwestie van accenten leggen. Ietsje meer het ´zich gemakkelijk aanpassende metgezel´, zoals dit ook in de rasstandaard staat, maar wel uitgaande van de rasstandaard.

Hanneke

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 18/03/12 12:18

@ Lunatic: voor alle ander rassen geldt precies hetzelfde. Die zijn ook ooit allemaal gefokt voor een bepaald gebruiksdoel en die kunnen in onze maatschappij allemaal hun ei niet kwijt. Dan kan je met de beschuldigende vinger naar de mensen wijzen, zo van: dan moeten die mensen geen hond nemen. Ben ik eigenlijk helemaal met je eens. Maar in de praktijk werkt dit nou eenmaal niet. Mensen nemen toch een hond.

En dan denk ik ... wat is het verschil met tweehonderd jaar geleden. Toen maakten mensen een hond om hen te helpen bij het dagelijks leven. Een beetje meer van dit en een beetje minder van dat. Zo zijn de rassen ontstaan. Nu willen mensen blijkbaar een stadshond. Waarom zouden we die niet mogen boetseren. Natuurlijk op basis van wat er al is. Sommige rassen zijn daar helemaal niet geschikt voor, nou die zullen misschien op den duur uitsterven. En andere rassen zijn daar meer geschikt voor en die zullen dan op den duur hun oorspronkelijke doel wat meer kwijtraken ten gunste van andere eigenschappen, die ook in dat ras zitten. Dat is dan misschien wel jammer, maar wat heb je aan bijv. een ras dat gefokt is om te vechten en dat die eigenschap nog steeds sterk heeft. Daar zit niemand meer op te wachten. Wat moeten wij met een uitgesproken jachthond in de stad?

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 18/03/12 13:00

Laboriginals schreef:@ Lunatic: voor alle ander rassen geldt precies hetzelfde. Die zijn ook ooit allemaal gefokt voor een bepaald gebruiksdoel en die kunnen in onze maatschappij allemaal hun ei niet kwijt. Dan kan je met de beschuldigende vinger naar de mensen wijzen, zo van: dan moeten die mensen geen hond nemen. Ben ik eigenlijk helemaal met je eens. Maar in de praktijk werkt dit nou eenmaal niet. Mensen nemen toch een hond.

En dan denk ik ... wat is het verschil met tweehonderd jaar geleden. Toen maakten mensen een hond om hen te helpen bij het dagelijks leven. Een beetje meer van dit en een beetje minder van dat. Zo zijn de rassen ontstaan. Nu willen mensen blijkbaar een stadshond. Waarom zouden we die niet mogen boetseren. Natuurlijk op basis van wat er al is. Sommige rassen zijn daar helemaal niet geschikt voor, nou die zullen misschien op den duur uitsterven. En andere rassen zijn daar meer geschikt voor en die zullen dan op den duur hun oorspronkelijke doel wat meer kwijtraken ten gunste van andere eigenschappen, die ook in dat ras zitten. Dat is dan misschien wel jammer, maar wat heb je aan bijv. een ras dat gefokt is om te vechten en dat die eigenschap nog steeds sterk heeft. Daar zit niemand meer op te wachten. Wat moeten wij met een uitgesproken jachthond in de stad?

Hanneke


Trainen op daaarvoor geschikte plekken?
Het is natuurlijk niet zo dat de Labrador als jachthond maar zijn goddelijke gang mag en kan gaan, het is juist de kunst om die drift in goede banen te leiden en de hond samen te laten werken met de baas. Ik denk dat het in dat opzicht niet zoveel uitmaakt waar de hond woont, als wel wat je ermee doet.

Maar wat vind je dan van wat ik schreef over hoe de Labrador inmiddels bij het brede publiek bekend staat? Is dat iets waar we blij/trots op moeten zijn?
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 18/03/12 13:06

Laboriginals schreef:Nee, dat zeg ik niet. De labrador is niet voor niets vrijwel overal ter wereld de populairste rashond. Dat feit dankt hij aan zijn karakter en natuurlijk ook aan zijn uiterlijk van vriendelijke teddybeer. Ik denk dat het ras met name zo populair is vanwege de eigenschappen: vriendelijk, vrolijk, will to please, zachtaardig, sociaal e.d. Die eigenschappen maken de labrador tot wat hij is. En dat moeten we zeker zo houden.
Hanneke


Ik zie deze eigenschappen steeds minder bij de huidige labrador. Kijk alleen al op het forum, hoevaak wordt er niet gesteld dat het "normaal" is dat een labrador bananen in zijn oren heeft? (will to please zichzelf) Opdringerig en lomp is naar andere honden? (oversociaal) en ook eigenschappen als agressie, overmatig oneetbare zaken eten en sloopgedrag nog niet eens meegenomen. Ik zie het ware karakter van de labrador in heel veel lijnen niet meer terug!
Sterker nog, mensen zijn stomverbaasd als ik vertel dat mijn honden geen voer willen hebben als ze kunnen werken voor me. Hoe ik ze dan beloon? Is de vraag. Het feit dat ik er blij mee ben, is al belonend, en DAT is will to please!
Nee, ik zie de originele labrador niet meer in elke labrador, wel in enkelen en dat maakt nou net waarom ik uiterlijk onderschuif aan karakter en gezondheid 8)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 372
Lid geworden op: 06/09/11 09:21
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Dutchlabs » 18/03/12 18:06

Sorry maar even korte reactie 50 % krijgen ze van hun ouders mee.
De andere 50 % doet men zelf kwa karakter !!
Een labrador heeft nu eenmaal de eigenschap lomp te zijn....wie zegt dat dit niet hoort?
We noemen ze niet voor niks LEO's Lomp en Onbennulig.

Ik denk eerst dat jullie eens de rasstandaard goed moeten lezen.
Sorry misschien voor mijn bitchie antwoord, maar kom op zeg.
Een labrador is een clown een ondeugende hond...met 3 jaar worden ze volwassen...heerlijk.
Kom net terug van de show in Leiden, waardeloze keuring maar ga me niet zeggen dat onze labjes geen leo's zijn.....dat hoort er nu eenmaal bij, ook al 30 jaar geleden hoor.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 18/03/12 18:09

Dutchlabs schreef:Sorry maar even korte reactie 50 % krijgen ze van hun ouders mee.
De andere 50 % doet men zelf kwa karakter !!
Een labrador heeft nu eenmaal de eigenschap lomp te zijn....wie zegt dat dit niet hoort?
We noemen ze niet voor niks LEO's Lomp en Onbennulig.

Ik denk eerst dat jullie eens de rasstandaard goed moeten lezen.
Sorry misschien voor mijn bitchie antwoord, maar kom op zeg.
Een labrador is een clown een ondeugende hond...met 3 jaar worden ze volwassen...heerlijk.
Kom net terug van de show in Leiden, waardeloze keuring maar ga me niet zeggen dat onze labjes geen leo's zijn.....dat hoort er nu eenmaal bij, ook al 30 jaar geleden hoor.


Zou dit dan de reden zijn dat er meerdere stromingen in types zijn? Ik herken helemaal NIETS van wat jij schrijft in ons type lab. Ze zijn hier niet lomp, niet onbesuisd en ook niet ondeugend. Niet in aanleg, en niet in uiting.
Maar misschien is het bitchie antwoord meer een reactie op je minder goede dag vandaag?
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 372
Lid geworden op: 06/09/11 09:21
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Dutchlabs » 18/03/12 19:23

Lupos schreef:
Dutchlabs schreef:Sorry maar even korte reactie 50 % krijgen ze van hun ouders mee.
De andere 50 % doet men zelf kwa karakter !!
Een labrador heeft nu eenmaal de eigenschap lomp te zijn....wie zegt dat dit niet hoort?
We noemen ze niet voor niks LEO's Lomp en Onbennulig.

Ik denk eerst dat jullie eens de rasstandaard goed moeten lezen.
Sorry misschien voor mijn bitchie antwoord, maar kom op zeg.
Een labrador is een clown een ondeugende hond...met 3 jaar worden ze volwassen...heerlijk.
Kom net terug van de show in Leiden, waardeloze keuring maar ga me niet zeggen dat onze labjes geen leo's zijn.....dat hoort er nu eenmaal bij, ook al 30 jaar geleden hoor.


Zou dit dan de reden zijn dat er meerdere stromingen in types zijn? Ik herken helemaal NIETS van wat jij schrijft in ons type lab. Ze zijn hier niet lomp, niet onbesuisd en ook niet ondeugend. Niet in aanleg, en niet in uiting.
Maar misschien is het bitchie antwoord meer een reactie op je minder goede dag vandaag?


Bedoel je met stromingen jacht type en showhond?
Want nu zelf defineer je dat jullie andere honden hebben.
En nee mijn antwoord heeft niks te maken met mijn slechtere dag vandaag.
Maar meer dat ik het ff niet kon weerstaan om te schrijven 50 % van hun ouders en 50 % van de eigenaars.
Ik heb lekkere stouten honden....en overdrijf daar graag in, vooral voor mijn pupkopers zodat ze zeer zeker gewaarschuwd zijn dat ze stout zijn liever te veel waarschuwen dan te weinig.
Heb liever dat het meevalt dan tegen valt toch.

Maar labjes zijn nu eenmaal lomp....sorry dat die van jou dat niet....mijn eerste labjes waren ook al lomp.
Groetjes Saskia



Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.



Labradors are an addiction, you can´t have just one.

Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 372
Lid geworden op: 06/09/11 09:21
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Dutchlabs » 18/03/12 19:24

zijn moet er nog achter....
Groetjes Saskia



Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.



Labradors are an addiction, you can´t have just one.

Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1451
Lid geworden op: 02/12/09 11:02

Ongelezen berichtdoor Boukje » 18/03/12 19:33

Lupos schreef:
Laboriginals schreef:Nee, dat zeg ik niet. De labrador is niet voor niets vrijwel overal ter wereld de populairste rashond. Dat feit dankt hij aan zijn karakter en natuurlijk ook aan zijn uiterlijk van vriendelijke teddybeer. Ik denk dat het ras met name zo populair is vanwege de eigenschappen: vriendelijk, vrolijk, will to please, zachtaardig, sociaal e.d. Die eigenschappen maken de labrador tot wat hij is. En dat moeten we zeker zo houden.
Hanneke


Ik zie deze eigenschappen steeds minder bij de huidige labrador. Kijk alleen al op het forum, hoevaak wordt er niet gesteld dat het "normaal" is dat een labrador bananen in zijn oren heeft? (will to please zichzelf) Opdringerig en lomp is naar andere honden? (oversociaal) en ook eigenschappen als agressie, overmatig oneetbare zaken eten en sloopgedrag nog niet eens meegenomen. Ik zie het ware karakter van de labrador in heel veel lijnen niet meer terug!
Sterker nog, mensen zijn stomverbaasd als ik vertel dat mijn honden geen voer willen hebben als ze kunnen werken voor me. Hoe ik ze dan beloon? Is de vraag. Het feit dat ik er blij mee ben, is al belonend, en DAT is will to please!Nee, ik zie de originele labrador niet meer in elke labrador, wel in enkelen en dat maakt nou net waarom ik uiterlijk onderschuif aan karakter en gezondheid 8)


Ben het hiermee eens.
Het karakter van de meeste Labradors is iets teveel doorgeschoten. Goede eetlust prima, maar alleen maar op eten gericht zijn, mij stoort het. :?
Sociaal prima.... maar dan niet als een tank op andere honden afstormen ...LEO heet dat? Kan er de lol niet van inzien. Laatst kwam er een LEO op mijn tengere nep-Labrador afgestormd enik hoorde haar botten bijna breken. :? Niet grappig.
Will to please? Zichzelf inderdaad ja :? Alles voor een brokje, maar echt luisteren naar de baas ho maar, dan hebben ze zogenaamd bananen in de oren.
Bovenstaande beschreven Labradors staan me enorm tegen. Ik vind het contrast ook groot tussen de ongeleide projectielen en de goed opgevoede en luisterende types.
Ik denk ook dat het karakter van de oorspronkelijke Labrador in veel lijnen niet meer voorkomt.

Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 372
Lid geworden op: 06/09/11 09:21
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Dutchlabs » 18/03/12 19:44

Boukje schreef:
Lupos schreef:
Laboriginals schreef:Nee, dat zeg ik niet. De labrador is niet voor niets vrijwel overal ter wereld de populairste rashond. Dat feit dankt hij aan zijn karakter en natuurlijk ook aan zijn uiterlijk van vriendelijke teddybeer. Ik denk dat het ras met name zo populair is vanwege de eigenschappen: vriendelijk, vrolijk, will to please, zachtaardig, sociaal e.d. Die eigenschappen maken de labrador tot wat hij is. En dat moeten we zeker zo houden.
Hanneke


Ik zie deze eigenschappen steeds minder bij de huidige labrador. Kijk alleen al op het forum, hoevaak wordt er niet gesteld dat het "normaal" is dat een labrador bananen in zijn oren heeft? (will to please zichzelf) Opdringerig en lomp is naar andere honden? (oversociaal) en ook eigenschappen als agressie, overmatig oneetbare zaken eten en sloopgedrag nog niet eens meegenomen. Ik zie het ware karakter van de labrador in heel veel lijnen niet meer terug!
Sterker nog, mensen zijn stomverbaasd als ik vertel dat mijn honden geen voer willen hebben als ze kunnen werken voor me. Hoe ik ze dan beloon? Is de vraag. Het feit dat ik er blij mee ben, is al belonend, en DAT is will to please!Nee, ik zie de originele labrador niet meer in elke labrador, wel in enkelen en dat maakt nou net waarom ik uiterlijk onderschuif aan karakter en gezondheid 8)


Ben het hiermee eens.
Het karakter van de meeste Labradors is iets teveel doorgeschoten. Goede eetlust prima, maar alleen maar op eten gericht zijn, mij stoort het. :?
Sociaal prima.... maar dan niet als een tank op andere honden afstormen ...LEO heet dat? Kan er de lol niet van inzien. Laatst kwam er een LEO op mijn tengere nep-Labrador afgestormd enik hoorde haar botten bijna breken. :? Niet grappig.
Will to please? Zichzelf inderdaad ja :? Alles voor een brokje, maar echt luisteren naar de baas ho maar, dan hebben ze zogenaamd bananen in de oren.
Bovenstaande beschreven Labradors staan me enorm tegen. Ik vind het contrast ook groot tussen de ongeleide projectielen en de goed opgevoede en luisterende types.
Ik denk ook dat het karakter van de oorspronkelijke Labrador in veel lijnen niet meer voorkomt.


Hier kan ik nou echt kribbig om worden......
Sorry hoor maar hallo....wie is er dan fout...?
Toch echt niet de hond !!
Wel de eigenaar want die heeft de hond geen goede opvoeding geven.
Natuurlijk wil iedereen een goed opgevoede labrador maar daar moet je wel wat voor doen.
Ze worden niet goed opgevoed geboren hoor.
Zodra ze de drempel over gaan bij de fokker, ligt het aan de eigenaar....verder aan niks.
Groetjes Saskia



Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.



Labradors are an addiction, you can´t have just one.

Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1451
Lid geworden op: 02/12/09 11:02

Ongelezen berichtdoor Boukje » 18/03/12 19:49

Dutchlabs schreef:
Boukje schreef:
Lupos schreef:
Laboriginals schreef:Nee, dat zeg ik niet. De labrador is niet voor niets vrijwel overal ter wereld de populairste rashond. Dat feit dankt hij aan zijn karakter en natuurlijk ook aan zijn uiterlijk van vriendelijke teddybeer. Ik denk dat het ras met name zo populair is vanwege de eigenschappen: vriendelijk, vrolijk, will to please, zachtaardig, sociaal e.d. Die eigenschappen maken de labrador tot wat hij is. En dat moeten we zeker zo houden.
Hanneke


Ik zie deze eigenschappen steeds minder bij de huidige labrador. Kijk alleen al op het forum, hoevaak wordt er niet gesteld dat het "normaal" is dat een labrador bananen in zijn oren heeft? (will to please zichzelf) Opdringerig en lomp is naar andere honden? (oversociaal) en ook eigenschappen als agressie, overmatig oneetbare zaken eten en sloopgedrag nog niet eens meegenomen. Ik zie het ware karakter van de labrador in heel veel lijnen niet meer terug!
Sterker nog, mensen zijn stomverbaasd als ik vertel dat mijn honden geen voer willen hebben als ze kunnen werken voor me. Hoe ik ze dan beloon? Is de vraag. Het feit dat ik er blij mee ben, is al belonend, en DAT is will to please!Nee, ik zie de originele labrador niet meer in elke labrador, wel in enkelen en dat maakt nou net waarom ik uiterlijk onderschuif aan karakter en gezondheid 8)


Ben het hiermee eens.
Het karakter van de meeste Labradors is iets teveel doorgeschoten. Goede eetlust prima, maar alleen maar op eten gericht zijn, mij stoort het. :?
Sociaal prima.... maar dan niet als een tank op andere honden afstormen ...LEO heet dat? Kan er de lol niet van inzien. Laatst kwam er een LEO op mijn tengere nep-Labrador afgestormd enik hoorde haar botten bijna breken. :? Niet grappig.
Will to please? Zichzelf inderdaad ja :? Alles voor een brokje, maar echt luisteren naar de baas ho maar, dan hebben ze zogenaamd bananen in de oren.
Bovenstaande beschreven Labradors staan me enorm tegen. Ik vind het contrast ook groot tussen de ongeleide projectielen en de goed opgevoede en luisterende types.
Ik denk ook dat het karakter van de oorspronkelijke Labrador in veel lijnen niet meer voorkomt.


Hier kan ik nou echt kribbig om worden......
Sorry hoor maar hallo....wie is er dan fout...?
Toch echt niet de hond !!
Wel de eigenaar want die heeft de hond geen goede opvoeding geven.
Natuurlijk wil iedereen een goed opgevoede labrador maar daar moet je wel wat voor doen.
Ze worden niet goed opgevoed geboren hoor.
Zodra ze de drempel over gaan bij de fokker, ligt het aan de eigenaar....verder aan niks.


Dan zou je dus kunnen concluderen dat er wel heeeeeel veel onopgevoede Labradors rondlopen? :confused:
De lomperikken zijn namelijk bijna altijd Labrador en zelden een ander ras.... beetje opvallend :wink:

De Labrador is een hond naar mijn hart hoor, zou geen ander ras willen, maar ik zie er dus helaas heel veel die me niet aanstaan.

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 18/03/12 19:57

Lunatic schreef:Een labrador is een werkhond, met als het goed is een enorme will to please, daardoor relatief makkelijk op te voeden en mee te trainen. Dat hoeft natuurlijk niet met alle geweld jacht te zijn, alhoewel dat, als het goed is, wel de passie van de hond is, maar andere actieve dingen, zoals flyball, behendigheid oid is natuurlijk ook goed. Wil je dit niet, dan zit je met een labrador naar mijn idee toch niet goed. Ja ze zijn lief voor kinderen, maar zijn ze nog zo lief als ze amper uitdaging krijgen? Dan krijg je tig topics met " mijn hond is vervelend....op wat voor manier dan ook" en dat vind ik persoonlijk erg jammer!


Sorry :confused:
Dus als je niet gaat jagen met je hond dan moet je maar geen lab nemen ?

Krijg steeds vaker het idee dat de "onhandelbare labrador" ook lichtelijk aangedikt en aangepraat word ?
Want als je hond niet direct naast je staat op de fluit luisterd die niet, als je hond netjes keurig naast loopt en daar soms voor beloond word dan is het een hond die gedrag laat zien voor het koekje en niet voor de baas, als je hond te enthousiast naar een andere hond toerent dan is hij lomp enz enz

Ik kan genieten van mijn hond die af en toe zijn middelvinger opsteekt en zijn eigen weg kiest... Natuurlijk is het leuk als je honden altijd luisteren maar in mijn ogen bestaat er ook nog iets als een eigen wil, is het dan een onhandelbare hond die tekort gedaan is in zijn behoefte ?

Ook zijn er trouwens genoeg labradors uit de werklijnen die uitvallen naar andere honden, of op "jacht" gaan zonder commando enz, maar dat mag dan wel ?

Soms krijg ik heel erg het gevoel "voet tussen de deur" :kots:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Daniëlle Darwinkel
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 74
Lid geworden op: 23/06/11 20:21
Locatie: Middelstum

Ongelezen berichtdoor Daniëlle Darwinkel » 18/03/12 20:01

Dutchlabs schreef:Hier kan ik nou echt kribbig om worden......
Sorry hoor maar hallo....wie is er dan fout...?
Toch echt niet de hond !!
Wel de eigenaar want die heeft de hond geen goede opvoeding geven.
Natuurlijk wil iedereen een goed opgevoede labrador maar daar moet je wel wat voor doen.
Ze worden niet goed opgevoed geboren hoor.
Zodra ze de drempel over gaan bij de fokker, ligt het aan de eigenaar....verder aan niks.


:klasse:

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debora » 18/03/12 20:06

Wat nu aangehaald wordt is meer een portie genaamd OPVOEDING. De labrador moet niet altijd neergezet worden als de goed opgevoed uit de baarmoeder hond, de ideale of goede beginners hond.
Ik hoor het zo vaak om mij heen, we nemen een labrador luistert direct. En het opvoeden moet gebeuren zijn ze met hele andere zaken bezig.

Opvoeding begint bij de eigenaar, de hond doet alleen wat hem/haar is geleerd. :wink:
Nageven veel labradors zijn in hun begin jaren behoorlijk lomp. :?

Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1451
Lid geworden op: 02/12/09 11:02

Ongelezen berichtdoor Boukje » 18/03/12 20:18

[quote="Kay]
Sorry :confused:
Dus als je niet gaat jagen met je hond dan moet je maar geen lab nemen ?

Krijg steeds vaker het idee dat de "onhandelbare labrador" ook lichtelijk aangedikt en aangepraat word ?
Want als je hond niet direct naast je staat op de fluit luisterd die niet, als je hond netjes keurig naast loopt en daar soms voor beloond word dan is het een hond die gedrag laat zien voor het koekje en niet voor de baas, als je hond te enthousiast naar een andere hond toerent dan is hij lomp enz enz
Ik kan genieten van mijn hond die af en toe zijn middelvinger opsteekt en zijn eigen weg kiest... Natuurlijk is het leuk als je honden altijd luisteren maar in mijn ogen bestaat er ook nog iets als een eigen wil, is het dan een onhandelbare hond die tekort gedaan is in zijn behoefte ?

Ook zijn er trouwens genoeg labradors uit de werklijnen die uitvallen naar andere honden, of op "jacht" gaan zonder commando enz, maar dat mag dan wel ?

Soms krijg ik heel erg het gevoel "voet tussen de deur" :kots:[/quote]

Ben dat met je eens hoor. :wink:
Heb er zelf ook eentje, die soms echt nog even snuffelt of een markeer plasje doet alvorens te komen wanneer ik haar roep. Voor een koekje rent ze net iets harder dan voor mij :D en ze kan ook haar middelvinger opsteken. :D Gelukkig wel, een altijd maar gehoorzame hond is ook maar saai :D Het zijn geen robotjes.
Maar ik bedoelde ook echt ongeleide projectielen hè. :wink: Ik kan er echt zo een paar noemen die ik op mijn wandelingen tegenkom die gewoon niet sporen. :roll: En sorry, maar door die honden kan ik gewoon balen van het ras.
Terwijl ik weet dat een goede opvoeding natuurlijk wonderen doet. :wink:

Ik heb gewoon weer eens een leuke forumwandeling nodig, dan weet ik weer hoe het zit. :D


Terug naar “Discussiehoek”