Flits nog steeds regelmatig diarree

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Jutta schreef:in ieder geval goed dat hij geen parasiet heeft.
Om uit te zoeken of hij ergens niet tegen kan moet je een soort eliminatiedieet doen, d.w.z. een diersoort een tijdje voeren etc. Hier zijn vast wel tips op Barfplaats te vinden. Het lijkt mij wel lastig maar ja, je wil toch weten waar het vandaan komt. Geef jij vis of orgaan alles in een keer ????
Ok, dat zal wel lastig zijn inderdaad zo'n eliminatiedieet. Heb er wel eens iets over gelezen. Ze mogen dan geloof ik ook helemaal niks anders tussendoor.
Ik geef orgaan verdeeld over 2 dagen en vis ook verdeeld over 2 dagen. Maar vis en orgaan nooit tegelijk. Ik hou nu wel een dagboek bij. Misschien kan ik daar straks aan zien of hij steeds aan de diarree is na een vis of orgaandag.
Vraag me alleen wel af of dat normaal is dat hij zo gevoelig is. Zoals gister bijv. krijgt hij 1 kipkarkas, 500 g paardenspiervlees en 1 sardine. Vandaag was hij gelijk weer aan de diarree. Misschien eens de vis weglaten voor een week, kijken of hij dan ook diarree krijgt na die dag.
Zal ook op barfplaats even wat meer gaan lezen over zo'n eliminatiedieet.
Of even een tijdje KVV proberen en dan verschillende diersoorten proberen.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Fijn dat het geen giardia blijkt te zijn Lucie :)
Het dagboek zal nu idd heel handig zijn, verder zou ik het ook niet weten.
Terug naar kvv zou heel jammer zijn, waarom open je geen topic op BP ofzo om daar eens te vragen of iemand dit herkent en wat te doen?
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Roos schreef:Fijn dat het geen giardia blijkt te zijn Lucie :)
Het dagboek zal nu idd heel handig zijn, verder zou ik het ook niet weten.
Terug naar kvv zou heel jammer zijn, waarom open je geen topic op BP ofzo om daar eens te vragen of iemand dit herkent en wat te doen?
Zal zeker even een topic openen daar. Wie weet krijg ik wat goede adviezen. Heb ook nog wel voor een tijdje barf dus dat maak ik sowieso op, ga liever ook niet terug naar KVV, eerst proberen om te kijken waar de oorzaak ligt. Kan altijd nog overstappen als daar een goede reden voor zou zijn.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Fijn dat het geen parasiet is..

Succes met uitzoeken. Mij is ht advies gegeven terug naar 1 diersoort wat goed verdragen wordt en dan langzaam weer een dier toevoegen aan het menu.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Gelukkig dat het geen giardia is!
Nu maar hopen dat je er snel achter kunt komen wat het dan wel veroorzaakt.
Succes!
Afbeelding

Bedankt Monika!
Roos

Re: Flits nog steeds regelmatig diarree

Ongelezen bericht door Roos »

lucievd schreef: En het kan ook bijna niet aan het barfen liggen, want hij had dit ook al toen hij nog KVV kreeg. En op z'n goede dagen heeft ie sinds hij barft, hele mooie ontlasting. Maar het kan ook zomaar weer mis zijn terwijl hij bijv. hetzelfde heeft gegeten als op de dag dat de onlasting goed was.
Lucie ik meende mij dit te herinneren en dat klopt dus ook, dus terug gaan naar kvv heeft ook niet heel veel zin denk ik.
Zal ik nog eens naar jouw menu kijken, eens zien of ik daar iets in kan ontdekken?
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Re: Flits nog steeds regelmatig diarree

Roos schreef:
lucievd schreef: En het kan ook bijna niet aan het barfen liggen, want hij had dit ook al toen hij nog KVV kreeg. En op z'n goede dagen heeft ie sinds hij barft, hele mooie ontlasting. Maar het kan ook zomaar weer mis zijn terwijl hij bijv. hetzelfde heeft gegeten als op de dag dat de onlasting goed was.
Lucie ik meende mij dit te herinneren en dat klopt dus ook, dus terug gaan naar kvv heeft ook niet heel veel zin denk ik.
Zal ik nog eens naar jouw menu kijken, eens zien of ik daar iets in kan ontdekken?
Ja dat klopt hoor, dat heb ik inderdaad getypt.
Alleen ik moet er wel bij zeggen, dat ik toen ook nog heel veel gedroogde orgaan snacks gaf. Ik wist toen nog niet dat dat ook laxerend kon werken.
Dus ik vind het moeilijk om na te gaan of de diarree van toen nou door de KVV kwam of door de vele orgaan snacks die hij erbij kreeg.
Ik gaf bijv (gedroogde pensstaafjes, gedroogde long, gedroogde slokdarm en gedroogd hart).
Ik heb de afgelopen dagen zoveel zitten denken, hoe z'n ontlasting was toen hij nog geen barf kreeg. Maar das best moeilijk terug te halen. Ik heb nu zelf alleen wel het idee dat hij nu 'erger' aan de diarree is en ook langer. (Voornamelijk omdat ik anders, als dit al z'n hele leven lang aan de gang was in deze mate, dat ik wel eerder aan de bel had getrokken).
Z'n ontlasting was altijd wel wat wisselend hoor, maar dan was het gewoon wat dunnig maar zat er nog wel structuur in.
Nu is het gewoon minstens de helft van de week echt spuitpoep of vla-achtige diarree. Zo erg en vaak heeft hij het niet altijd gehad.
Maar misschien zit er wel steeds 1 diersoort tussen die hij niet verdraagt, als hij deze dan wel 2 of 3x per week krijgt, dan is het wel logisch dat hij nu zo aan de diarree is en voorheen niet.

Heb inmiddels ook een topic geopend op barfplaats, wie weet hebben zij ook nog adviezen.
Jij mag ook zeker nog wel even naar mijn menu kijken hoor, graag zelfs :)
Zal het je wel even per PB sturen.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Ik zat net te denken aan de sardien want daarvan kreeg Chester ook snel diarree maar ja, als je maar eentje geeft. Je hoort ook vaak dat honden allergisch zijn tegen kippenvlees. Dat kun je dus alleen door een eliminatie uitvinden. Heel lastig. Ik hoop dat je er snel achter komt.
Misschien wil je jouw menu in een pb even opsturen, wie weet zie ik iets. Het is het proberen waard.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Blij te horen Lucie! Met name voor jou en Flits natuurlijk! :wink: Hopelijk kom je snel erachter wat de oorzaak dan is!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Jutta schreef:Ik zat net te denken aan de sardien want daarvan kreeg Chester ook snel diarree maar ja, als je maar eentje geeft. Je hoort ook vaak dat honden allergisch zijn tegen kippenvlees. Dat kun je dus alleen door een eliminatie uitvinden. Heel lastig. Ik hoop dat je er snel achter komt.
Misschien wil je jouw menu in een pb even opsturen, wie weet zie ik iets. Het is het proberen waard.
Heel lief van je dat je naar mijn menu wil kijken, ik heb alleen net contact per PB met Roos.
Zij heeft me ook geholpen met het opstellen van het menu etc. toen ik wilde beginnen met barfen.
Dus we hebben al min of meer bedacht hoe we het nu gaan aanpakken. Op die manier komen we er hopelijk achter wat het is.
Maar in ieder geval bedankt voor je aanbod!
Ik ga nu in ieder geval wat dingetjes in m'n menu aanpassen en laat de vis ook even weg. Als hij het dan na een tijdje goed doet op het nieuwe menu, dan langzaam het een en ander weer toevoegen en dan kijken hoe dat gaat.
Wie weet reageert Flits inderdaad heftig op vis of ander vette dingen.
Afwachten maar, zal tegen die tijd nog wel eens weer laten weten hoe het nu gaat :)
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Ik lees het al, jij hebt goede hulp. Leuk. Ik wens je in ieder geval succes hiermee en hoop dat je snel achter komt, wat de oorzaak is.
Sterkte en hou me op de hoogte.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Plaats reactie