Juni vorig jaar gingen wij de bruine zusjes ophalen.Wat waren we blij met ze en de kinderen waren door het dolle heen(we hadden voorheen een golden en een herder)
Niemand had ons echter verteld dat teefjes behoorlijk kunnen vechten als ze het op de heupen krijgen.Daar kwam ik toevallig via internet achter.
De eerste tijd ging het prima........totdat ze opeens met elkaar begonnen te vechten,om het eten.Okee,dan apart eten.Dat ging een poos goed,totdat er weer wat gebeurde en ze met elkaar op de vuist gingen......Daarna was het elke 2 weken wel een keer raak,hoe goed we ook op de signalen deden letten.Het ergste was toen we uit logeren waren.....gevolg een open poot en een jaap onder het oog.....Tja..en nu.1 wegdoen was voor mij geen optie...nooit van mijn leven.Nu varen wij op een binnenschip en hebben we de oplossing gevonden.! zit overdag bij mijn man in de stuurhut(met uitloop naar buiten) en 1 beneden in de woning.(waar ze als ze wil ook naar buiten kan)...uitlaten doe ik apart en s'nachts als mijn man en ik beneden zijn,dan zijn de honden gescheiden door een kinderhek...zo zien ze mekaar wel(hebben ze ook behoefte aan),maar kunnen ze mekaar niks doen.En het gaat super zo.Als de dames in een goede bui zijn mogen ze even bijelkaar en spelen ze samen en zodra we zien dat 1 het zat is gaan ze weer uitelkaar.....Ben zo blij dat het goed werkt zo,want ik moet er niet aan denken om 1 van mijn meiden te moeten missen.
Ik wou dit graag even met jullie delen,ben opgelucht dat het zo werkt