Ze zijn niet jong meer en kunnen veel dingen ook niet meer zo lang/veel als vroeger. Hoe zorgen jullie dan ervoor dat hij/zij de dag doorkomt?
Buddy is een echte oude bok geworden
 En merk ook vaak dat hij zich vaker verveelt.
 En merk ook vaak dat hij zich vaker verveelt.Smorgens wordt hij gewoon 10min/1 kwartiertje uitgelaten, smiddags (hangt een beetje van hem af) naar het park of veld en zijn we ±een half uur weg, savonds 6/7 uur een ronde van 10min/1 kwartier en voor het slapen gaan hetzelfde.
Tussen de middag door speel ik even met hem:
*proberen zijn speeltje af te pakken, wat hij ontzettend leuk vindt, meestal blijft hij op de matras liggen en laat het speelgoed vallen en als ik probeer te pakken heeft ie hem zo weer in zijn bek en dan laat hij weer los enz. Dan is hij snel moe, na 10 minuten al.
Ondanks dat hij dan snel moe is, wilt hij alsmaar door blijven gaan, ik trap er niet in en laat hem eerst bijkomen.
dit hetzelfde met de kong/kluifjes/zoekspelletjes.
Hij heeft dan nog veel tijd nodig om bij te komen (een half uur/1 uur) en in die tijd verveelt hij zich en vraagt om aandacht. Dat is geen probleem dan kroel ik hem gewoon lekker
 Maar toch is het voor een hond leuker om actief te zijn.
 Maar toch is het voor een hond leuker om actief te zijn.ik vind het een beetje sneu voor hem

Vroeger of ja tot een paar jaar geleden speelden we wel uren achterelkaar en dat mist hij natuurlijk.
Hoe doen jullie het met jullie labs om zijn/haar dag leuk te houden?
Of laten jullie hen zo veel mogelijk slapen?

)
 ) (hij heeft dan geen last van zijn gewrichten op dat moment) en dan laat ik hem dan rusten maar hij kent geen stop en blijft doorgaan en als ik hem geen aandacht geef dan gaat hij heel zielig gewoon naar de grond staren uit verveling. en dan moet het op zijn minst een half uur tot een uur zo zijn voordat we weer kunnen spelen. Verder kroel ik hem veel, vindt hij ook lekker maar hij vindt het dan maar saai.
 (hij heeft dan geen last van zijn gewrichten op dat moment) en dan laat ik hem dan rusten maar hij kent geen stop en blijft doorgaan en als ik hem geen aandacht geef dan gaat hij heel zielig gewoon naar de grond staren uit verveling. en dan moet het op zijn minst een half uur tot een uur zo zijn voordat we weer kunnen spelen. Verder kroel ik hem veel, vindt hij ook lekker maar hij vindt het dan maar saai.  

Quan en Rumi
 Quan en Rumi Caillou en Roeba
 Caillou en Roeba Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
 Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses