Broertjes en zusjes van Levi (geboren 5-10-2011 te Kampen)

Plaats hier alles wat te maken heeft met Labrador stambomen en lijnen.
sjako67

Ongelezen berichtdoor sjako67 » 20/02/12 20:25

[img]http://www.facebook.com/#!/profile.php?
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1102_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3480_n.jpg

Hierbij een paar foto's van Beau uit Hilversum.
veel familie trekjes zijn herkenbaar hoor hahaha.

Groetjes Jacco en Jolanda.

yvonne39

Ongelezen berichtdoor yvonne39 » 20/02/12 20:54

Wat een leuke foto's van Beau in de sneeuw.

Levi is een paar daagjes ziek geweest, last van de diarree. En vrijdagmiddag liet hij zomaar urine in de kamer lopen. Terwijl hij eigenlijk al zindelijk was, op een enkel ongelukje na.
Vrijdag nog even met hem naar de dierenarts geweest. Zijn urine en temperatuur waren goed en verder heeft de dierenarts ook niets kunnen vinden. We merken dat Levi heel gevoelig is hoe je met hem omgaat. Hij kan er niet tegen als je hem teveel terechtzet, want dan laat hij juist zijn urine lopen. We moeten dus op een andere manier met hem omgaan.
Hij wordt sinds 2 dagen ook weer tegen 5 uur/half 6 wakker. Dat zijn we ook niet van hem gewend. Vanochtend hebben we hem maar even laten zeuren, en daarna sliep hij gelukkig weer verder totdat wij er zelf uit moesten. En toen wou meneer natuurlijk niet uit zijn bench. Hij kan best koppig zijn hoor, en zijn eigen wil tonen. Ik had niet verwacht dat we er zoveel mee bezig zouden zijn, maar ik zou hem ook niet meer kunnen missen.

Beau5
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 13
Lid geworden op: 15/12/11 13:47
Locatie: Dedemsvaart

Ongelezen berichtdoor Beau5 » 25/02/12 23:35

Beau is ook erg ziek geweest,zwaar aan de diarree,hij bleek een heftige parasiet bij zich te hebben,het girardia parasiet. Maar gaat het nu weer goed,anders laten testen want pups kunnen die parasiet bij zich dragen ondanks goede ontworming..
Verder gaat het met onze beau ook goed. Erg aanhalig,stiekem op de bank,ook wel trekkerig aan de riem,vooral naar andere honden en mensen,vind hij superleuk. Momenteel is hij druk aan het wisselen met zijn tandjes,en daar heeft hij last van..
Wat betreft het corrigeren herken ik wel,dit doet onze beau ook af en toe...
Labjes zijn geweldige honden maar je moet er wel veel mee doen om het goede gedrag te behouden. Beau is gek van alle ballen,we gaan vaak met hem naar een veldje om met een werphengel te gooien met een tennisbal,zijn favoriete spelletje...
Leuk om jullie fotos te zien,je kunt mijnf fotootjes van beau zien in mijn fotoalbum...zal er binnenkort wat nieuwe op zetten
Groetjes en een pootje van Beau aan zijn broertjes en zusjes. :wink:

yvonne39

Ongelezen berichtdoor yvonne39 » 26/02/12 16:38

Bah daar schrik ik wel van een parasiet. Levi is gelukkig nu weer helemaal beter. Ze lijken wel veel op elkaar qua karakter, of zouden alle jonge honden zo zijn. Wij zijn heel gek met Levi, maar we hebben het toch onderschat met zijn opvoeding. We wisten niet dat je er zoveel tijd in moest steken. Hij mag je ook graag uittesten en als het hem zint gaat hij voor je staan en begint te blaffen. Meneer heeft een eigen willetje. Op dit moment ligt hij lekker naast mij te slapen op een kleed. We hebben heerlijk gewandeld in het bos. Daar kan levi lekker loslopen en kunnen we oefenen dat hij weer bij ons komt als we hem roepen. Ik zit ook met hem op hondencursus, maar dat vind ik nog niet altijd meevallen. Thuis doet hij de dingen soms beter dan tijdens de les. Zelfs de trainster had er gisteren wat moeite mee, terwijl ze mij eerst terecht had gezet. Daarom vind ik het ook niet altijd leuk om naar die cursus te gaan. Misschien voelt Levi dat ook wel. En denkt hij dan ook bekijk het maar.

Gio*

Een zusje van al jullie pups!

Ongelezen berichtdoor Gio* » 15/03/12 22:49

Hallo,

Naar aanleiding van wat heen en weer gemail met de fokkers van Gio, kwam ik erachter dat er op dit forum werd gezocht naar broertjes en zusjes uit hetzelfde nest! Bij deze is er een zusje gevonden, haar naam is Gio en ze heeft een zwarte kleur! Ze heeft ook een soort van bliksemschicht over haar rug, en hoorde al dat de moeder dat ook heeft!!Ook geboren op 5-10-2011 te Kampen, moeder heet Famke. Het is een ontzettende lieve hond, die af en toe op de cursus dominant word naar de andere pups toe, vandaar dat we nu een groep hoger zitten ;) en ze weer echt kan spelen zonder dat ze het elke keer wint. Volgens mij ben ik Beau uit Dedemsvaart daar 1 xtje tegen gekomen...

Wij hebben verder geen moeite met de nachten gehad, ja d e1e 2, daarna bleef ze de hele nacht rustig. Alleen heel even piepen als je naar boven ging, maar dat werd na een week ook minder.

Wel leuk om jullie verhalen te lezen en sommige foto's te bekijken van de broertjes :). Allemaal broertjes tot nu toe geloof ik!!

Groetjes Gio en haar baasje

Gio*

Sorry!

Ongelezen berichtdoor Gio* » 15/03/12 22:59

Sorry, ook 1 zusje Pien zie ik!! Haha :)

yvonne39

Ongelezen berichtdoor yvonne39 » 16/03/12 14:57

Hey wat leuk weer een zusje van Levi gevonden. Als je een leuke foto van Gio hebt, zet je hem dan online. Ik ben heel benieuwd hoe ze eruit ziet.

Levi doet het nu heel goed, slaapt heerlijk 's nachts door en is op dit moment druk aan het wisselen met zijn tanden/kiezen. We hebben net heerlijk door het bos gewandeld en meneer ligt nu lekker te slapen. Vorige week is hij nog wel 1x in de diarree geweest, gelukkig was dat snel weer over. Hij krijgt ook weleens wat van mensen die ik tegenkom met wandelen, maar dat is nu maar even de laatste keer. Misschien heeft hij gewoon een gevoelige maag en kan hij niet overal tegen. Verder doet hij het goed met luisteren als ik hem roep. Als ik iemand tegenkom wil hij er wel naar toelopen en luistert hij niet gelijk als ik hier roep. Meneer is gek op aandacht vooral van andere mensen en honden.

Lien&Pien

Ongelezen berichtdoor Lien&Pien » 31/03/12 17:01

hallo allemaal!
hoe gaat het met jullie en de pups?
was even afwezig, ivm vakantie ed.
wat grappig om de broertjes en inmiddels zusje van Pien te zien!
jullie verhalen lijken erg op onze ervaringen.
een heerlijk hondje met een soms wat pittig karakter, heel speels en energiek, wil graag bij ons zijn, wordt helemaal enthousiast van andere honden, metname labradors en wil graag haar zin hebben. ze is heel graag buiten en inmiddels ook haar puppycursus afgerond.
hoe gaat het met jullie honden? gezond? en mooi gegroeid?
dat het zoveel tijd en inspanning kost, zoals ik bij sommige van jullie lees, herken ik erg. het is de moeite waard, maar ik had er van te voren nog niet zoveel bij kunnen voorstellen.
toch zou ik ons pientje zeker niet willen missen :lol:
ik hoor graag van jullie!

groetjes Lieneke
ps ik probeer nu echt wat foto's in haar album te zetten.

yvonne39

Ongelezen berichtdoor yvonne39 » 31/03/12 17:20

http://2.media.hyves-static.net/1482932 ... 32345.jpeg

Hierbij stuur ik weer een fotootje van Levi. Meneer zit weer eens op bank, terwijl hij weet dat het niet mag, maar dit leek wel heel schattig.

Levi heeft laatst weer wat last van diarree gehad, waarschijnlijk kan hij ook niet over kauwbotten. We geven hem nu alleen nog maar brokken op het moment. Laatst heeft hij ook nog een broodje met hagelslag van het aanrecht gepakt, maar dat spuugde hij er later ook weer uit. Verder ziet hij er heel mooi glanzend uit en eet goed. Hij laat zijn eten echt niet staan.

Onze puppycursus is bijna afgelopen. Volgende week hebben we de eindtest. Daarna zou ik nog wel een cursus willen volgen, maar ik weet nog even niet welke. Levi luistert vrij goed, alleen als die andere honden ziet begint hij aan de riem te trekken. Ik laat hem ook al regelmatig los lopen en dat gaat ook heel goed.

Ik ben zeer benieuwd naar een foto van Pien.

Fijn weekend.

Lien&Pien

Ongelezen berichtdoor Lien&Pien » 08/04/12 09:49

ah wat een mooi plaatje, Levi! wat een prachthond.
het lukt me steeds niet om een foto van Pien te plaatsen. tips? anders kun je me evt toevoegen aan je FB: lieneke frederiks.

groetjes en fijne pasen, Lieneke en Pien :bruinpootje:

yvonne39

Ongelezen berichtdoor yvonne39 » 08/04/12 13:04

Hoi Lieneke,

Als jij foto's op facebook of hyves hebt geplaatst, ga je naar de foto toe en kopieer je de link bovenin en die plak je dan in het blok waar je ook berichten plaatst.

Als ik jou wil zoeken op facebook, dan lukt me dat niet.

Wij vinden Levi ook een hele mooie hond en hij heeft nu zijn eerste diploma op zak. Elementaire gehoorzaamheid. Op naar de volgende cursus. Van de week maar even kijken welke cursus en waar ik die wil volgen. De vorige school is me toch niet zo goed bevallen.
Gaat Pien ook op hondencursus?


Nog een fijne paasdagen.

Gr Yvonne

yvonne39

Ongelezen berichtdoor yvonne39 » 14/04/12 14:05

Joepie Levi heeft zijn eerst diploma op zak. Elementaire gehoorzaamheid. A.s maandag beginnen we met een vervolgcursus bij een andere hondenschool. Deze vervolgcursus heet daar jonge hondencursus.

Levi kan nog behoorlijk eigenzinnig doen, vooral als wij eerst gaan eten en hij moet wachten, maar ook als hij zich verveelt. Hij blaft dan steeds.
Hebben jullie misschien tips? Hoe kunnen wij hem dat blaffen afleren.

Nog een fijn weekend.

Beau5
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 13
Lid geworden op: 15/12/11 13:47
Locatie: Dedemsvaart

Ongelezen berichtdoor Beau5 » 01/06/12 11:05

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven beetje druk geweest.
Wat leuk om te lezen hoe het met Beau zijn broertjes en zusjes gaat.

Met Beau gaat het goed, ik herken heel veel van zijn karaktertrekken terug bij zijn broertjes en zusjes. Het is een hele aanhankelijke hond, met puberteit streken. Blaffen herken ik ook behoorlijk en nadat we van alles hadden geprobeerd, hebben we nu een anti blafband in combinatie met training in de bench en dit gaat goed :D

Met puppytraining zijn wij gestopt,omdat wij niet echt connectie hadden met de training die hen geven. Maar we hebben de basisbeginselen onder de knie en nog belangerijker Beau ook.

Gisteren is hij gecastreerd en loopt nu beetje met zijn zieltje onder de arm door het huis,maar hij blijft vrolijk geweldig om te zien :verliefd1:

Ook ik heb facebook als jullie mij willen toevoegen zoek maar even op Corrinda uit Dedemsvaart. Heb daar leuke fotootjes en filmpje staan.

Hoe is het bij jullie allemaal ?
Lieve groet en een pootje van Beau.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 01/06/12 14:35

Leuk dat jullie elkaar hier gevonden hebben :klasse:
Waarom heb je Beau laten castreren als ik vragen mag?

yvonne39

Ongelezen berichtdoor yvonne39 » 01/06/12 16:55

Hoi Corrinda,

Ik weet niet zeker of ik je heb gevonden op facebook zag een foto staan van een bruine labrador met twee kinderen samen op de bank. Ik ben heel benieuwd naar de foto's en het filmpje.

Levi is sinds gisteren weer aan het puberen. Is ons heel erg aan het uittesten. Meneer gaat gewoon op de stoel zitten en ging gisteren zelfs in huis plassen. Vandaag gaat het nog vrij goed, hij was wel heel druk buiten en wilde niet goed bij mij lopen. Ook als hij geen aandacht krijgt eist hij dat op, vooral door te jammeren. Het zal wel weer een periode zijn.

En heb ook dezelfde vraag als Roos? Waarom heb je Beau eigenlijk laten castreren? Wij zijn er nog niet over uit wat wij gaan doen, ligt er ook aan hoe Levi zich de komende tijd zal gedragen denk ik.

Gr. Yvonne


Terug naar “Stambomen en lijnen”