Welke halsband/riem?
-
manongroothold
Welke halsband/riem?
Hallo! 19 maart gaan ik en mijn vriend onze pup Willem ophalen! Willem is een chocoladabruine labradorreu en is dan 8 weken oud. Welke halsband hebben jullie gebruikt voor jullie pup? Wel of gee slipketting? En welke halsband toen de hond ouder was? Ik hoor het graag van jullie terug! Groetjes Manon
-
Huub
- Middelgrote hondenneus

Wat een geweldige naam Willem.
Mijn overbuurman heeft 2 engelse buldoggen die heten Koos en Willem zo gaaf.
Voor Huub had ik eerst een oranje halsband.
Nu heb ik een tuig en een yentle leader (de yentle leader omdat hij zo trekt).
Zijn tuig wordt te klein en ben ik op zoek naar een tuig met handvat op de rug het tuig wat hij nu heeft grijp ik telkens mis als hij losloopt en zijn hormonen de overhand hebben.
Mijn overbuurman heeft 2 engelse buldoggen die heten Koos en Willem zo gaaf.
Voor Huub had ik eerst een oranje halsband.
Nu heb ik een tuig en een yentle leader (de yentle leader omdat hij zo trekt).
Zijn tuig wordt te klein en ben ik op zoek naar een tuig met handvat op de rug het tuig wat hij nu heeft grijp ik telkens mis als hij losloopt en zijn hormonen de overhand hebben.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
-
Lars en Daniëlle
- Hele grote hondenneus

-
jeltje
- Hele grote hondenneus

Voor een pupje is een nylon riempje en halsbandje het fijnst vind ik, lekker licht en in allerlei leuke kleurtjes te krijgen. Voor een bruin labje vind ik oranje gaaf staan maar dat is persoonlijk natuurlijk. Nu heeft Zyva een mooie lichtbruine halsband met roestvrijstalen plaatjes erop en een knaloranje nylon halsband, maar het meeste gebruiken wij een tuigje van Hurtta (met handvat).
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
Denver
-
Allard
Hier hebben we gewoon een halsbandje voor Guus gekocht toen we hem kregen. Geen leren ofzo. Voor de rest kregen we een riempje van "Royal Canin"
. Zelf nog een riem gekocht van 1,80m (weer geen leer maar gewoon kunstof) en nog een lang lijn van 4m(weer geen leer). 4 meter gebruiken/gebruiken we voor los lopen.
-
Connie mama van Boris
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Ik gebruik een jachtlijn met dubbele stop (kan niet slippen/wurgen). Het grote voordeel eraan vind ik, dat je de hond kan leren om zichzelf aan te lijnen (kop door de riem steken) met als gevolg dat ze aanlijnen helemaal leuk vinden! Als ik de riemen pak om de honden aan te lijnen, komen ze allemaal blij aangerend om hun kopje erdoor te steken. Jong geleerd, oud gedaan... dit kennen ze al vanaf pup. Met een halsband gaat dat niet natuurlijk en vandaar dus ook de jachtlijnen vanaf het begin 

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Tijdens jacht/WT werkt dit ook veel gemakkelijker.Lupos schreef:Ik gebruik een jachtlijn met dubbele stop (kan niet slippen/wurgen). Het grote voordeel eraan vind ik, dat je de hond kan leren om zichzelf aan te lijnen (kop door de riem steken) met als gevolg dat ze aanlijnen helemaal leuk vinden! Als ik de riemen pak om de honden aan te lijnen, komen ze allemaal blij aangerend om hun kopje erdoor te steken. Jong geleerd, oud gedaan... dit kennen ze al vanaf pup. Met een halsband gaat dat niet natuurlijk en vandaar dus ook de jachtlijnen vanaf het begin
En de hond kan niet blijven hangen aan één of andere tak/struik.
Maar die dubbele stop wat is dat precies?
Kan je eens foto uploaden?
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
U vraagt, wij draaien: http://www.hondenshop.nl/shop/popup_image.php?pID=150" onclick="window.open(this.href);return false;RaymondC schreef:Tijdens jacht/WT werkt dit ook veel gemakkelijker.Lupos schreef:Ik gebruik een jachtlijn met dubbele stop (kan niet slippen/wurgen). Het grote voordeel eraan vind ik, dat je de hond kan leren om zichzelf aan te lijnen (kop door de riem steken) met als gevolg dat ze aanlijnen helemaal leuk vinden! Als ik de riemen pak om de honden aan te lijnen, komen ze allemaal blij aangerend om hun kopje erdoor te steken. Jong geleerd, oud gedaan... dit kennen ze al vanaf pup. Met een halsband gaat dat niet natuurlijk en vandaar dus ook de jachtlijnen vanaf het begin
En de hond kan niet blijven hangen aan één of andere tak/struik.
Maar die dubbele stop wat is dat precies?
Kan je eens foto uploaden?

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
perelaar
- Middelgrote hondenneus

Hier ook twee jachtlijntjes, en ze lijnen zichzelf aan 
Twee lederen halsbanden, met lederen lijn, voor als het deftig moet zijn.
En een harnas in de wagen - ze hebben trouwens allebei een grondige hekel aan dat harnas.
Twee lederen halsbanden, met lederen lijn, voor als het deftig moet zijn.
En een harnas in de wagen - ze hebben trouwens allebei een grondige hekel aan dat harnas.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
-
Koda-beer
Een (semi)slipketting zal niemand je aanraden op de leeftijd van 8 weken, hoop ik.
Ik had altijd een nylon riempje en halsbandje, toen zijn we rond 6 maand (die van ons is wat forser omdat het een kruising is) overgestapt op een semi-slip ketting.
Nu is hij 8 maand en hebben we de ouwe nylon riem vervangen door een wat dikkere riem, en een nieuwe semi-slip halsband van leer.
Als die een jaar wordt, kopen we een mooie leren riem voor de boef.
Ik zou dus gewoon een goedkoop setje kopen van een nylon halsband en riem,
alhoewel een nylon riem wel zeer kan doen aan je handen als ze een beetje beginnen te trekken.
Kwam soms met rooie handen en schaafwondjes thuis als Koda weer eens probeerde de eendjes te pakken haha
Ik had altijd een nylon riempje en halsbandje, toen zijn we rond 6 maand (die van ons is wat forser omdat het een kruising is) overgestapt op een semi-slip ketting.
Nu is hij 8 maand en hebben we de ouwe nylon riem vervangen door een wat dikkere riem, en een nieuwe semi-slip halsband van leer.
Als die een jaar wordt, kopen we een mooie leren riem voor de boef.
Ik zou dus gewoon een goedkoop setje kopen van een nylon halsband en riem,
alhoewel een nylon riem wel zeer kan doen aan je handen als ze een beetje beginnen te trekken.
Kwam soms met rooie handen en schaafwondjes thuis als Koda weer eens probeerde de eendjes te pakken haha
-
kate
- Middelgrote hondenneus

Ik ben al heel snel terug gekomen van de nylon lijn, wij zijn heel snel overgestapt op een leren lijn. Gewoon de korte variant 120 cm denk ik.
Verder zijn we wel begonnen met een nylon halsband. Inmiddels hebben we verschillende kleurtjes en een brede leren halsband.
Ik ben nog op zoek naar een oranje halsband.
Verder zijn we wel begonnen met een nylon halsband. Inmiddels hebben we verschillende kleurtjes en een brede leren halsband.
Ik ben nog op zoek naar een oranje halsband.

-
MheenLab
- Grote hondenneus