Frankrijk verbied een aantal vlooienbanden

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Frankrijk verbied een aantal vlooienbanden

Ongelezen bericht door Naomie »

di 17 apr 2012, 19:39
Frankrijk verbiedt aantal vlooienbanden
PARIJS - De Franse gezondheidsautoriteiten hebben een aantal vlooienbanden die voor huisdieren worden gebruikt, verboden. Ze kunnen een gevaar voor de gezondheid vormen, in het bijzonder voor kinderen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1193 ... den__.html
Afbeelding
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Gelijk hebben ze, bij medpets heb ik vorig jaar gezocht om goede banden, maar daar verkochten ze toen banden met een inmiddels verboden middel erin :?
Op mijn mail heb ik helaas nooit antwoord gekregen, maar er wordt volgens mij flink gesjoemeld met dit soort dingen.
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Gelijk hebben ze inderdaad .. Gebruik hier nooit, maar dan ook nooit van die middeltjes :)

Zelfs niet in het teken seizoen .. Als ik b.v. frontline bij juffie hond in haar nek gooi, dan gaat ze werkelijk helemaal flippen van die chemische troep. Ze gaat dan tegen dingen blaffen die er niet zijn (echt waar!) :)
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Hier nooit problemen gehad met Frontline druppels en Scalibor banden; ik zie die twee producten ook niet op de lijst staan.

Anti-teek is helaas wel nodig in onze streek; vooral omdat er meer en meer borreliosis voorkomt.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Heel goed!

Ik geef Bob ook nooit iets en heeft misschien 1 keer per jaar een teek.
Alleen als hij mee naar het buitenland zou gaan zou ik hem wel preventief ontvlooien/ontteken :)
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Helemaal mee eens. Max krijgt ook nooit iets tegen vlooien, tegen teken spuit ik hem in met tea tree olie voor de wandeling maar meer krijgt ie niet.
Ik kom zelden tot nooit teken tegen.

alleen naar het buitenland word hij preventief behandeld, liefst ook niet chemisch, maar soms kom je daar amper onderuit.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Op aruba hadden we bij het appartementen complex ooit eens een hondje rondlopen wat nogal op een Beagle leek (of iets van die strekking) (was overigens niet onze hond). En die zat onder de vlooien en krab-plekken van de hond (jeuk) ..

Die hebben we een paar keer mee genomen naar het strand, en laten zwemmen (verplicht, beagles houden niet zo van zwemmen ofzo .. ). En het euvel verdween als de spreekwoordelijke sneeuw voor de zon :)
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

MheenLab schreef:Op aruba hadden we bij het appartementen complex ooit eens een hondje rondlopen wat nogal op een Beagle leek (of iets van die strekking) (was overigens niet onze hond). En die zat onder de vlooien en krab-plekken van de hond (jeuk) ..

Die hebben we een paar keer mee genomen naar het strand, en laten zwemmen (verplicht, beagles houden niet zo van zwemmen ofzo .. ). En het euvel verdween als de spreekwoordelijke sneeuw voor de zon :)
Onze hondjes zwemmen ook veel en heb nooit vlooien ( ff afkloppen) teken helaas wel. :( :?
Groetjes Miranda (cosy cottage)
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Action draagt sinds vorig jaar (alleen in het seizoen) een tekenband de Scalibor. Ik zie deze (gelukkig) niet op de lijst staan. Tuurlijk is het rotzooi, maar Ac is verlost van zijn hotspots waar hij erg gevoelig voor is en meestal kreeg na een tekenbeet. Zelfs zo erg dat zijn hele kop kapot was en hij er behoorlijk ziek van was. Dat wil je je hond niet aandoen. Dus mensen.......niet te snel oordelen. Iedere hond is anders. Bij Lola bijv.gebruik ik niets behalve als we naar Frankrijk gaan, dan krijgt ze een pipetje :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

yup met rinske eens :D
ik ben een enorme pietlut met mijn honden en probeer altijd een natuurlijke aanpak.
maar vorig jaar was het hier echt bar en boos qua teken :shock:
na 1 wandeling haalde ik 20!!! teken van de jongens af(staan nog wel ergens foto`s van in een topic over teken) :kots: :kots:
tja dat is dus ook niet gezond! en alle knoflook,lavendel en teatreeolie ten spijt,heb ik ze echt een scalibor gegeven voor het hele teken seizoen.

de andere jaren alleen in frankrijk omdat daar ook zandmuggen voorkomen(hartworm)
dus ja het is zooi,maar soms moet je wel.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Legend Hessel
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Legend Hessel »

Hessel en Millie hebben vorig jaar helaas heel heftig gereageerd op de scaliborband. Allebei uitslag en kale plekken op de plekken waar de band zat. Heb het nu geprobeerd met knoflookpillen en tea trea, maar toch al teken ontdekt. Nu heb ik pipetjes van Advantix gehaald, tegen vlooien, teken en zandvliegen.
Eens kijken of dat helpt!
Groetjes Bert en Marjolein
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

roef schreef:yup met rinske eens :D
ik ben een enorme pietlut met mijn honden en probeer altijd een natuurlijke aanpak.
maar vorig jaar was het hier echt bar en boos qua teken :shock:
na 1 wandeling haalde ik 20!!! teken van de jongens af(staan nog wel ergens foto`s van in een topic over teken) :kots: :kots:
tja dat is dus ook niet gezond! en alle knoflook,lavendel en teatreeolie ten spijt,heb ik ze echt een scalibor gegeven voor het hele teken seizoen.

de andere jaren alleen in frankrijk omdat daar ook zandmuggen voorkomen(hartworm)
dus ja het is zooi,maar soms moet je wel.
Volledig mee eens!
Ook hier een voorkeur voor puur natuur, maar ook Max moest er als pup aan geloven, zeker 10 teken op 1 dag! Sindsdien gebruiken wij frontline in het tekenseizoen en geen teek meer gezien. Dus nood breekt wet!
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Plaats reactie